به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با ختافه، رقیب بعدی بارسلونالالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۸ (۲۳:۰۰) (۵۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شنبه شب بارسا و ختافه در جریان بازی‌های هفته هفتم لیگ به مصاف یکدیگر خواهند رفت و به همین بهانه می‌خواهیم شما را بیشتر با این باشگاه مادریدی آشنا کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تاریخچه

اگرچه ختافه در سال 1923 تشکیل شده اما این در واقع سومین نسخه متفاوت این باشگاه است. باشگاه فوتبال ختافه امروزی زندگی خود را در پایین‌ترین دسته لیگ اسپانیا در ۱۹۸۳ شروع کرده و بعد از دو دهه در سال ۲۰۰۴ برای اولین بار به دسته یک صعود کرد. بعد از رئال، اتلتیکو و رایووایکانو این چهارمین تیم مادریدی لالیگاست. در این مدت آن‌ها برای ماندن در این لیگ تلاش فراوانی کرده‌اند و طی این ۱۶ فصل اخیر تنها یک بار به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند. فصل گذشته آن‌ها تنها دو امتیاز تا کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان فاصله داشتند و بهترین پایان لیگ خود را - از نظر جایگاه در جدول - تجربه کردند.

ورزشگاه

ورزشگاه خانگی ختافه کولیسیوم آلفونسو پرز است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و نامش از نام یکی از بازیکنان تیم جوانان این باشگاه گرفته شده و نکته جالب اینجاست که این بازیکن هرگز برای آن‌ها بازی نکرده است. آلفونسو پرز اولین بازی حرفه‌ای خود را با پیراهن رئال مادرید به نمایش گذاشته، در رئال بتیس مشهور شده و در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ برای بارسلونا نیز بازی کرده است. ظرفیت این ورزشگاه ۱۷۳۹۳ نفر است.



مصاف‌های پیشین با بارسا

اولین تقابل رسمی این دو تیم به جام حذفی ۱۹۷۸ باز می‌گردد. بازی رفت ۳-۳ به تساوی رسید و در بازی برگشت ختافه ۸-۰ در نیوکمپ مغلوب شد.

بعد از تبدیل شدن به یک باشگاه لالیگایی در سال ۲۰۰۴، ختافه ۲۷ بار با بارسا رو در رو شده و تنها ۲ بار به پیروزی رسیده است که آخرین آن‌ها به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد.

ختافه طی ۸ بازی اخیر با بارسلونا ۲ گل زده است. این ۸ بازی شامل دو پیروزی ۶-۰ برای کاتالان‌ها دو تساوی ۰-۰ می‌شود. در بازی فصل قبل دو تیم لئو مسی و لوئیز سوارز دو گل در نیمه نخست به ثمر رساندند و همین برای پیروزی ۲-۱ آبی و اناری‌ها کافی بود.

عملکرد تیم

۴ بازی از ۶ بازی ختافه در لیگ این فصل به تساوی کشیده شده‌ است. در اولین بازی فصل آن‌ها مقابل اتلتیکو مادرید شکست خوردند. مایورکا نیز تنها تیمی‌ست که ختافه موفق به شکست آن شده است.

ختافه همچنین عملکرد خوبی در لیگ اروپای فصل جاری داشته است و در اولین بازی گروه C این رقابت‌ها به پیروزی ۱-۰ مقابل ترابزونسپور ترکیه‌ای رسید. بازل (سوئد) و کراسنودار (روسیه) دیگر تیم‌های حاضر در این گروه می‌باشند.

بازیکنان تیم


ارتباط با بارسلونا: مارک کوکویا فصل گذشته را به طور قرضی برای ایبار بازی کرد اما این فصل به ختافه رفته و در این مدت بارسلونا پرداخت ۴۰ درصد از حقوق این مدافع چپ/هافبک را بر عهده گرفته است.

بازیکنانی با بیشترین تجربه ملی:
فایکل فجر (مراکش، 33)، داکومان (توگو، 24)، آلن نیوم (کامرون، 17)، نمانیا ماکسیموویچ (صربستان، 15) و ویتورینو آنتونس (پرتغال، 13).

برترین گلزن: جیمی ماتا (۳)

سرمربی

خوزه بوردالاس تنها در لیگ‌های پایین‌تر از دسته یک بازی یا مربیگری کرده است تا اینکه در سال ۲۰۱۶ به همراه آلاوز به لالیگا صعود کرد اما با اخراج شدن از این باشگاه پاداش خود را گرفت! در عوض اولین حضورش در لیگ دسته یک را به همراه ختافه تجربه می‌کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Montazer_59
پاسخ به: آشنایی با ختافه، رقیب بعدی بارسلونا
ببینم تو چکار میکنی با لارسا


جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ (۱۱:۵۵)
 
coutinho7
پاسخ به: آشنایی با ختافه، رقیب بعدی بارسلونا
رقیب بعدی بارسا از دسته پنجم محلاتا استان های دور افتاده کشور مالی هم باشه با والورده احتما باخت هست بازم............


جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ (۰:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۵ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!