به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصلآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۸ (۲۱:۳۸) (۸۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


به وضوح می‌توان حس کرد که سطح توانایی‌های جسمی، تکنیکی و تاکتیکی این هافبک برزیلی افزایش یافته و به طور کلی می‌توان گفت در حال پیشرفت است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله علل عملکرد خوب او در این فصل از رقابت‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

فرآیند پیشرفت آرتور ملو در بارسلونا استمرار دارد؛ تا اینجای فصل جاری، پیشرفت او در زمینه‌های قدرت جسمی، تکنیکی و تاکتیکی مشهود می‌باشد. عملکرد این مرد برزیلی یکی از جوانب مثبت شروع فصل پر فراز و نشیب بارسلونا بوده است. علی رغم این که تنها ۲۳ سال سن دارد، همکاری خوب او با فرانکی دی یونگ در حال شکل گرفتن است و این یعنی هواداران می‌توانند نسبت به ماحصل آنچه این دو در تعامل با یکدیگر به دست می‌آورند، امیدوار باشند.

۱. هماهنگی سریع

تطبیق‌یابی با باشگاهی مانند بارسلونا برای فوتبالیست‌هایی که از آمریکای جنوبی آمده‌اند، واقعاً دشوار است. این افراد اغلب پیش از این که خود را در بین نام آوران عرصه فوتبال قرار دهند، به سایر باشگاه اروپایی می‌پیوندند. آرتور نیز مانند نیمار، این انتقال را بدون هیچ مشکلی پذیرفته و خود را با آن هماهنگ کرده است. بسیاری انتظار نداشتند او بیاید و خود را در کنار سایر نام‌های معتبر و شناخته شده قرار دهد و همچنین سبکی از فوتبال را ارائه کند که تنها از نسل لاماسیا انتظار می‌رود. شروع خوب او در بارسا باعث شده که بسیاری فراموش کنند که به طور کلی فرآیند هماهنگی با یک تیم جدید، به زمان نیاز دارد. حال او آموخته که باید سلامت جسمی خود را کنترل کند و ما نیز شاهد بهترین نسخه‌ی آرتور هستیم.

۲. کوپا آمریکا


قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا، به نقطه عطفی در کارنامه حرفه‌ای آرتور تبدیل شده است. او در تمام بازی‌های این تورنمنت از ابتدا - به جز بازی افتتاحیه که تیته نمی‌خواست سلامت او را به خطر بیندازد - و در پنج بازی تمام ۹۰ دقیقه را در زمین حضور داشت؛ فرصتی که احتمالاً در بارسا هرگز به او نمی‌رسد. عملکرد آرتور در این بازی‌ها از سطح کیفی بالایی نیز برخوردار بود و برزیل بدون ستاره تیمش، نیمار، به کمک او توانست در نیمه نهایی آرژانتین و در فینال پرو را شکست دهد. بعد از از دست دادن جام جهانی روسیه، حال نام آرتور یکی از نخستین نام‌هایی‌ست که در لیست تیم ملی برزیل به چشم می‌خورد.

۳. عدم نگرانی در مورد مصدومیت

بعد از این که به او اجازه داده شد تا به اندازه کافی استراحت کند، آرتور توانست سلامت جسمی خود را بازیابی کند و از ناراحتی‌ای که در نیم فصل دوم فصل گذشته در بارسا رنج می‌برد، رهایی یابد. به همین دلیل والورده مجبور بود در تمام بازی‌های لالیگایی فصل قبل او را تعویض کند. آرتور در دو هفته نخست این فصل از رقابت‌ها مجاز به استراحت بود تا اطمینان حاصل شود برای فصل پیش رو آمادگی جسمی لازم را خواهد داشت. این بازیکن برزیلی سبک زندگی سالمی دارد و همواره پذیرای پیشنهادات و ایده‌های جدید کادر فنی و ورزشی تیم است.

۴. مشارکت در خط حمله

آرتور در بازی‌های خود اغلب با این ترس رو به روست که ممکن است اشتباه کند. والورده در بارسا و تیته در برزیل از او خواسته‌اند تا این بازی محافظه کارانه را کنار بگذرد و روحیه ریسک پذیری خود را بالا ببرد. آن‌ها از او خواسته‌اند که تلاش کند بی‌مهابا وارد محوطه جریمه شود و به سمت دروازه شوت کند. آرتور فصل قبل را با ثبت یک پاس گل به نام خود به اتمام رساند اما با گذشت تنها دو ماه از این فصل او ۲ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل ارسال کرده است. این هافبک تا اینجای کار هدف مشخصی برای عملکرد دفاعی خود ندارد اما مطمئن است می‌تواند در این فصل بیشتر در حملات به تیم کمک کند.

۵. به دست آوردن احترام هم‌تیمی‌ها

آرتور توانسته رابطه خوبی با بازیکنان اصلی بارسا برقرار کند؛ اگر چه این مورد برای کسب موفقیت ضروری نیست اما کمک می‌کند تا در شرایط سخت، بازیکنان مهم تیم را در کنار خود داشته باشید. در سال ۲۰۱۶ وقتی او توسط گرمیو به کار گرفته نمی‌شد، تقاضای ترک این باشگاه را داشت. ۳ سال گذشت و او قهرمان لیبرتادورس شد، به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال این مسابقات انتخاب شد، در ترکیب اصلی برزیل قرار گرفت و به همراه تیم ملی کشورش اولین عنوان قهرمانی خود در سطح بین المللی را کسب کرد و حال در کنار بهترین بازیکن جهان فوتبال، در بارسا بازی می‌کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
MohammadDT
پاسخ به: ۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصل
جوون و اینده‌دار.
خوبه زیر دست والورده خراب نشد.


دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸ (۱۹:۰۳)
 
11384
پاسخ به: ۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصل
خیلی عالی. خدا کنه بتونه مثل اینیستا یا ژاوی بشه.


پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۷:۲۰)
 
jamshid27
پاسخ به: ۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصل
با احترام اصن با این جمله موافق نیستم چون یکی از مهمترین آیتم های موفقیت هستش ... : آرتور توانسته رابطه خوبی با بازیکنان اصلی بارسا برقرار کند؛ اگر چه این مورد برای کسب موفقیت ضروری نیست


چهارشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸ (۰:۵۷)
 
Montazer_59
پاسخ به: ۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصل
اگه زیر دست یه مربی درست درمون بود الان بهتر از اینی هم که هست،میبود


سه‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ (۱۷:۲۳)
 
marzeg
پاسخ به: ۵ عامل اصلی پیشرفت سریع آرتور ملو در این فصل
ارتور و دی یانگ باید 100 درصد فیکس باشن تو ترکیب و در خط هافبک
ویدال هم در حال حاصر اماده تر از بوسکتس نشون داده
پس مثلث هافبک ما بهتره دی یانگ ارتور و ویدال باشن


سه‌شنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۸ (۴:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۳۴ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!