به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!اختصاصی
فرستنده سپهر عزیزی قناد در تاريخ پنج‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۸ (۲۳:۰۲) (۱,۱۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سپهر عزیزی قناد
FCBarcelona.ir


در روزگاری که به نظر می‌رسد تیم اصلی بارسلونا با هدایت ارنستو والورده، از مسیر همیشگی خود خارج شده باشد، تیم ذخیره بارسا - بارسلونای ب - تحت هدایت گارسیا پیمینتا نه تنها به فلسفه تاریخی بارسلونا مبتنی بر فوتبال مالکانه و زیبا پایبند است، بلکه با در اختیار داشتن یکی از بهترین نسل‌های لاماسیا، به یکی از جدی‌ترین مدعیان صعود به مرحله پلی‌آف لیگ دسته سوم اسپانیا موسوم به «سگوندا دیویژن ب» تبدیل شده است. عملکرد درخشان شاگردان پیمینتا، بهانه‌ای شد تا به شکل موشکافانه‌تری به بررسی این تیم بپردازیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

شرایط و موقعیت در جدول مسابقات

با سپری شدن ۱۰ هفته از بازی‌های لیگ دسته سوم اسپانیا، بارسلونای ب با ۵ برد، ۳ مساوی و ۲ باخت و با کسب ۱۸ امتیاز، با تنها سه امتیاز اختلاف نسبت به لیدیای صدر نشین، در رده چهارم جدول گروه سوم مسابقات قرار دارد. تیم‌های ویارئال ب و آندورا، به ترتیب با ۲۰ و ۱۹ امتیاز در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

با توجه به قوانین فدراسیون فوتبال اسپانیا در خصوص صعود به لیگ دسته دو، بارسلونای ب ابتدا باید به عنوان یکی از چهار تیم برتر گروه خود مجاز به شرکت در مسابقات پلی‌آف شده و پس از رقابت با سایر تیم‌ها، جایگزین یک تیم از بین چهار تیم سقوط کرده «سگوندا» بشود.


شاگردان پیمینتا، در آخرین دیدار خود موفق شدند با نمایشی درخشان در خانه، تیم سابادل را با تک گل مونچو شکست داده و سه امتیاز بازی را بدست آورند. جالب است بدانید که ستارگان جوان بارسلونا، روز یکشنبه هفته آینده، در دیداری سرنوشت ساز به مصاف تیم آندورایی خواهند رفت که به تازگی، توسط جرارد پیکه خریداری شده و در کنار بارسلونای ب، دومین تیم کاتالان گروه محسوب می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا ب، بارسایی‌تر از تیم اصلی

وقتی صحبت از بارسلونا به میان می‌آید،مفهوم فوتبال مالکانه، تهاجمی و زیبا نیز خود به خود مطرح می‌شود. متاسفانه، در سالیان اخیر تیم اصلی بارسلونا در به اجرا درآوردن این سبک از فوتبال، چندان موفق عمل نکرده است.

در سوی دیگر، بارسلونای ب با هدایت پیمینتا، در حال اجرای این سبک در سطحی بسیار درخشان است. بارسلونای ب، حتی در دیدارهای خارج از خانه، شجاعانه و زیبا بازی می‌کند و حتی در زمان شکست یا تساوی، عملکردی چشم نواز و تماشاگر پسند از خود به جای می‌گذارد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در ابتدای انتساب به عنوان سرمربی تیم ب، گارسیا پیمینتا اعتراف کرده بود که قادر به پیاده‌سازی هیچ سبکی به جز سبک بازی آشنای بارسلونا نیست. این حرف پیمینتا زمانی معنای بیشتری پیدا می‌کند که به یاد داشته باشیم این سرمربی ۴۵ ساله، بیش از ۱۴ سال است که در لاماسیا مشغول به کار بوده و با پیشرفتی تدریجی و پله به پله به تیم دوم رسیده است.

بارسلونای ب در تمامی بازی‌های خود با چینش ۴-۳-۳ به میدان می‌رود که به نوعی با هویت بارسلونا گره خورده است. در این تیم، به مانند تمامی تیم‌های موفق بارسلونا، خط هافبک مهم‌ترین نقش را بازی می‌کند.


خط هافبک بارسلونای ب، چینش ثابت و مشخصی ندارد و با توجه به تاثیر قابل توجه نیمکت‌نشینی طولانی مدت بر روند پیشرفت بازیکنان جوان و با در نظر گرفتن الزامات تاکتیکی خاص هر مسابقه، پیمینتا ناچار است به شکلی چرخشی به تمامی هافبک‌هایی که در اختیار دارد، فرصت بازی بدهد.

تنها مهره خط هافبک که تقریبا در تمامی بازی‌ها حضور داشته، کسی نیست جز ریکی پویگ، الماس درخشان نسل جدید لاماسیا که در حال حاضر به عنوان یکی از آینده دار‌ترین هافبک‌های جهان شناخته می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در خط دفاع، تنها یک بازیکن موفق به تثبیت جایگاه خود شده است. رونالد آرائوخوی ارگوئه‌ای، که به تازگی برای تیم اصلی بارسلونا هم به میدان رفت، ستون اصلی دفاع تیم ب است و به شکلی متناوب توسط کوئنکا، چومی و مینگوئزا همراهی می‌شود. خط دفاع بارسلونای ب با اضافه شدن خایمه به عنوان مدافع چپ و موریر به عنوان مدافع راست تکمیل می‌شود. خایمه و موریر، هر دو بازیکنانی هستند که استعداد و پتانسیل بازی در تیم اصلی را دارند اما برای رسیدن به این هدف، ابتدا باید به سطحی بالاتر و پخته‌تر برسند.

به مانند خط هافبک و دفاع، در خط حمله نیز بازیکنان زیادی برای حضور در ترکیب اصلی به رقابت می‌پردازند. از بین این بازیکنان، الکس کویادو، آبل روییز و کیکه ساوریو بیشترین دقایق بازی را دریافت می‌کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دو نکته حساس در مورد تیم ب وجود دارد که بایستی به شکلی خاص به آنها پرداخته شود:

نکته اول: نحوه حفظ توپ این تیم

پیمینتا تعداد زیادی هافبک باکیفیت در اختیار دارد که اکثرا بیشتر «کنترل کننده» هستند تا «موقعیت‌ساز». به عبارتی هافبک‌هایی مثل مونچو و خاندرو، توانایی استثنایی در پاسهای کلیدی ندارند. این کمبود را به دو طریق می‌شود جبران کرد: راه اول، سپردن مسئولیت پاسهای خلاقانه کلیدی به ریکی پویگ، و راه دوم یک ابتکار تاکتیکی ستودنی از سمت پیمینتا.

اگر بازی‌های تیم ب را به دقت تماشا کنید، به وفور مشاهده می‌کنید که ساوریو و کویادو، بازیکنانی که روی کاغذ در نقش وینگر بازی می‌کنند، به عقب برگشته، توپ را به تصاحب در آورده و به مانند یک هافبک خلاق پاسهای کلیدی زیبا ارسال می‌نمایند. به عبارتی، هر دو وینگر چپ و راست تیم مکررا نقش هافبک و هافبک هجومی را بازی می‌کنند. از آنجایی که کویادو در اصل هافبک راست است، این روش ابداعی پیمینتا، باعث گرفتن بیشترین بهره از بازی او شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نکته دوم: بی‌تجربگی بازیکنان تیم ب در مقایسه با سایر تیم‌های هم‌گروه

این مسئله بارها و بارها مشکلاتی برای این تیم به وجود آورده است. به عنوان مثالی روشن، در بازی با تیم‌های پرات و خیمناست، بارسلونای ب علی‌رغم در دست داشتن برتری تا دقایق پایانی، در انتها با نتیجه مساوی از زمین خارج شد. البته، با در نظر گرفتن شکاف سنی بین بازیکنان بارسای ب و سایر تیم‌ها، این مسئله چندان عجیب نیست. به عنوان نمونه، در آخرین بازی بارسلونای ب در برابر سابادل، آبی و اناری‌ها با میانگین سنی ۲۰ سال و سابادل با میانگین سنی ۲۹.۹ سال به مصاف یکدیگر رفته بودند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ستارگان تیم ب، ضامن آینده تیم اصلی

در سالیان گذشته، لاماسیا در ارائه یک نسل طلایی و یکدست به مشکل خورده است. ستارگانی که در پنج و شش سال گذشته از تیم ب خارج شده‌اند، یا مورد بی‌توجهی سرمربیان تیم اصلی واقع شده و راه سایر تیم‌ها، به ویژه تیم‌های میان جدولی لالیگا و لیگ انگلیس را پیش گرفته‌اند، یا به بازیکنان نیمکت‌نشین و نه چندان درخشان تیم اصلی تبدیل شده‌اند. جرارد دلوفئو و سرخی روبرتو، به بهترین شکل این فرضیه را ثابت می‌کنند. نسل فعلی بارسلونا ب اما متفاوت است.

ریکی پویگ

ریکی در حال حاضر بدون شک توانایی و شایستگی فنی فیکس شدن در تیم اصلی را دارد و به عنوان ستاره آینده خط هافبک بارسلونا شناخته می‌شود. بازی چشم نواز، سرعت حمل توپ بالا، پاس‌های ریسکی و کلیدی دقیق و حفظ توپ استادانه در کنار بازی‌خوانی بالا، ریکی را به هافبکی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نکته قابل توجه در مورد ریکی این است که در هیچ یک از بازی‌های فصل جاری عملکردی به نمایش نگذاشته که بتوان با کلماتی مثل متوسط و بد توصیف کرد. هافبک جوان بارسلونا، در تمامی بازی‌هایی که به میدان رفته، به وضوح بالاترین کیفیت در بین ۲۲ بازیکن حاضر در زمین را از خود ارائه داده است.

الکس کویادو

الکس به عنوان بازیکنی که قابلیت بازی در چند پست خط هافبک و حمله را داراست، با عملکرد درخشان خود توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و قدم‌های اول را برای رسیدن به تیم اصلی برداشته است. گل زیبا و انفرادی این بازیکن در برابر تیم دوم لوانته، می‌تواند هر بیننده‌ای را به وجد آورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

علاوه بر این، الکس کویادو هماهنگی حیرت انگیزی با ریکی پویگ دارد. البته با توجه به سیستم پرورش بازیکن بارسلونا، این نکته هیچ هم عجیب نیست.

کارلس پرز

وینگر راست جوان بارسلونا، موفق‌ترین بازیکن نسل حاضر لاماسیا از لحاظ به دست آوردن دقایق بازی در تیم اصلی به شمار می‌رود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جنگندگی، قدرت بدنی بالا و پاسهای دقیق و هوشمندانه به درون محوطه جریمه، کارلس را تبدیل به وینگری کارآمد کرده که در فصل جاری لالیگا، با ۳ پاس گل و یک گل در شش بازی، تاثیر قابل توجهی در نتایج تیم اصلی داشته است.

رونالد آرائوخو

مدافع میانی ۲۰ ساله و ارگوئه‌ای بارسلونا، بهترین تجسم ممکن برای یک مدافع سازگار با سبک بارسلوناست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سرعت بالا همراه با توپ و بدون توپ، تمایل و استعداد شدید در بازیسازی از ابتدای زمین خودی و برتری حیرت انگیز در نبردهای هوایی و زمینی نفر به نفر، از آرائوخو مدافعی مستحکم و قابل اعتماد ساخته است.

کیکه ساوریو

این نام دیگری است که هواداران بارسلونا در آینده‌ای نه چندان دور بیشتر خواهند شنید. وینگر جوان اهل اکوادور پس از برگشت از مصدومیتی طولانی مدت، به یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم پیمینتا تبدیل شده است. سبک بازی کیکه بسیار شبیه به ریبری، فوق ستاره سابق بایرن مونیخ و فعلی فیورنتیاست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در کنار تمامی بازیکنان نام‌برده شده، بازیکنانی همچون مونچو، آبل روییز، خایمه، موریر، سارسانداس و هیروکی آبه توانایی تبدیل شدن به بازیکنانی ایده‌آل برای تیم اصلی را دارند.

به عنوان سخن آخر، با توجه به نسل فعلی لاماسیا، نه تنها در تیم ب بلکه در تیم زیر ۱۹ ساله‌ها، بعید است بارسلونا در آینده نزدیک نیازی به خریدهای نجومی و عدم سازگار با فلسفه حقیقی خود داشته باشد، به شرطی که سرمربیان تیم اصلی توجه کافی به گنجینه لاماسیا داشته باشند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Daughter.of.Eve
پاسخ به: بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!
آقا سپهر خسته نباشی. خیلی خوب بود و خوشحالم که از این طریق میتونیم مطلع بشیم از وضعیت جوونامون


جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۶:۲۴)
 
jamshid27
پاسخ به: بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!
همین دیشب تو بازی لیورپول آرسنال چقد ناراحت شدم از اینکه بارتمگوه چند سال پیش هکتور ببرین رو فقط با کمتر از 3 ملیون به آرسنال فروخت و حالا شاهدیم که بعد از 1.5 سال مصدومیت به عنوان کاپیتان به ترکیب آرسنال برگشته ، فقط کافیه ببینین تو این مدت اگه مدیرای بارسا ببرین رو به ارسن ونگر نمیفروختن ما این همه ضرر نمی کردیم نزدیک 38 ملیون برا خرید سمدو هزینه نمی کردیم ضمنا" سرجی روبرتو هم با این همه جابجایی پست بازی از هافبک به دفاع راست و برعکس فوتبالش افت نمی کرد و بعد از دنی الوز ما ببرین رو رو می کردیم اینم یکی دیگه از خیانتهای بی پایان بارتمگوه ه ه ه ه ه و اعوانو انصارش


جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ (۱:۴۲)
 
jamshid27
پاسخ به: بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!
اول از همه ممنونم از تمام کسایی که این مقاله فوق العاده رو تهیه کردن دست همتون درد نکنه و دوم اینکه یکی دو ماه پیش این خواهشو از گردانندگان سایت خوبمون داشتم که حالا که مدیرا و مربی نالایق مون هیچ توجهی به تیمای پایه نداره حداقل مدیرای سایت با پرداختن به تیمای پایه نشون بدن که ما چه گوهرهای عالی داریم که فقط نیاز به توجه دارن و البته امیدوارم با رفتن بارتمگوه و تفاله هاش تو تابستون آینده شاهد این باشیم که مدیرو مربی بعدی با باز کردن راه برای این جوونا شاهد درخشش این عزیزان باشیم و نشون بدن که اگه چشمها و گوشهای بینا و شنوایی باشه بارسا هیچ نیازی به بازیکنای دیگر تیمها نداره و میتونه مث گذشته تماما" خودکفا باشه و از محصولات خودش استفاده کنه.... ب امید اون روز


جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ (۱:۳۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!
تشکر می کنم از سپهر عزیز بابت این مقاله فوق العاده.

به امید خدا از این به بعد بیشتر براتون در مورد حال و روز بارسا ب خواهیم گفت.


پنج‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۸ (۲۳:۳۷)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: بارسا ب زیر ذره‌بین؛ شاگردان پیمینتا، شایسته نام بارسلونا!
فوق العاده بود. خسته نباشید.

خداکنه مسئولین هم بفهمن ارزش این ستاره‌ها رو ...


پنج‌شنبه، ۹ آبان ۱۳۹۸ (۲۳:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!