به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۱۰ نکته‌ای که از برد ۵-۱ مقابل وایادولید آموختیمآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۵:۰۸) (۵۶۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


سه شنبه شب بارسلونا وایادولید را با یک جشنواره گل بی‌نظیر بدرقه کرد و شب به یادماندنی‌ای برای هواداران خود رقم زد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نکات حائز اهمیت این بازی را یک بار دیگر مرور کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا، دارای بیشترین گلزن

کلمنت لنگله در این بازی توانست خود را در جمع آبی و اناری پوشانی که این فصل نامشان روی اسکوربورد لالیگا نمایش داده شد، جای دهد. او ۱۳مین بازیکنی بود که با پیراهن بارسا به این افتخار دست یافت و این تعداد بازیکنانی که در این فصل برای بارسلونا گلزنی کرده‌اند بیش از سایر تیم‌های حاضر در ۵ لیگ معتبر اروپایی‌ست:

بارسلونا: ۱۳
لیورپول:۱۱
بتیس:۱۰
ختافه:۱۰
منچستر سیتی: ۱۰
رئال مادرید: ۱۰

*اگر بخواهیم منصفانه در این مورد قضاوت کنیم باید تمام رقابت‌ها را در نظر بگیریم و در آن صورت آینتراخت فرانکفورت با ۱۶ بازیکن در این مسیر پیشتاز است*

این گل‌های سریع...

ما این فصل شروع‌های خوبی را تجربه کردیم؛ گلی که توسط لنگله به ثمر رسید، چهارمین گل بارسا در ده دقیقه نخست بازی‌های لیگ این فصل بود. او برای به ثمر رساندن این گل تنها به ۱۲۰ ثانیه زمان نیاز داشت. اتفاقاً این گل بعد از گل آدریانو کریا که مقابل رایو وایکانو در سال ۲۰۱۴ به ثمر رسید، سریع‌ترین گلی بود که مدافعان بارسا در طول تاریخ وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

سه شنبه‌، یک روز خوب برای بارسا

در لالیگا اغلب، سه شنبه‌ها بازی برگزار نمی‌شود و در واقع بارسا نیز در قرن اخیر هر سال تنها یک بازی (مجموعاً ۱۹) در این روز از هفته برگزار کرده و تاکنون در ۱۶ تای آن‌ها به پیروزی رسیده و ۳ تساوی کسب کرده است.

درخشش ویدال

آرتور ویدال در فصل قبل ۳ گل به ثمر رساند و با این که مدت زیادی از آغاز فصل ۲۰۱۹/۲۰ نمی‌گذرد، توانسته به همان تعداد گل زده (۳) دست یابد. ویدال همچنین به طور خاص مقابل وایادولید خیلی خوب درخشید.

او بعد از این بازی اظهار داشت: «من نسبت به فصل گذشته‌ام خوش شانس ترم. موقعیت‌هایی داشتم و بیشترشان را به گل تبدیل کردم».


ارنستو والورده نیز چندی پیش در مورد عملکرد او گفت: «ویدال بازیکن مفیدی‌ست، این یک امر بدیهی و واضح است. او این را فصل گذشته هم نشان داد و در این فصل مجدداً تکرار کرد. مسئله این است که همه می‌خواهند بازی کنند و اگر این اتفاق نیفتد، ناراحت می‌شوند. چه کاری از ما ساخته است؟ وقتی او وارد زمین می‌شود، کارهای خوب بسیاری انجام می‌دهد. اما خب راکیتیچ هم همین طور است. هافبک‌های زیادی اینجا هستند. امروز این ویدال بود که بازی نکرد».

قلعه نیوکمپ

نه تنها بارسلونا تنها تیمی است که رکورد پیروزی ۱۰۰ درصد در بازی‌های خانگی لالیگا را دارد، بلکه بعد از تساوی در دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته با رئال مادرید، طی ۱۶ بازی متوالی در تمام رقابت‌ها در نیوکمپ همواره پیروز شده است.

حتی با وجود سطح بالای توقع و استانداردهای بارسا، این مسئله یک دستاورد قابل توجه محسوب می‌شود. آخرین باری که توانستیم به همین روند پیروزی دست یابیم به سال 1974 باز می‌گردد.

فاتی ۱۷ ساله شد

آنسو فاتی درست ۲ روز پیش از تولد ۱۷ سالگی‌اش، مجدداً به ترکیب اصلی بازگشت. او به لطف محرومیت دمبله و نیمکت نشینی گریزمن فرصت دیگری برای درخشیدن پیدا کرد.



او در حال ارائه بازی معمولی خود بود و هر بار که پا به توپ می‌شد، این حس القا می‌شد که قرار است اتفاق خاصی رخ دهد. در تمام کارهایی که فاتی انجام می‌داد، ظرافت و زیبایی خاصی نهفته بود و هنگام تعویض با گریزمن، هواداران در نیوکمپ با تشویق‌هایشان قدردانی خود را نسبت به او نشان دادند.

تولدت مبارک آنسو!

سوارز و ثبت رکوردی کم نظیر

این ملی‌پوش آرژانتینی از زمان پیوستنش به بارسا تاکنون (۵ سال) با ۲۷ تیم مختلف لالیگایی رو به رو شده و تنها تیمی که در این مدت توانسته بود دروازه خود را مقابل او بسته نگه دارد، رئال وایادولید بود که سه شنبه شب در دقیقه ۷۷م بازی این تیم هم در برابر قدرت گلزنی سوارز زانو زد.

این گل همچنین جایگاه او در بین برترین گلزنان تاریخ باشگاه را به رتبه چهارم ارتقا داد:

لئو مسی: ۶۰۸
کاسر رودریگز: ۲۳۲
لاسلو کوبالا: ۱۹۴
لوئیز سوارز: ۱۸۵
جوزپ سامیتیر: ۱۸۴



پایان ناپذیری پیروزی‌های بارسا

این هفتمین برد پیاپی بارسا بود؛ دومین نوار طولانی پیروزی در دوران والورده.

24 سپتامبر تا 29 اکتبر 2019
بارسا 2-1 ویارئال
ختافه 0-2 بارسا
بارسا 2-1 اینتر میلان (لیگ قهرمانان)
بارسا 4-0 سویا
ایبار 0-3 بارسا
اسلاویا پراگ 1-2 بارسا (لیگ قهرمانان)
بارسا 5-1 رئال وایادولید



بارسا، سرانجام صدرنشین شد

بارسا این فصل شروع خوبی را تجربه نکرد اما اکنون موتورهای تیم با تمام توان در حال کار کردن هستند. حال کاتالان‌ها صدرنشین جدول لالیگا می‌باشند.

البته فراموش نکنید که با به تعویق افتادن ال کلاسیکو ما یک بازی کمتر از سایرین انجام داده‌ایم. و نکته مهم دیگر این که تساوی اتلتیکو مادرید با آلاوز نقش بسزایی در جایگاه فعلی ما در جدول داشت.


و در پایان، مثل همیشه مسی ...

مثل همیشه مسی این بار هم سهم قابل توجهی در جشنواره گل تیم داشت. او مثل همیشه نمایشی فوق‌العاده از خود ارائه کرد، دو گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل فرستاد (جالب است بدانید این ۱۱مین بار در طول دوران حرفه‌ای اوست که توانسته در یک بازی دو دبل ثبت کند!). مسی همچنین ۵۰مین گل ضربه کاشته خود را در این بازی به ثمر رساند (۴۴ گل با بارسا و ۶ گل با آرژانتین) و به اولین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد ۱۰۰ گل زده در عصر والورده دست یافت.

او از زمان ورود والورده به بارسا تاکنون ۱۰۱ گل زده و سوارز با ۶۴ گل زده در این لیست بعد از این مرد آرژانتینی قرار دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Davarpanah
پاسخ به: ۱۰ نکته‌ای که از برد ۵-۱ مقابل وایادولید آموختیم
۱۱. والورده هیچی حالیش نیس


جمعه، ۱۰ آبان ۱۳۹۸ (۱۷:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!