به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

روز مسی نوستالژی
فرستنده بهنام روح الامینی در تاريخ چهارشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸ (۱۸:۳۱) (۵۶۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: بهنام روح الامینی / FCBarcelona.ir


۱۶ اکتبر روزی است که از آن به عنوان «روز مسی» یاد می‌شود. چهارشنبه ۱۵مین سالگرد اولین بازی مسی با پیراهن بارسا خواهد بود. اتفاقات زیادی از آن زمان رخ داده است. بیایید با هم برای همه کارهایی که این ستاره آرژانتینی در این مدت انجام داده، کلاه از سر برداریم!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی از آن چه که در تیم جوانان از بازی او دیده شده بود، فراتر رفته است. موفقیت‌های فردی و تیمی او دست نیافتنی بوده است. حتی ممکن است کس دیگری هرگز قادر به تکرار آن نباشد. امروز او ششمین کفش طلای خود (۲۰۰۹/۱۰، ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳ ،۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸ و ۲۰۱۸/۱۹) را دریافت خواهد کرد. جایزه‌ای که به بیشترین گل زده در اروپا داده می‌شود. این جایزه‌ای است که او بیش از هر کس دیگری برده است.

آغاز راه

در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ فرانک ریکارد برای اولین بار او را به میدان فرستاد. مسی ۱۷ سال داشت و بارسا در ورزشگاه المپیک در مقابل اسپانیول صف آرایی کرده بود. این بازی، هفتمین بازی بارسا در لیگ به شمار می‌فت. دقیقه ۸۲ بازی بود و ریکارد او را با شماره پیراهن ۳۰ به جای دکو به میدان فرستاد.

از آن زمان به بعد مسی شروع به درخشش کرد و در کنار بزرگانی همچون کرویف، پله، دی استفانو و مارادونا قرار گرفت، هر چند آماری که او از خود به جا گذاشته در تاریخ بی‌نظیر بوده است.

او شش کفش طلا، ۵ توپ طلا، یک جایزه بهترین فیفا، ۳۶ عنوان قهرمانی با بارسا و تیم ملی آرژانتین کسب کرده است. او ۴۱۹ گل در لالیگا ،۱۱۲ گل در چمپیونز لیگ و ۶۸ گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده است. در مجموع او ۶۷۱ گل در ۸۲۳ بازی به نام خود ثبت کرده که این آمار چشمگیر همچنان ادامه خواهد داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: روز مسی
دقیقا" اون روزا یادمه. ما تو سمت راست حمله مون لودویک ژولی رو داشتیم و بعد ازون اینیستا و مسی و دنی و یکی دو تای دیگه بودن که رایکارد تو 7-8-10 دقه آخر بازی به یکی دوتاشون بازی میداد. همون موقع ها همه میگفتن که این بازیکن قد کوتاهه با 17 سال سن چه دریبلایی میزنه و چی بشه این بازیکن .توپو میگرفت و حرکات توی عمق با سرعت بالا واقعا" عالی بود.... الگوی خوبیه برا جوونا تا یاد بگیرن که از همون 7-8 دقه بازی که بهشون میرسه نهایت استفاده رو ببرن و با بازی خوبشون خودشونو به مربی تحمیل کنن.... نه اینکه با غرولندو حاشیه هم فوتبال خودشونو نابود کنن هم تیمو...


پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۸:۴۸)
 
11384
پاسخ به: روز مسی
اتفاقا با این اختلافی که انداخته بازیکنای دیگه رو نابود کرده و لذت رو از فوتبال اروپا گرفته. خخخخخخ. سلطااااااان


پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۷:۰۲)
 
saeed3103
پاسخ به: روز مسی
باعث شده لذت و زیبایی به فوتبال برگرده


پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۰:۱۱)
 
Montazer_59
پاسخ به: روز مسی
خدای فوتبال


پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!