به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونانقل و انتقالات
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۱۹:۴۸) (۹۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


مدافع عنوان قهرمانی لالیگا پس از جذب کلمنت لنگله، آرتور ملو، مالکوم اولیویرا، هافبک جنگنده شیلیایی بایرن مونیخ را به عنوان چهارمین خرید خود در این تابستان معرفی کرد. آرتورو ویدال با قراردادی سه ساله و طی انتقالی که با سرعت شگفت انگیزی روند آن طی شد، به بارسا پیوست. در این مقاله قصد داریم برندگان و بازندگان این انتقال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

گفته می‌شود که مبلغ این انتقال سه ساله، 26.7 میلیون یورو خواهد بود. پیش از این، ویدال به شدت به سری آ و باشگاه اینتر میلان لینک شده بود اما همان طور که در جریان مالکوم و آس رم شاهد بودیم، بارسلونا در لحظات پایانی وارد عمل شد و این هافبک را به عضویت تیم خود درآورد.

اما سوال اصلی این است که برندگان و بازندگان حضور ویدال در نیوکمپ چه کسانی هستند؟ بیایید بررسی کنیم:

برنده: ارنستو والورده

در این تابستان به نظر می‌رسید که ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا، فصل سختی را در میانه زمین داشته باشد. آبی و اناری‌ها پس از 22 سال دیگر آندرس اینیستا را در ترکیب خود ندارند؛ شوالیه‌ای که نیوکمپ را به مقصد لیگ ژاپن و باشگاه ویسل کوبه ترک کرد. از طرفی پائولینیو پس از حضور کوتاه مدت در بارسا، دوباره به لیگ چین و باشگاه سابقش بازگشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما به نظر می‌رسد با خرید ویدال، والورده دوباره بازیکنی با خصوصیات مورد نظرش را به دست آورده است و این را به وضوح در اظهار نظر درباره حضور ویدال در بارسلونا تصدیق کرد: «ویدال بازیکنی است که ما امیدواریم می‌تواند انرژی را به خط میانی بارسا اضافه کند. ما می‌دانیم که او تجربه زیادی دارد. تعداد بازی‌هایی که او برای تیم‌های قبلی خود انجام داده، بسیار جالب توجه است. او در زمین مسابقه حضور موثری دارد».

و در ادامه افزود: «در باشگاه مانند بارسلونا، فضا برای همه نوع بازیکن وجود دارد. شاید ابتدا به نظر برسد بعضی بازیکنان نمی‌توانند با تیم اصلی خودشان را وفق دهند اما ما با حضور بازیکنانی با ویژگی‌های متفاوت تلاش می‌کنیم تیم را تقویت کنیم».

اگرچه شاید اینیستا غیر قابل جایگزین باشد و پائولینیو با خصوصیات ویژه‌اش نیز همین گونه است اما ویدال می‌تواند گزینه مناسبی برای بارسلونای والورده در راه تکرار قهرمانی لالیگا و موفقیت در اروپا باشد.

بازنده: اینتر میلان

برای بار دوم در این تابستان، بارسلونا یک باشگاه ایتالیایی را در نقل و انتقالات ناکام گذاشت. اول مالکوم که قرار بود به رم برود و حالا ویدال بعد از این که اینتر به شدت به جذب او علاقمند بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بنا به گزارش نشریه بیلد، اینتر امیدوار بود که بتواند ویدال را با گزینه خرید دائمی در انتهای فصل، به صورت قرضی به تیم خود ببرد اما این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش اعلام کردند که فقط با انتقال دائمی موافق هستند و آن موقع بود که بارسلونا وارد عرصه رقابت شد و با قرارداد سه ساله این بازیکن شیلیایی را آبی و اناری پوش کرد.

حال، اینتر مجبور شده تا توجهش را به هافبک‌های دیگری معطوف کند و از لوکا مودریچ به عنوان اولویت اصلی آن‌ها نام برده می‌شود اما به نظر می‌رسد که انتقال این هافبک کروات به سن سیرو، یک مامویت فوق‌العاده دشوار باشد؛ چرا که فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، برای برنده توپ طلای جام جهانی 2018، مبلغ 750 میلیون یورو را در نظر گرفته است.

مشخصا این مبلغی نیست که قابل پرداخت باشد و به نظر می‌رسد که رئال سفت و سخت به یکی از مهم‌ترین هافبک‌های خود چسبیده و پیش از این با درخواست بایرن نیز مخالفت کرده بود.

برنده: آرتورو ویدال

ویدال در این تابستان به دنبال باشگاهی جدید می‌گشت اما به نظر می‌رسید که پیدا کردن باشگاهی به بزرگی بایرن مونیخ برای او وظیفه دشواری باشد اما وی نهایتا موفق به این کار شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با نپذیرفتن انتقال به اینتر به خاطر شرایط پیشنهاد این باشگاه ایتالیایی، ویدال اکنون باید سرمست باشد از این که با قراردادی سه ساله به عضویت بارسونا درآمده و با وجود سنش، می‌تواند متصور باشد که به خاطر نیت والورده مبنی بر به کارگیری او به جای پائولینیو، یک بازیکن اصلی در ترکیب 11 نفره بارسلونا باشد.

در صورت پیوستن به اینتر، او می‌بایست با هافبک‌هایی مانند راجا ناینگولان، ژائو ماریو، مارسلو بروزویچ و ماتیاس وسینو رقابت کند تا جایگاهی در ترکیب اصلی داشته باشد و این چیزی نیست که یک بازیکن 31 ساله بخواهد با آن کنار بیاید.

بازنده: دنیس سوارز

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دنیس سوارز هفته‌های خوبی را در بارسلونا پشت سر نمی‌گذارد. این هافبک 24 ساله از زمان بازگشت به نیوکمپ در سال 2016، در تلاش بوده تا جایگاهی در تیم اصلی برای خودش پیدا کند اما بازیکنانی مانند آندرس اینیستا، ایوان راکیتیچ و سرخیو بوسکتس از رقبای او بودند و سپس پائولینیو و کوتینیو نیز به بارسا ملحق شدند. بارقه‌های امید برای بازی کردن به عنوان وینگر با پیوستن مالکوم نیز رو به ناامیدی رفت. اگر امیدی برای دنیس وجود داشت که با خروج اینیستا و پائولینیو بتواند نگاهی به حضور در خط میانی بارسا داشته باشد، حضور ویدال بدون شک برای او ناامید کننده خواهد بود.

برنده: لئون گورتزکا

در حالی که درهای حضور در بارسلونا برای این هافبک شالکه بسته شد، باواریایی‌ها در دیگری را برای او باز کردند. این هافبک 22 ساله پس از اتمام قراردادش با شالکه در این تابستان، به بایرن مونیخ پیوست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گورتزکا پیشنهاد تیم‌های مخلتف از جمله بارسلونا را رد کرد تا به تیم دیگری در بوندسلیگا برود و با خروج ویدال از بایرن، به نظر می‌رسد که گزینه بهتر را انتخاب کرده است. ویدال می‌توانست در بایرن رقیبی جدی برای او در خط میانی باشد اما حالا که هافبک شیلیایی از قهرمان لیگ آلمان جدا شده، گورتزکا مسیر مشخص‌تر و روشن تری برای پیشرفت به عنوان یک بازیکن دارد.

بازنده: رافینیا و تیاگو آلکانتارا

پیوستن ویدال به بارسلونا، به رویای الحاق دوباره برادران آلکانتارا پایان داد. رافینیا که به تازگی پس از اتمام قرارداد قرضی‌اش با اینتر، به بارسلونا بازگشته، امیدوار بود تا دوباره با برادرش هم بازی شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما اکنون با خرید ویدال و عدم تمایل بایرن مونیخ برای از دست دادن دو بازیکن با پست بازی مشابه، بازگشت تیاگو به اسپانیا غیرمحتمل به نظر می‌رسد. همچنین به نظر می‌رسد که دوران رافینیا در بارسلونا نیز به خط پایان خود برسد؛ چون پیش از این نیز، انتقال او به اینتر نشان داد که او یک بازیکن حاشیه‌ای در بارساست.

او نیز مانند دنیس امیدوار بود که خروج اینیستا و پائولینیو شانس او را برای مطرح شدن به عنوان جانشین این دو بازیکن افزایش می‌دهد اما حضور ویدال، احتمالا به معنای تیر خلاص برای اوست.

برنده: سرخیو بوسکتس

پس از ترک پائولینیو بعد از تنها یک فصل، سرخیو بوسکتس احتمالا در اطرافش به دنبال بازیکنی در بارسلونا می‌گشت و شگفت زده به دنبال این بود که در فصل جاری چه کسی در امور دفاعی به او کمک خواهد کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او یکی از بهترین هافبک‌های حال حاضر دنیا و سال‌های اخیر بوده است اما بهترین‌ها هم نیاز به جایگزین دارند و ویدال می‌تواند همان گزینه مدنظر باشد و در حالی که بازیکنان تهاجمی‌تر بارسلونا در حال ایجاد تهدید برای دفاع حریف هستند، او در کنار بوسکتس در امور دفاعی مشارکت داشته باشد.

هافبک شیلیایی، فصل گذشته آمار میانگین 4.3 تکل صحیح را در هر 90 دقیقه و 1.7 قطع توپ و 88.5 درصد دقت پاس را در 22 بازی‌اش در بوندسلیگا به جا گذاشت. در حالی که آمار پائولینیو در مقایسه با او این گونه بود: میانگین 1.8 تکل در هر 90 دقیقه، میانگین 0.7 قطع توپ در 87.8 درصد دقت پاس.

بازنده: بارسلونا

در حالی که طرفداران بارسلونا و همچنین والورده ممکن است که به خرید ویدال به دید مثبت نگاه کنند، حضور این هافبک سابق باشگاه یوونتوس، نشان دهنده فقدان استراتژی واقعی جذب بازیکن است. ویدال در حال حاضر، 31 سال سن دارد و وقتی که قراردادش با بارسلونا به پایان برسد، 34 ساله خواهد شد و فوتبال حرفه‌ای او در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو را در نظر نگیریم، ویدال بدون شک با افزایش سن، دچار افت خواهد شد و این بدان معناست که بارسلونا احتمالا می‌تواند فقط یک سال از این هافبک شیلیایی بهره مناسبی ببرد و پس از آن باید به گزینه دیگری فکر کند.

یک سال، زمانی طولانی در فوتبال است و بعضی از استعداد درخشان‌تر دنیای فوتبال ممکن است در تابستان سال بعد، دیگر به اندازه امسال ارزان نباشند. او سهمیه یکی از بازیکنان غیر اروپایی بارسلونا را نیز اشغال خواهد کرد و این نوید خروج قریب الوقوع یری مینا را می‌دهد. در نتیجه ویدال می‌تواند خرید خوبی برای بارسا باشد اما نه برای دراز مدت!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
saeed2014
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
بگو خدا بده برکت.درسته کوتاه مدتی اما عالیه


دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ (۱۷:۵۶)
 
abouzarlionel
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
نمیدونم این خر پیره ها واسه چیمونن


دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ (۱۳:۲۷)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
نقل قول
you.are.barcelona نوشته:

نه منظور نویسنده اصلی این بود. وگرنه من از همین تریبون از شما تشکر میکنم

ممنون


یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۲۲:۵۱)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
نقل قول
Hidden_Glance نوشته:

خیلی ممنون!

نه منظور نویسنده اصلی این بود. وگرنه من از همین تریبون از شما تشکر میکنم


یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۲۲:۰۱)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
نه منظور نویسنده اصلی این بود. وگرنه من از همین تریبون از شما تشکر میکنم


یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۵۸)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
نقل قول
you.are.barcelona نوشته:

چه مقاله مسخره ای

خیلی ممنون!


یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۳۴)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: برندگان و بازندگان انتقال آرتورو ویدال به بارسلونا
چه مقاله مسخره ای


یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۹ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!