به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نتو: حضور در بارسلونا، آرزوی هر فوتبالیستی‌ستمصاحبه
فرستنده نیما کنعانی در تاريخ یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ (۲۱:۲۰) (۴۳۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: نیما کنعانی / FCBarcelona.ir

نتو، دروازبان جدید بارسا در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه اسپورت، درباره اتفاقاتی که در بارسا برایش افتاده و وضعیتش در تیم صحبت کرده است. با ما همراه باشید تا مصاحبه کامل این بازیکن را بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

نوربرتو مورارا که بیشتر به نام نتو معروف است در مصاحبه‌ای با اسپورت راجع به ماموریت‌ها و اهدافش در بارسلونا، گذشته‌اش و همچنین تجربه حضور در رختکن بارسا و رقابت با تراشتگن صحبت کرده. نتو در این مصاحبه از تیم سابقش والنسیا، نیمار و رئال مادرید نیز سخن گفت.

یک ماه است که بارسایی شده‌ای، با آن‌ها به ژاپن رفتی و الان هم به آمریکا آمده‌ای؛ اولین روز‌هایت با هم‌تیمی‌های جدید چگونه می‌گذرد؟

«خیلی سریع گذشت. ما یک ماه را با هم گذراندیم و بسیار خوب بود. من خیلی خوش‌ شانسم که آن‌ها این گونه از من استقبال کردند‌. این باعث می‌شود که من سریع‌تر با تیم هماهنگ شوم. سفرهای سختی داشتیم اما مهم این است که در کنار هم باشیم و بیشتر یکدیگر را بشناسیم».

پوشیدن لباس بارسا چه حسی برایت دارد؟ آیا این اتفاق رویایی بود که به حقیقت پیوست؟

«این رویای هر فوتبالیستی‌ست. وقتی راجع به بارسا صحبت می‌کنی هر بازیکنی در هر سطحی، آرزوی بازی در چنین تیمی را دارد. وقتی باشگاهی که در آن بازی می‌کنی برای رسیدن به همه جام‌ها رقابت می‌کند، یعنی تلاش‌هایت ثمر بخش بوده است. برای من که دوست دارم همیشه برنده باشم، رقابت در بالاترین سطح، مهم‌ترین چیز است».

تو‌ برای فیورنتینا، یوونتوس و والنسیا بازی کرده‌ای، این تیم‌ها با بارسا چه تفاوت‌هایی دارند؟

«سخت است که در لحظه بخواهم جواب بدهم. اما مطمئناً جو موجود در تیم‌ها عامل تفاوت است؛ و این به مسئولیت نیاز دارد. تو می‌دانی که اینجایی تا همه چیز را ببری اما هرکس از قابلیت‌هایی که دارد آگاه است. این قضیه باعث آرام شدن محیط می‌شود. همین باعث تحت تاثیر قرار گرفتن من شد».

فصل گذشته اولین‌ جامت در اسپانیا را در برابر بارسا گرفتی. این فصل چه اهدافی داری؟

«برای شخص خودم، هدف اصلی سخت تلاش کردن و پیشرفت روزمره است. من عاشق بردن هستم و از باخت نفرت دارم و می‌خواهم همه چیز را ببرم. تلاش روزانه، حس پیشرفت و ارائه بهترین عملکرد اهمیت بسیار زیادی دارد. افتخارات و جام‌ها با تلاش زیاد به دست می‌آیند».

تراشتگن همتای جدید تو است. چه حسی نسبت به او داری؟

«شخصاً او یک دروازبان حرفه‌ای در بالاترین سطح است. او دروازبان فوق‌العاده‌ای‌ست و مانند سایر پست‌ها در تیم، مهره مطمئنی‌ست. داشتن هم‌تیمی‌هایی با سطح بالا باعث پیشرفت، رشد و یادگیری‌ات می‌شود. اولین ماه حضورم فوق‌العاده گذشت».

از احتمال ورود بازیکن جدید به تیم صحبت می‌شود. نظرت راجع به هم‌تیمی شدن با نیمار چیست؟

«من این تجربه را داشته‌ام. از من این سوال را زیاد پرسیده‌اند چون برزیلی هستم. اما فکر نمی‌کنم که نظرم راجع به او تغییر کند. او بازیکن بی‌نظیری است. نیازی نیست که من ویژگی‌های او را بگویم چون همه دنیا آن‌ها را می‌دانند. اگر او به بارسا برگردد، برای من افتخار بزرگی خواهد بود که با او هم اتاقی شوم».

برگردیم به لالیگا؛ کدام تیم را به عنوان رقیب اصلی‌ میشناسی؟ رئال مادرید یا اتلتیکو؟

«همه از کیفیت این دو تیم و رقابتی که در اسپانیا‌ وجود دارد با خبر هستند. آن‌ها رقبایی در بالاترین سطح هستند و بازی در برابر آن‌ها بسیار دشوار است. مسئله‌ مهم‌تر این است که ما می‌دانیم که می‌خواهیم برای خودمان در طول فصل انگیزه ایجاد کنیم. فرقی نمی‌کند که حریف رئال، اتلتیکو‌ یا والنسیا باشد، ما باید همه را شکست دهیم».

قبلا با بوفون هم‌تیمی بودی، چه حسی نسبت به او داری؟

«او به من بسیار کمک کرد. وقتی من آمدم، او تجربه زیادی داشت، زمان زیادی را در آن تیم گذرانده بود، افتخارات زیادی را فتح کرده بود و جایگاه خاصی در تاریخ فوتبال داشت. روشی که او برای کنترل وضعیت رختکن داشت و‌ احترامی که می‌گذاشت برای من یک تفاوت بزرگ - با سایرین - بود».

۲ سال پیش تصمیم گرفتی که به لالیگا انتقال پیدا کنی، از آن زمان چه چیزهایی به دست آورده‌ای؟

«مثبت‌ترین اتفاق، نتایجی بود که در دو سال گذشته کسب شد. وقتی من آمدم والنسیا در جایگاه خوبی نبود. آن‌ها در میانه جدول با تیم‌های پایین‌تر از خودشان می‌جنگیدند. وقتی از امیدهای آن‌‌ها پرسیدم لیگ اروپا بالاترین امیدواری آن‌ها بود. اولین سالی که در آن تیم حضور داشتم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردیم. حقیقتش این است که آن حس، بسیار عالی بود. من هر هفته همان‌طور که رقابت سخت‌تر می‌شد، بیشتر پیشرفت می‌کردم. به لیگی جدید و باشگاهی که در‌ بهترین دورانش نبود رفتم؛ اما ما نتیجه زحماتمان را دیدیم و این مهم بود. ما فصل دوم را بسیار ضعیف آغاز کردیم. نمی‌باختیم، اما پیروز هم‌ نمی‌شدیم. سایر تیم‌ها از ما فاصله گرفته بودند اما کم‌ کم جایگاه خودمان را پس گرفتیم. شخصاً اهمیت و اعتماد به نفس بیش‌تری را در تیم پیدا کرده بودم. من خوش‌شانس بودم که هم‌تیمی‌هایی داشتم که به من کمک بسیاری کردند. مهم‌ترین چیز قدم رو به جلویی است که برمی‌داری. این اتفاق باعث می‌شود که بیش‌تر پیشرفت کنی».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: نتو: حضور در بارسلونا، آرزوی هر فوتبالیستی‌ست
از حضور زیر دست والورده چه حسی داری؟

*گریه‌اش متوقف نمی‌شود...*


چهارشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ (۱۱:۱۹)
 
jamshid27
پاسخ به: نتو: حضور در بارسلونا، آرزوی هر فوتبالیستی‌ست
همیشه گفتم از سیله سن خیلی خیلی بهتره. گل مفت نمی خوره و خیلی سخت میشه بهش گل زد جلو ناپل هم شایستگی هاشو نشون داد.پارسالم والنسیا بعد از اتلتیکو کمترین گل خورده رو داشت امیدوارم استاد جراتشو داشته باشه که تو بعضی از بازیای لالیگا بهش بازی بده و ترشتگن رو زمانی که آماده نیست روی نیمکت بنشونه. هر چند بعید میدونم


دوشنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ (۱۱:۴۶)
 
coutinho7
پاسخ به: نتو: حضور در بارسلونا، آرزوی هر فوتبالیستی‌ست
اسناد چجوری نابودت میکنه که آرزو میکردی تو لیگ کشور کنگو به فوتبالت ادامه می دادی...


یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ (۲۳:۵۱)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: نتو: حضور در بارسلونا، آرزوی هر فوتبالیستی‌ست
موفق باشی ^_^


یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ (۲۱:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۴ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!