به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حقایقی که باید در مورد وایادولید بدانیدمسابقات
فرستنده رضا ندافی در تاريخ سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۸ (۱۳:۳۴) (۴۱۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا ندافی / FCBarcelona.ir


آبی و اناری‌ها امشب از ساعت ۲۳:۴۵ به وقت ایران، میزبان رئال وایادولید در چهارچوب هفته یازدهم رقابت‌های لالیگا خواهند بود. در این خبر بیشتر با این حریف بارسا آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اهل کجا هستند؟

وایادولید سیزدهمین شهر بزرگ اسپانیاست که با جمعیتی بیش از ۳۰۰,۰۰۰ نفر در ۱۹۰ کیلیومتری شمال غربی مادرید واقع شده و این شهر قبل از مادرید پایتخت پادشاهی اسپانیا بوده است.

تاریخچه باشگاه

این تیم در سال ۱۹۲۸ با پیراهن بنفش و راه راه سفید تشکیل شد. جایگاه سیزدهم جدول تمام ادوار لالیگا از سال ۱۹۸۰ تاکنون، در اختیار وایادولید است. آن‌ها به طور کلی اغلب در دسته یک لیگ اسپانیا توپ زده‌اند و تاکنون تنها ۴ بار به لیگ پایین‌تر سقوط کردند که هر بار موفق به بازگشت شدند. تنها افتخار بزرگ این باشگاه، کسب عنوان قهرمانی جام حذفی ۱۹۸۴ است.

دیدارهای رو در رو

آبی و اناری‌ها ۲۲ بازی بود که به رئال وایادولید نباخته بودند و این رکورد شامل ۶ پیروزی بالای ۴ گل برای بارسا در نیوکمپ بود. اما این رکورد در فصل ۲۰۱۳/۱۴ شکسته شد و وایادولید با پیروزی ۱-۰ مقابل بارسا در ورزشگاه خوزه زوریا، به رقیب اصلی اتلتیکو برای قهرمانی تبدیل شد.

علی‌رغم این برد، وایادولید سقوط کرد. آن‌ها فصل گذشته مجدداً به لالیگا بازگشتند و بارسا هر دو بازی رفت و برگشت را با نتیجه ۱-۰ پیروز شد. عثمان دمبله در خوزه زوریا و لئو مسی در نیوکمپ برای بارسا گلزنی کردند.




عملکرد حریف

رئال وایادولید از ۱۰ بازی این فصل فقط ۲ بار توسط لوانته و ویارئال مغلوب شده است. اگرچه بیشتر بازی‌های آن‌ها با تساوی همراه بوده و پیروزی ۲-۰ مقابل ایبار، سومین پیروزی وایادولید در این فصل لالیگا بود.

دو پیروزی دیگر آن‌ها مقابل اتلتیکو و رئال مادرید (درسانتیاگو برنابئو) بوده و اکنون با ۵ بازی بدون شکست مقابل کاتالان‌ها صف آرایی می‌کنند.


بازیکنان وایادولید

ملی‌پوشان: سیدی ال هکن (موریتانی)، انس اونال (ترکیه)، آندری لونین (اوکراین)، استیون پلزا (اکوادور) و آنوار تومی (مراکش).

برترین گلزن این فصل: اسکار پلانو (۳ گل)


بازیکنان سابق بارسا در وایادولید

جوردی ماسیپ چندین سال دروازبان سوم بارسا بود اما فقط در این مدت تنها یک بار بازی‌ کرد. سال ۲۰۱۷ به وایادولید رفت و اکنون یکی از ستاره‌های این تیم به حساب می‌آید.

ساندرو رامیرز، مهاجم سابق بارسا بود که همانند ماسیپ بیشتر روی نیمکت بوده و فقط ۱۷ بازی رسمی برای آبی و اناری‌ها انجام داد. او ابتدا به مالاگا و سپس به باشگاه فعلی خود اورتون رفت که از آن جا به طور قرضی به باشگاه‌های سویا، رئال سوسیداد و اکنون وایادولید فرستاده شد.

سرجی گواردیولا مدت کوتاهی را در سال ۲۰۱۵ با بارسا ب گذراند.

و در نهایت، سهام‌دار باشگاه وایادولید، رونالدو نازاریو که یک سال فوق‌العاده را در دهه ۹۰ با بارسا سپری کرد.


سرمربی باشگاه

سرجیو گونزالس، سرمربی باشگاه وایادولید در یکی از شهرهای حومه بارسا متولد شد و به عنوان بهترین بازیکن اسپانیول و دپورتیوو لاکرونیا شناخته می‌شود. او همچنین ۱۱ گل برای تیم ملی اسپانیا به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۴ به عنوان سرمربی اسپانیول منصوب شد اما نتوانست زیاد دوام بیاورد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: حقایقی که باید در مورد وایادولید بدانید
در این ۳ سال دیدیم که با والورده هیچ حریف آسونی برای بارسا وجود نداره!


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۸ (۱۴:۱۲)
 
Raphael
پاسخ به: حقایقی که باید در مورد وایادولید بدانید
همینا هم مارو لوله میکنن...


سه‌شنبه، ۷ آبان ۱۳۹۸ (۱۳:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۰ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!