به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

9 دلیل برای نگرانی در خصوص وضعیت بارسلوناآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ (۱۳:۰۷) (۸۲۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: مارکا
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


امتیاز از دست دادن در دو بازی متوالی لالیگا مقابل حریفان نه چندان قدرتمند و شناخته شده، زنگ خطر را در همین ابتدای فصل برای بارسلونا به صدا درآورده و طرفداران و حتی بازیکنان این تیم را نگران کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایلی که شرایط فعلی را نگران کننده جلوه می‌دهند، بپردازیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

به ندرت پیش می‌آید که یک فوتبالیست حرفه‌ای درباره مسیری که تیمش در آن قرار دارد، ابراز نگرانی کند و اصولا این یک اتفاق معمول و رایج خصوصا در اواخر فصل بین تیم‌هایی است که برای ادامه حضور در سطح اول فوتبال، تلاش می‌کنند نه باشگاه‌های بزرگ!

بوسکتس تنها بازیکنی بود که پس از شکست چهارشنبه شب در ورزشگاه بوتارک مقابل لگانس به صحبت با رسانه‌ها پرداخت و تصدیق کرد که نگران است. تا اینجا، نتایج به دست آمده جلوی بسیاری از انتقادات نسبت به بازی ضعیف آن‌ها را گرفته بود اما فقط این کافی نیست و ضروری است که نگاهی به شرایط فعلی بارسلونا بیندازیم و دلایل این نگرانی را که بی‌منطق هم به نظر نمی‌رسد، بررسی کنیم.

نیمکت بارسا کارامد نبوده است

ابتدا فرض می‌شد که شرایط نیمکت بارسلونا خیلی بهتر از سال‌های قبل است؛ زیرا علاوه بر جنبه کیفی، آبی و اناری‌ها در حال حاضر گران قیمت‌ترین نیمکت تاریخشان را در اختیار دارند اما این طرز تفکر در عملکرد بازیکنان درون زمین منعکس نشده است. حتی وقتی که تیم با بازیکنان نیمکت نشین به مشکل می‌خورد، والورده سریعا تصمیم به ورود بازیکنان اصلی می‌گرفت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوارزِ گم شده

اگرچه مهاجم اروگوئه‌ای معمولا فصل را دلچسب شروع نمی‌کند و برای رسیدن به فرم ایده آل زمان می‌برد، حقیقت این است که بازی او اصلا احساس خوبی را به طرفدار منتقل نمی‌کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر او از بهترین مهاجم نوک دنیا بودن به شدت فاصله گرفته و انگار نیش و زهر خود را برای ایجاد تغییر در بازی از دست داده است. مشخصا بارسلونا به گلزنی او یا هر بازیکن دیگری که جای او بازی کند، نیاز دارد.

مسی خارج از خانه به مشکل خورده است

اگرچه فوق ستاره آرژانتینی یکی از شناخته شده‌ترین بازیکنان بارسلونا برای پیشبرد بازی است اما در این فصل پیدا کردن چهارچوب دروازه در بازی‌های خارج از خانه بر خلاف نیوکمپ برای او سخت بوده است. او تاکنون در بازی‌های خارج از خانه گلزنی نکرده و بارسلونا به شدت از این معضل رنج می‌برد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کیفیت بازیکنان تازه واررد

هیچ کدام از بازیکنان تازه وارد بارسلونا در این فصل نتوانسته‌اند یک بازیکن ثابت و شروع کننده بی‌چون و چرا در ترکیب اصلی باشند. علاوه بر این، عملکرد آن‌ها نیز برای حضور مستمر در ترکیب اصلی متقاعد کننده نبوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تراشتگن مثل سابق فرشته نجات نبوده است

مسلما گل‌های خیلی کمی وجود داشته که سنگربان آلمانی می‌توانسته مانع از دریافت آن‌ها شود تا نتایج به دست آمده متفاوت باشد اما چیزی که مسلم به نظر می‌رسد، تغییر وی نسبت به سال گذشته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مرد شماره یک دروازه بارسلونا در فصل قبل تقریبا در همه بازی‌ها سیوهای معجزه آسایی داشت اما امسال به نظر می‌رسد آن فرشته نجاتی نیست که فصل قبل به همراه مسی دو تا از تعیین کننده‌ترین بازیکنان بارسلونا بودند.

سقوط خط دفاع

تیم فصل اول ارنستو والورده با استحکام دفاعی خود می‌توانست با آسودگی خاطر از پوشش مناسب در عقب زمین به هر مسابقه‌ای پا بگذارد اما امسال هرگز عملکرد مشابهی را از سوی مدافعان تیم شاهد نبودیم و دلیل آن هم به گل‌هایی مربوط می‌شود که بارسلونا به سادگی دریافت می‌کند و مشخصا بی‌ثباتی آزاردهنده‌ای در خط دفاع وجود دارد و دو گل از لگانس آخرین مثال‌ها برای تصدیق این مشکل هستند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

فصل گذشته در هفته ششم لالیگا، بارسلونا در همه بازی‌های خود به پیروزی رسیده بود و تنها دو گل دریافت کرده بود اما امسال ضمن تحمل یک شکست و یک تساوی متوالی، هفت گل وارد دروازه آبی و اناری‌ها شده است.

بارسلونا زیاد از حریفان عقب می‌افتد

بارسلونا در پنج بازی از هشت بازی ابتدایی این فصل از حریف خود در نتیجه عقب افتاده است؛ مسئله‌ای که بسیار عجیب و غریب است، آن هم برای تیمی که به بردن عادت دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر به خاطر بیاورید بارسلونا در سوپرجام اسپانیا مقابل سویا که با پیروزی 2-1 کاتالان‌ها همراه شد، ابتدا یک گل عقب افتاد. در بازی هفته سوم لالیگا خیلی زود از هوئسکا گل خورد و در بازی مقابل سوسیداد هم با وجود این که 2-1 به برتری رسید، ابتدا یک گل از میزبان عقب بود. در بازی مقابل خیرونا 2-1 از مهمان عقب افتاد اما توانست با گل پیکه بازی را به تساوی بکشاند اما در بوتارک مقابل لگانس این اتفاق هرگز نیفتاد.

مشکلات سبکی

شاید این معماگونه‌ترین دلیل برای شرایط فعلی بارسا باشد. شیوه بازی تیم خیلی کم به آن چیزی که از بارسلونا انتظار می‌رود، شبیه بوده است. بارسلونا حتی زمانی که از نظر نتیجه از حریف پیش باشد، بر خلاف گذشته مالکیت سابق را ندارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر، بارسا با یک شیوه کاملا پیش بینی شده بازی می‌کند و به همین دلیل برای فائق آمدن بر تیم‌های دفاعی مشکل دارد؛ همان طور که در بازی مقابل لگانس به وضوح شاهد بودیم.

علاوه بر این، حضور همزمان مسی، سوارز، دمبله و کوتینیو تعادل تیم را برهم زده و مشخصا حضور همزمان این بازیکنان، هم ارز با حضور چهار مهاجم درون زمین است.

مشکلات سمت چپ خط دفاع

در بازی مقابل لگانس کاملا به چشم آمد که بارسا در سمت چپ خط دفاعی خود مشکل دارد. هیچ بازیکنی به جای لوکاس دینیه که نیوکمپ را به مقصد گودیسون پارک ترک کرد، جذب نشد تا با استراحت دادن به جوردی آلبا در بوتارک، بارسلونا به مشکل بخورد و نقطه ضعف کاتالان‌ها در فقدان جایگزین مناسب برای آلبا بیشتر به چشم بیاید اما حقیقت این است که اگر به خوان میرندا اعتماد نشود، این مشکل تا حداقل نیم فصل امسال هیچ راه حلی ندارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: 9 دلیل برای نگرانی در خصوص وضعیت بارسلونا
دیگه امسال تیم هیچی کم نداره
واقعا معلوم نیست چی رو داره دنبال میکنه والورده اصلا پلن تیم مشخص نیست


جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ (۱۹:۱۰)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: 9 دلیل برای نگرانی در خصوص وضعیت بارسلونا
همه این ها با یه مربی خوب حل میشه.در گوساله بودن این بشر بس ک مونیر دلیما رو بازی میده و دنیس و مالکوم رو خط میزنه


جمعه، ۶ مهر ۱۳۹۷ (۱۵:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۴ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!