به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پلی بک؛ روزی که بارسا در طنجه پیروز شد...نوستالژی
فرستنده نیما کنعانی در تاريخ شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱۶:۰۶) (۵۸۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: نیما کنعانی / FCBarcelona.ir


شش سال بعد از آخرین بازی بارسا در خاک مراکش، آن‌ها می‌خواهند بار دیگر به سومین شهر بزرگ این کشور آفریقایی بازگردند تا هفتمین بازی تاریخشان را در سرزمین شیرهای اطلس انجام دهند. در این مقاله نوستالژیک قصد داریم تا تقابل‌های قبلی کاتالان‌ها را در خاک مراکش مرور کنیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در 28 جولای 2012، بارسلونا برای اولین بار برای انجام بازی دوستانه با تیم راجا کلاب اتلتیک کازابلانکا وارد شهر طنجه شد. آن بازی را بارسلونا با سه گل از مسی، دو گل از الکسیس سانچز و تک گل‌های دنی آلوز، سرخی گومز و جرارد دلوفئو به راحتی 8-0 پیروز شد.


استادیومی که میزبان آن بازی بود، استادیوم ابن بطوطه بود که یکشنبه همین هفته، میزبان دیدار سوپرکاپ اسپانیا بین دو تیم بارسلونا و سویاست که این بازی اولین بازی رسمی فصل جدید بارسلونا محسوب می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کوپا و لیگ در تتوئان

بارسا پیش از بازی با راجا کلاب اتلتیک، سه بار در کازابلانکا و دو بار در تتوئان بازی کرده است. اولین بازی به تاریخ 6 می‌1951 برمی گردد؛ جایی که بارسا با اتلتیکو تتوئان در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری بازی کرد. علت تقابل این دو تیم این بود که آن منطقه در آن زمان تحت سلطه اسپانیا بود و این تیم در فوتبال اسپانیا حضور داشت.

بارسا در آن بازی با نتیجه 1-3 به پیروزی رسید. لاسلو کوبالا در حالی که سومین بازی‌اش را با پیراهن آبی اناری انجام می‌داد، دو گل به ثمر رساند. در مجموع رفت و برگشت بارسلونا 7-1 پیروز شد و در مسیر دهمین قهرمانی کوپا دل ری قرار گرفت. فصل بعد، تتوئان به لالیگا صعود کرد که باعث شد آن‌ها برای اولین و آخرین بار در رقابت‌های لالیگا حضور پیدا کنند. بارسا در آن فصل (1951/52) به عنوان قهرمانی دست یافت و تتوئان پس از آخرین بازی‌اش در آفریقای شمالی که با شکست سنگین 2-5 به بارسلونا همراه بود، در قعر جدول جای گرفت.

بعد از استقلال مراکش در سال 1956، اداره تیم اتلتیکو تتوئان به سرزمینی در کنار اسپانیا به نام سئوتا منتقل شد. تیم‌ای دی سئوتا (AD Ceuta) کنونی همان تیم سابق اتلتیکو تتوئان است.

پیش فصل در کازابلانکا

جام «محمد پنجم» یک تورنمنت معتبر تابستانه بود که در تابستان‌ها از سال 1962 تا 1989 هرساله برگزار می‌شد. بارسلونا تنها یک بار در سال 1969 در این جام حضور پیدا کرد و پس از شکست سائوپائولو از برزیل با نتیجه 0-2 به فینال رسید. در فینال پس از تساوی 2-2 با بایرن مونیخ در وقت معمول، بارسا در ضربات پنالتی پیروز شد و عنوان قهرمانی آن تورنمنت را از آن خود کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

5 سال بعد در سال 1974، بارسلونا دوباره به همان شهر بازگشت. بلافاصله بعد از شکست معروف 5-0 رئال مادرید با حضور یوهان کرایوف به عنوان بازیکن بارسلونا، آبی و اناری‌ها مقابل کازابلانکا قرار گرفتند و با نتیجه 0-3 حریف خود را مغلوب کردند.

تاریخ نشان می‌دهد که بارسلونا تا کنون، هر 6 بازی قبلی خودش در مراکش را با پیروزی پشت سر گذاشته است و امید است که در بازی روز یکشنبه این رکورد 100% پیروزی ادامه پیدا کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
abouzarlionel
پاسخ به: پلی بک؛ روزی که بارسا در تانگیر پیروز شد...
نقل قول
Nader1366 نوشته:

کاش تیم یه دست بشه اونوقته که تقابل هر تیمی باهامون سخت میشه

فقط والوارده نمیتونه با این تیم قشنگ بازی کنه و جام ببره


شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱۹:۱۷)
 
Nader1366
پاسخ به: پلی بک؛ روزی که بارسا در تانگیر پیروز شد...
کاش تیم یه دست بشه اونوقته که تقابل هر تیمی باهامون سخت میشه


شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱۸:۳۷)
 
abouzarlionel
پاسخ به: پلی بک؛ روزی که بارسا در تانگیر پیروز شد...
به امید گرفتن یه جام دیگه با درخشش بازیکنای تازه وارد


شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱۷:۱۲)
 
Nima.Kanani
پاسخ به: پلی بک؛ روزی که بارسا در تانگیر پیروز شد...
ایشالا که ادامه‌ پیدا کنه 😍


شنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱۶:۵۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۵ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!