به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسامصاحبه
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۱۴:۳۵) (۵۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا در مصاحبه‌ای رسمی با مجله بارسا درباره مسائل مختلفی از جمله چشم اندازهای فصل جدید، ورود تکنولوژی VAR به رقابت‌های لالیگا، جام جهانی و خروج کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به مقصد یوونتوس صحبت کرد. مشروح مصاحبه او را می‌توانید در ادامه خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ارنستو والورده که دومین فصل حضورش روی نیمکت بارسلونا را به عنوان سرمربی این باشگاه کاتالانی سپری می‌کند، نه تنها درباره بازیکنان تیم خودش صحبت کرد، بلکه پاسخگوی سوالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف دیگر هم شد.

در جستجوی ثبات

«من دوست دارم که روحیه تیمی را مانند فصل گذشته حفظ کنیم. هرچند انجام این کار در طول یک فصل کامل، خصوصا برای تیمی مثل ما، همیشه آسان نیست. اگر شما می‌خواهید که ثبات تیمی را حفظ کنید و فصل را به عنوان قهرمان به پایان ببرید، نباید اجازه دهید که رقبا شما را متوقف کنند. ما تلاش زیادی انجام داده‌ایم تا همیشه چه در بعد دفاعی و چه در بعد هجومی، متحد و یکپارچه باشیم.

فصل گذشته، روز وحشتناکی را مقابل رم پشت سر گذاشتیم و باید در شرایطی مشابه آن بازی، هوشیار باشیم. در رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان و جام جهانی، همه چیز با یک اشتباه در یک روز، می‌تواند به پایان برسد و شما باید تمرکز ویژه‌ای در این رقابت‌ها داشته باشید
».

توقع بالا

«بارسا یک سال موفق به کسب شش گانه شد و چند سال بعد، از بین شش جام ممکن، پنج عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. بنابراین، هدف اصلی در این باشگاه، کسب عناوین قهرمانی متعدد است اما باید پذیرفت که همیشه این اتفاق میسر نیست. بهترین راه برای تحقق این امر این است که از اولین روز شروع رقابت‌ها تا آخرین روز، بهترین فرم خودتان را حفظ کنید اما این هم فقط می‌تواند قهرمانی لیگ را برای شما تضمین کند؛ چرا که در لیگ قهرمانان یا جام جهانی، حتی با ده دقیقه بازی بد همه چیز می‌تواند از دست برود».

استعدادهای پرورش یافته باشگاه

«بارسا همیشه نگاه ویژه‌ای به آکادمی‌اش داشته است. بسیاری از طرفداران می‌گویند که ما باید به سادگی بازیکنان جوان را به تیم اصلی بیاوریم و پس از آن، همه چیز درست خواهد بود اما همیشه به سادگی نیست! زیرا توقع بالا و بی‌قید و شرطی از تیم وجود دارد و همچنین بازیکنان زیادی در پست‌های مختلف باید با یکدیگر رقابت کنند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند. با این وجود، روحیه استفاده از بازیکنان جوان باید ترغیب شود؛ زیرا بازیکنان آکادمی قابلیت‌هایی دارند که بازیکنان خارج باشگاه از آن بی‌بهره‌اند.

این موضوع بیشتر از هر چیزی، به خود این بازیکنان بستگی دارد. اگرچه حضور بازیکنان جوان در تیم اصلی، منوط به این نیز خواهد بود که آیا سرمربی حاضر است فرصت دیگری در اختیار آن‌ها بگذارد یا خیر. امیدوارم که بازیکنان جوان بیشتری بتوانند از طریق سیستم پرورش استعدادهای جوان، به تیم اصلی راه پیدا کنند، وارد ترکیب تیم شوند، گل‌های زیادی به ثمر برسانند و مانع از گلزنی حریفان ما بشوند؛ زیرا این چیزی است که تضمین می‌کند که باشگاه و تیم دارای هویت و شخصیت است. در حال حاضر بازیکنان زیادی با جاه طلبی بالا در بارسا ب حضور دارند و من از بابت بسیار شگفت زده‌ام»
.

مسی و رونالدو

«شاید به نظر برسد که خروج رونالدو از لالیگا، رقابت بین او و مسی را تمام کرده اما اینطور نیست؛ زیرا مردم به ندرت تنها درباره یکی از این دو بازیکن صحبت می‌کنند. من هم مانند سایر مردم، هیجان زده‌ام تا ببینم که این اتفاق چگونه روی رئال مادرید تاثیر خواهد گذاشت و آن‌ها چه کاری ممکن است در بازار نقل و انتقالات انجام دهند. همچنین مشتاقم بدانم که حضور رونالدو در باشگاهی دیگر، ممکن است چه معنایی برای لالیگا و لیگ قهرمانان داشته باشد».

جام جهانی

«پیروزی در رقابت‌های جام جهانی همیش باعث می‌شود تا تیم بازنده مورد سوال قرار بگیرد. در جام جهانی روسیه، تیم‌هایی مثل فرانسه با دفاع مستحکم و خط حمله خطرناک، بسیار قدرتمند ظاهر شدند و از طرفی، تیم‌هایی بودند که با وجود مالکیت بالای توپ، نتوانستند تا مراحل بالاتر صعود کنند، مانند اسپانیا. این چیزی است که ما را به فکر فرو می‌برد!»

ورود VAR به لالیگا

«احساس کلی بر این است که تکنولوژی کمک داور ویدئویی و سایر تکنولوژی‌ها برای کمک کردن به وضع فعلی هستند تا عدالت خصوصا در محوطه جریمه برقرار شود اما ما نمی‌دانیم که این تکنولوژی چه تاثیرات غیرمستقیم دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

من دوست ندارم که VAR جریان بازی‌ها را متوقف کند. مهم‌ترین موضوع درباره فوتبال این است که ورزشی سریعی است و توقف‌های کمی در جریان بازی وجود دارد. مسلما داوران به کمک نیاز دارند اما این نباید به ضرر سرعت بازی باشد.


برای مدت زمانی کوتاهی همه صبر می‌کنند تا ببینند چه اتفاقی در محوطه جریمه افتاده اما به خاطر بیاورید که در فینال جام جهانی، فرانسه روی یک ضربه پنالتی نادرست به گل رسید که نتیجه بازی را تعیین کرد. در حال حاضر چیزی نمی‌دانم و صبر می‌کنم تا عملکرد این تکنولوژی را بیشتر در رقابت‌ها ببینم
».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
امسال دیگه هیچ بهانه ای نداره اگه مصدومیت خاصی نداشته باشیم باید 3 گانه رو بگیره


جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ (۱۷:۵۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
نقل قول
you.are.barcelona نوشته:

جذابه😍

ارنستوی برد پیت.


جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ (۱:۴۱)
 
VeriaLEO
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
مرده شور ریختتو ببرن!


جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ (۰:۴۷)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
نقل قول
Heavenly.Girl نوشته:

قیافش چرا این شکلیه؟

جذابه😍


پنج‌شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۱۷:۱۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
نقل قول
Heavenly.Girl نوشته:

قیافش چرا این شکلیه؟

یه حالت «هیچ ایده ای در مورد هیچی ندارم» خاصی ته چهره شه.


پنج‌شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۱۶:۱۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
قیافش چرا این شکلیه؟


پنج‌شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۱۵:۰۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مصاحبه اختصاصی ارنستو والورده با مجله بارسا
شما فقط مانع موفقیت تیم نشو، این ترکیب بازیکنا خودشون همه جامها رو فتح می کنن.


پنج‌شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ (۱۵:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۴ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!