به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگاآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ (۱۵:۴۵) (۹۰۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شب گذشته این مهاجم جوان در حالی که درست ۱۶ سال و ۳۰۴ روز سن داشت، اولین گل خود برای بارسلونا را به ثمر رساند. در این خبر جزئیات این رکورد جذاب را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

آنسو فاتی با ضربه سری که شب گذشته توپ را وارد دروازه اوساسونا کرد، به جوان‌ترین گلزن بارسا در لالیگا بدل شد. این مهاجم ۱۶ سال و ۳۰۴ روزه، اکنون صدرنشین لیست جوان‌ترین گلزنان بارسلوناست. فاتی که در گینه بیسائو متولد شده، اولین بازی خود با لباس بارسا را در برد ۵-۲ مقابل بتیس انجام داد؛ البته ۱۲ دقیقه پایانی آن دیدار، تنها سهم او از آن بازی خانگی بود. بعد از اثبات قابلیت‌هایش، والورده او را به همراه تیم برای سفر به ال سادار برد و در نیمه دوم جایگزین نلسون سمدو شد. تنها ۶ دقیقه از نیمه دوم می‌گذشت که پاس کارلس پرز، دیگر ستاره جوان تیم، گل تساوی بخش بازی را به ارمغان بیاورد.

پیش از او، بویان کرکیچ که در سال ۲۰۰۷ با ۱۷ سال و ۵۳ روز سن، دروازه ویارئال باز کرد، صاحب این رکورد بود. جایگاه سوم اما به کسی جز لئو مسی تعلق ندارد؛ او اولین گل خود برای بارسلونا را در سال ۲۰۰۴ با ۱۷ سال و ۳۱۲ روز سن وارد دروازه آلباسته کرد. تیاگو آلکانترا نیز در سال ۲۰۱۹ با ۱۸ سال و ۳۱۵ روز سن، گلزنی کرد تا بعد از ستاره آرژانتینی، جایگاه چهارم این رکورد را تصاحب کند. مونیر الحدادی پنجمین گلزن جوان بارساست‌ که در سال ۲۰۱۴ دروازه الچه را گشود - ۱۸ سال و ۳۵۸ روز.


سومین گلزن جوان تاریخ لیگ

با این گل آنسو فاتی افتخار کسب عنوان سومین گلزن جوان تاریخ لالیگا را نیز به دست آورد. این بازیکن جوان بارسا بعد از فابریک اولینگا که با ۱۶ سال و ۹۸ روز، سن در سال ۲۰۱۰ برای مالاگا و ایکر مونیان که با ۱۶ سال و ۲۸۹ روز سن در سال ۲۰۰۹ برای بیلبائو گل زدند، قرار دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
MohammadDT
پاسخ به: آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگا
انشاءا...
۱.یه قرارداد درست باهاش ببندن که یکی دوسال دیگه پا نشه بره همینطوری
۲.تا رفتن والورده دووم بیاره :(


سه‌شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ (۱۹:۴۷)
 
jamshid27
پاسخ به: آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگا
نقل قول
AMIR_SH نوشته:

خوب بود ولی تو زمین یکم شاس میزد

قبول دارم که البته طبیعی هم هست اما نکته مهم اینه که چون خیلی سریع به تیم اصلی رسیده ازین به بعد دیگه براحتی نمی شه به تیمهای پایه برش گردوند فقط در وهله اول مدیرای نادان بارسا باید یه قرارداد بلند مدت با بند فسخ میلیاردی باهاش ببندن و بعدشم بزرگای تیم راهنمایی های لازم رو بهش بگن کسایی مث مسی و پیکه میتونن خیلی بهش کمک کنن که اینقد تو زمین گیج نزنه و خودشو پیدا کنه.در اصل تو این یه نیمه ای که بازی کرد غیر از گلی که زد تقریبا" هیچ کار مثبتی نکرد کاملا" زیر نظر داشتمش فقط باس با صحبتای بزرگترای تیم به شدت اعتماد به نفس اش بالا برده شه ... قابلیتهاش بالاس مثلا" تو بازی قبلیمون با بتیس یه استارت انفجاری زد که معلوم کرد چه کیفیتی داره . همونی رو میگم که روش خطا شد.کلا" استایل ونوع حرکت پا به توپش منو یاد دوره اوج کلایورت انداخت به هر حال مهم اینه اعتماد به نفس اش بالا برده شه و اینکه دکتر تو چه پستی و به چه شکلی ازش بازی بگیره که بعید می دونم دکتر اینکاره باشه...


دوشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ (۱۶:۵۳)
 
AMIR_SH
پاسخ به: آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگا
خوب بود ولی تو زمین یکم شاس میزد


دوشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ (۰:۲۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگا
امیدوارم زیر دست ارنستوی کبیر منهدم نشه...


یکشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ (۲۲:۱۶)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: آنسو فاتی، جوان‌ترین گلزن بارسایی لالیگا
باریکلا ولی بعضی وقتام نباید گل زد


یکشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ (۱۹:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۴ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!