به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مزایا و معایب بازگشت نیمارآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ (۲۲:۰۸) (۱,۲۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این روزها که بارسلونا پیش فصل خود را می‌گذراند، یکی از بهترین بازیکنان سابقش، که دو فصل پیش با خروجی باورنکردنی قلب هواداران را شکست و از خود به جز بی‌غیرتی و بی‌تعهدی چیزی در ذهن‌ها به یادگار نگذاشت، دلش هوای بازگشت به خانه را کرده! اما نیمار باید بداند اینکه شرایط به او اجازه بازگشت دهد و بتواند بار دیگر لذت حضور در نیوکمپ را بچشد یک چیز است و صاف شدن دل هواداران با او چیزی دیگر؛ اگر او بتواند بارسا را - علی رغم بی‌تدبیری‌های تیم مدیریتی و بی‌لیاقتی‌های مربی - به روزهایی بازگرداند که هواداران دلتنگش هستند، شاید این مهم میسر شود. به هر شکل، قصد داریم در این مقاله نکات مثبت و منفی این بازگشت احتمالی و پرحاشیه را زیر ذره‌بین بگذاریم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حالی که تیم در خط دفاع با چالش‌هایی رو به روست، بارسا اما همچنان درگیر حواشی بازگشت مهاجم برزیلی سابق خود است. انتقالی که نه تنها مبلغ زیادی را به پاریس سنت ژرمن می‌دهد بلکه احتمالاً دو بازیکن تیم اصلی را نیز از ما خواهد گرفت؛ کوتینیو، راکیتیچ و یا دمبله از نام‌هایی است که برای قرار گرفتن در این قرارداد ذکر شده‌اند.

شکی نیست که نیمار یکی از بهترین و ارزشمند‌ترین برزیلی‌های تاریخ باشگاه و پای ثابت ترکیب‌ اصلی در روزهای خوب تیم بوده است اما آیا واقعاً نقاط قوت این بازگشت، نقاط ضعف آن را جبران می‌کند؟ در ادامه پاسخ این سوال را خودتان خواهید یافت.

نقاط قوت


بازگشت MSN

مسی، نیمار و سوارز به احتمال زیاد یکی از بهترین مثلث‌های هجومی بارسلونا در یک دهه اخیر بوده‌اند. در حال حاضر سرعت تیم در خط میانی چندان قابل توجه نیست و این ضعف می‌تواند در حملات جبران شود. باید اعتراف کرد که این سه نفر تا حد زیادی مکمل یکدیگر بودند. اگر نیمار بازگردد، مثلث MSN می‌تواند بیش‌تر ضعف‌های فعلی تیم را - احتمالاً! - جبران کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شانس فتح لیگ قهرمانان افزایش خواهد یافت

آخرین باری که بارسا قهرمان این رقابت‌ها شد به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد، در همان سال مسی نیز پنجمین توپ طلا را کسب کرد. آن سال نیمار نقش مهمی در موفقیت‌های تیم ایفا کرد. بعد از رفتن او، هیچ موفقیت قابل توجهی در سطح اروپایی برای آبی و اناری‌ها به دست نیامد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کوتینیو و دمبله تاکنون به نسبت هزینه‌ای که برایشان شده، چندان موفق عمل نکرده‌اند و بارسا واقعاً دلتنگ این جام است. البته نبود وینگر چپی که جای نیمار را پر کند بخشی از مشکل است و بخش بزرگ‌تری از آن را می‌توان متوجه مربی دانست. با بازگشت نیمار شانس ما برای فتح این جام می‌تواند افزایش یابد چرا که ظاهراً تنها جایگزین خوب برای نیمار، خود اوست.

هافبک‌های جوان فرصت بازی بیش‌تری خواهند داشت

با توجه به پرهزینه بودن این انتقال و دو بازیکنی که احتمالاً معاوضه شوند، اگر نیمار به نیوکمپ بازگردد، بارسا به نقل و انتقالات خود پایان خواهد داد. این یعنی جوانان تیم می‌توانند شانس بیش‌تری برای بازی کردن پیدا کنند. مثل ریکی پویگ، واگوئه و آلنیا که فصل قبل شانس محدودی برای حضور در ترکیب تیم داشتند. این انتقال فرصت بیش‌تری به آن‌ها خواهد داد تا خود را به اثبات برسانند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نقاط ضعف


قوانین فیر پلی ملی (FFP) دامن‌گیر بارسا می‌شود

قوانین فیر ملی مالی یوفا به این منظور ایجاد شده که اجازه ندهد باشگاه‌های فوتبال بیشتر از درآمدشان هزینه کنند، اتفاقی که منجر به پیش آمدن مشکلات مالی خواهد شد که بقای آن‌ها را در دراز مدت تهدید می‌کند. نیمار در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان جهان است اما بازگرداندن او ممکن است بارسا را با چنین مشکلاتی مواجه کند. منچستر سیتی و PSG در حال حاضر مشمول این قانون می‌شوند و اضافه شدن نام بارسا به این لیست، قطعاً آخرین چیزی است که هواداران بارسا می‌خواهند نصیبشان شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ترافیک در خط حمله

مسی، سوارز، نیمار، گریزمن، دمبله و کوتینیو؛ اگر این لیست برای اثبات ترافیک خط حمله کافی نیست، باید بگوییم که علاوه بر این‌ها، جوانانی در لاماسیا هستند که به دنبال فرصتی برای اثبات خود می‌گردند. با فرض ماندن کوتینیو و دمبله در باشگاه، حال بارسا چگونه می‌تواند این حجم از جمعیت در خط حمله را مدیریت کند؟ این را هم در نظر بگیرید که تیم اصلی فوق ستاره‌هایی با دستمزد بالا دارد و تامین حقوق نیمار در کنار این تعداد از بازیکن، باشگاه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

جوانانی که فرصت خودنمایی نخواهند یافت

کارلس پرز در ژاپن با گلزنی پیروزی بخش خود مقابل ویسل کوبه همه را شگفت زده کرد. با این حال اگر نیمار برگردد، این جوان ممکن است خیلی کم فرصت بازی پیدا کند و یا حتی هرگز نتواند این کار را انجام دهد. آبل روئیز بازیکن آینده‌دار دیگری با مشکل مشابه است. در صورت استفاده از بازیکنان باتجربه، مهاجمان جوان بارسا امید بازی در تیم اصلی را از دست خواهند داد (و اگر این باعث خروج آن‌ها شود، آینده بارسلونا می‌تواند با مشکل رو به رو شود).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تمرکز و ثبات تیم‌ از بین خواهد رفت

تابستان ۲۰۱۷ یکی از سخت‌ترین دوران برای بارسا بود؛ وقتی باشگاه مجبور شد با خروج ناگهانی نیمار و پیامد‌های آن کنار بیاید. بعد از چند فصل آشفتگی و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات حقوقی‌ای که این بازیکن با رفتن خود برجای گذاشت، حال بارسلونا در حال رسیدن به یک ثبات نسبی است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما اگر قرار باشد نیمار مجدداً بازگردد، بخش زیادی از این روند مثبت متوقف خواهد شد. روحیه و ساختار کلی تیم به خطر می‌افتد و یک تیم ناپایدار، هرچقدر هم که خوب باشد، هرگز به نتیجه مثمرثمر نخواهد رسید.

نظر شما چیست؟ آیا با بازگشت ستاره یاغی بارسا موافقید؟
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
qafadami
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
به نظر من اگه با معاوضه كوتينو و راكيتيچ يا اينكه هر دو بازيكن خارج شن از باشگاه به هر مقصدى انوقت خريد نيمار معقوله
نه اينكه بالاى صد ميليون نقد هم براى خريدش خرج كنن،كه اخر در اين صورت خيلى بد ميشه و اخر فصل بازيكنا يكى يكى واسه تمديد به دليل تصويه نكردن باشگاه بخاطر اينكه زياد خرج كرده و بودجه براى دستمزد بازيكنا كه كم هم نيست نداره بهونه غقب افتادگى مالياتى وارد ميكنن از سمت ايجنتاشون و ممكنه قرارداداى مهمى تمديد نشه،
.....
ولى اگه با تعويض كردنش يا خريدش با پول فروش كوتى و راكى بياد از هر جهت به نفعمونه،هم اينكه خودش توافق كرده كه در صورت اومدن به بارسا دسمزدشو تقريبا نصف الانش تو پاريس ميكنه(حتى از دسمزد ٢٠١٥ خودش تو بارسا خيلى كمتر ميشه) هم اينكه از دستمزد خيلى زيادى كه به راكى و كوتى ميديم راحت ميشيم،هم اينكه ميانگين سنيمون كمتر ميشه كه خيلى مهمه،هم اينكه ترافيك خط حمله و مخصوصا هافبك كم ميشه،،،واسه اين ميگم مخصوصا خط هاقبك چون خيليا از جمله خودم كوتينو رو هافبك ميدونيم در صورتى كه بعيده مربيمون پست اصليشو بهت واگزار كنه و بهش مسئوليت هاى كامل اينيستا رو بده،اگه اينكارو ميكرد الان خيلى امكانش قوى بود كه كوتى برامون قابل پرستش باشه و حرفى از رفتنش نشه،ولى متاسفانه مربى اين تصميمو اتخاذ نكرد(كه شايد امكانش وجود نداشته،چون از گوارديولا كه قوى تر نداريم رو نيمكت،همون گوارديولا هم خيلى اينكارش كه به جايگزين ژاوى نياز داشتيم سالاو اخرش و مشخصا فارگاس رو واسه همين اورديم ولى در كمال تعجب ميديدم كه گوارديولا فابرگاسو عملاً مهاجم كنارى يه حتى مركزى و بعضا هافبك هجومى كرد ولى هيچوقت جانشين ژاوى بازى نكرد و نشد) واسه همين مربى نميتونه همه كاره باشه تو خيلى از موقعيتا وگرنه گوارديولا اينكارو واسه بارسا ميكرد
يكى ديگه از مزيت هاى تعويض نيمار با اين دو بازيكن هم اينه كه دمبله با موندنش به عنوان ذخيزه هاى ام اس ان و گريزمان تو سيستم چرخشى خيلى بهتر رشد ميكنه
....
الان نزديك ١٢ سالع دوست دارم بارسا با سه دفاع وسط كه يكيش كاملاً سوييپر باشه بازى كنه و بجا دفاع چپ و راستى كه مدتهاست تو بارسا بيشتر وينگ ميبينمشون تا جاگيريشون تو پستاى دفاعى با دو بال چپ و راست بازى كنه(تقريبا يه چيزى تو مايه هاى تركيب اوليه بارسا تو كامبك جلو پى اس جى،بال چپ و راستمون البا و دمبله بشن(كه مطمئنم بهترين پست ممكن واسه سرعت دمبله هست)،سه تا دفاع وسط كه واسه اين فصل ميشه رو پيكه و اومتيتى و لنگله حساب كرد به شرطى كه اومتيتى سوييپرمون باشه،بوسكتس و دى يانگ وسط رو كامل حفظ كنن جورى كه توى مركزيت ٩ تا بازيكن ديگه كه مثل دايره دورشونن قرار بگيرن با اين تفاوت كه بوسكتس تمايل به رفتن بين دو دفاع وسطمون وقتى سوييپر عقبتر يه نفره خط افسايدو داره و دى يانگ همونجر كه بازى كردنش با سر رو به بالا هست كل كحيط جلوتراز خودش مخصوصا مهاجما رو داشته باشه و بتونه تغذيه كنه،و جلو تر از اونا مسى يه نقش شماره ده كلاسيك كه رو قوس هجده اوج مهارت هاى مسيه و با توجه به اينكه كمتر از قبل ميدوه و از شتابش استفاده ميكنه اينجا ميتونه با نبوغش دو مهاجمى كه جلوشن كه دو نفر از جمع سوارز و نيمار و گريژمانه رو تغذيه كنه،اين تركيب روياى منواسه اين فصل و خيلى فصلاست،ولى خيلى بعيد به نظر ميرسه

زنده باد ابى و انارى


جمعه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ (۹:۵۳)
 
borselan
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
تا وقتی مربی تکلیفش با خودش مشخص نیس هیچ خریدی نباید بشه


دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ (۱۵:۱۸)
 
mamad1166
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
به نظر من با وجود تمام خوبی که راکیتیچ داره بهترین زمان برای فروشش هست ! باید فروش بره نیمار بیاد یا نه چون هم به بازیکنان جوان بازی میرسه هم دی یونگ راحت تر توی تیم جا میفته هم از فروشش پول خوبی بدست میاد
ویدال با وجود اینکه بازیکن خیلی خوبیه ورودش به زمین یعنی عوض شدن فلسفله بارسا از پرس و هجوم به دفاع کردن که با فلسفله و روح باشگاه نمیخونه پس بهتره فروش بره (هافبک زیاد داریم خود روبرتو واقعا توی هافبک بازیکن تولنا تریه به نسبت دفاع راست)
کوتینیو واقعا بازیکن خوبیه حیفه بمونه مثل فصل قبل روی نیمکت اما ..... اما به درد ترکیب 433 بارسلونا نمیخوره چون هافبک هجومیه نه هافبک مرکزیه و نه وینگر ! ولی والورده میزارش وینگر !
و اما دمبله من همچنان اعتقاد دارم بازیکنی در حد دمبله باید توی 26 یا 27 سالگی با این قیمت خریده بشه نه 21 سالگی و این اشتباه هست مگر نوادری مثل خود مسی یا نیمار و شاید امباپه ! چون اینا واقعا استعداد خاصی هستن و هم به لحاظ رسانه ای و درآمد زایی قیمتشون رو توجیه میکنه و دمبله نه استعدادی در حد اینا داره نه بعد رسانه ای پس من از فروشش ناراحت نمیشم چون هم پول خوبی بدست میاد هم به جوانان لاماسیا فضا میده
همه اینا دو برابر پول مورد نیاز نیمار رو فراهم میکنه و نکته جالب اینکه حتی اگر نیمار هم خریداری نشه بازم موافق همه این فروشا هستم !!!!


یکشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ (۲۲:۰۹)
 
jamshid27
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

از نظر فوتبالی نیمار تموم شده س. از نظر غیر فوتبالی هم کلا حاشیه و رسوایی درست می کنه.

اگرم بخوایم حدود ۲۰۰ میلیون چه نقدی یا غیر نقدی بدیم، به اولین تیم تاریخ تبدیل میشیم که احمق ترین مدیر تاریخ فوتبال یعنی ناصر آل میمون سرش کلاه گذاشته...

کاملا" درسته تک تک کلماتت. فقط اینو هم من بگم فراموش نکنیم ایشون توی کمتر از 9 ماه از یک ناحیه 2 بار مصدوم شده و بعید میدونم اون پا دیگه پا بشه براش. تقریبا" وضعیتش داره شبیه به بیل تو رعال میشه. برای هیچکدومشون هنوز پیشنهادی نیومده.بهتره رو همین تیم + بازیکنایی مثه ابل رویز و پرز کار بشه که آینده باشگاهن.... نگاه کنین به بازی پرز مقابل ویسل که تو همون دقایقی که ازش بازی گرفته شد تمام وجودش انگیزه و شجاعت بود چیزی که شدیدا" بهش نیاز داریم تا از حالت یه تیم ترسو ب خصوص تو بازیای خارج از خونه تبدیل به یه تیم نترس و عمل گرا بشیم


یکشنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ (۵:۰۶)
 
pob1188
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
کسی که از بارسا رفت دیگه رفته - هم خودش میره هم فوتبالش نابود میشه


شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ (۱۰:۱۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مزایا و معایب بازگشت نیمار
از نظر فوتبالی نیمار تموم شده س. از نظر غیر فوتبالی هم کلا حاشیه و رسوایی درست می کنه.

اگرم بخوایم حدود ۲۰۰ میلیون چه نقدی یا غیر نقدی بدیم، به اولین تیم تاریخ تبدیل میشیم که احمق ترین مدیر تاریخ فوتبال یعنی ناصر آل میمون سرش کلاه گذاشته...


جمعه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ (۲۲:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۷ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!