به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۰۱) (۱,۰۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


مالکوم فیلیپه سیلوا دی الیویرا، روز گذشته طی یک انتقال بحث برانگیز و جنجالی به بارسلونا ملحق شد تا به گفته خودش رویای کودکی‌اش تحقق یابد. در این مقاله قصد داریم اصلی‌ترین برندگان و بازندگان این انتقال را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

انتقال از بوردو به یکی از چهار تیم اصلی یکی از پنج لیگ بزرگ اروپا، یعنی آس رم، شاید یک قدم کوچک اما ضروری و هوشمندانه برای آینده فوتبالی مالکوم محسوب می‌شد. طرفداران رم در فرودگاه منتظر بودند تا از خرید جدید تیمشان استقبال کنند اما ناگهان همه چیز عوض شد!

بارسلونا با این بازیکن تماس گرفت و حاضر به پرداخت مبلغ بالاتری در مقایسه با باشگاه ایتالیایی بود. آن‌ها با سرعتی باورنکردنی مالکوم را متقاعد کردند که به جای رم به نیوکمپ بیاید. نهایتا در کمتر از 24 ساعت این اتفاق رخ داد و این بازیکن با قراردادی 5 ساله به ارزش 41 میلیون یورو، به طور رسمی آبی و اناری پوش شد.

حال سوال اصلی این است که برندگان و بازندگان این چرخش ناگهانی و این انتقال عجیب و غریب چه کسانی هستند؟ بیایید بررسی کنیم.

برنده: بارسلونا

این که چرا بارسلونا در این انتقال برنده محسوب می‌شود، کاملا مشخص است. آن‌ها تاکنون یک مدافع مستحکم به نام کلمنت لنگله و یک بازیساز آینده دار به نام آرتور ملو را به ترکیب خود اضافه کرده‌اند. مالکوم 21 ساله یک وینگر تمام عیار با سرعت و مهارتی خارق العاده است. او مثل یک نیروی محرکه علاقه زیادی به جا گذاشتن رقیبانش دارد و سلاح‌های کافی نیز برای غلبه بر بازیکن حریف در اختیار اوست. لازم به ذکر است که مالکوم در فصل گذشته، بیشترین خلق موقعیت را در میان بازیکنان زیر 23 سال در پنج لیگ معتبر اروپایی خلق کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر، تنها بازیکن واقعا سریع بارسلونا عثمان دمبله است و اضافه کردن مالکوم به ترکیب این تیم، می‌تواند این امکان را به بارسا بدهد تا با به کار گرفتن این دو بازیکن در دو سمت لیونل مسی، مثلث آتشی فوق‌العاده سریع و خلاق را شکل دهد. بارسلونا می‌تواند با سیستم 1-3-2-4 بازی کند در حالی که از بین دمبله، کوتینیو و مالکوم، یک بازیکن را روی نیمکت، آماده نگه دارد یا این سه بازیکن درون زمین باشند و به مسی استراحت داده شود. مشخص است که بارسلونا یک انتقال فوق‌العاده انجام داده که تاثیر آن با سرعت غیرقابل توصیفی نمایان خواهد شد.

بازنده: چلسی

آبی‌های لندنی مثل راهزن‌ها قصد داشتند تا با بالاتر بردن رقم درخواستی‌شان، وینگر بی‌ثباتی مانند ویلیان را به بارسلونا که روی این انتقال پافشاری می‌کرد، به فروش برسانند. آخرین پیشنهاد کاتالان‌ها 55 میلیون پوند اعلام شد که بنا به دلایلی مورد قبول چلسی واقع نشد اما واضح بود که بارسلونا در تلاش است تا دوباره برای جذب او اقدام کند. آن‌ها واقعا به یک وینگر نیاز داشتند و علاج کوتاه مدتی که در نظر گرفته بودند، تنها یک راه حل برای آن‌ها باقی گذاشته بود که اسمش ویلیان بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما به یک باره افق نگاه خود را بیش از گذشته گسترش دادند و به سراغ یک وینگر برزیلی دیگر رفتند. خرید مالکوم با قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی او در ترنسفرمارکت، رویای دریافت یک مبلغ فوق‌العاده سنگین را برای چلسی به باد داد؛ آن هم برای بازیکنی که احتمالا به خاطر طرز تفکر تاکتیکی مائوریزیو ساری، جایی در ترکیب اصلی آبی‌های لندنی نخواهد داشت. اکنون، آن‌ها امیدوارند که بتوانند با قیمتی مشابه، منچستریونایتد را پای میز مذاکره بکشانند یا این که با این وینگر ناراضی برزیلی، یک فصل دیگر را سر کنند.

برنده: چنگیز اوندر

رم در این تابستان با به خدمت گرفتن 14 بازیکن، تجارت بزرگی انجام داده است. یکی از بازیکنانی که در ژوئیه 2017 به این تیم ملحق شد، چنگیز اوندر، ستاره جوان و در حال ظهور فوتبال ترکیه بود که پیش از حضور در لیگ ایتالیا، در باشاک شهیر توپ می‌زد. حضور مالکوم به خاطر تشابه پست بازی‌اش با اوندر، می‌توانست سیر صعودی این بازیکن را محدود کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

فقدان حضور مالکوم به این معناست که ستاره 21 ساله ترک تبار باشگاه رم، در فصل جدید فرصت بازی بیشتری به دست خواهد آورد تا بتواند اهمیتش را برای تیمش افزایش دهد. او فصل گذشته مجموعا 1256 دقیقه بازی کرد و 9 گل به ثمر رساند و در فصل جدید، انتظارات از او بالاتر رفته است.

بازنده: دنیس سوارز

تا از بحث بازیکنان جوان دور نشده‌ایم، بهتر است اشاره‌ای به دنیس سوارز داشته باشیم. این بازیکن 24 ساله از زمان حضور در تیم اصلی بارسلونا تلاش زیادی کرده تا جایگاه ثابتی در ترکیب تیم برای خودش پیدا کند. او که در حال حاضر وارث پیراهن شماره 6 ژاوی هرناندز است، عقیده دارد که بهترین پست برای او، پست اینیستاست. با این وجود هرگز نتوانسته موقعیت مناسبی در تیم پیدا کند اما به نظر می‌رسد فصل گذشته با نمایش توانایی‌هایش توانست اعتماد ارنستو والورده را به دست بیاورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسلما با وجود پیشرفت، بازیکن ثابتی در ترکیب اصلی بارسا نبود اما از یک بازیکن مطرود به یکی از ارزشمندترین اعضای بارسا تبدیل شد. در فصل جدید که تمرکز و توجه روی وینگرهای بارسلونا افزایش خواهد یافت، دنیس امیدوار بود که با عدم موفقیت باشگاه در جذب وینگر، بتواند در کنار دمبله و کوتینیو جایگاهی در تیم اصلی برای خودش دست و پا کند اما حضور مالکوم دوباره او را به عقب خواهد راند.

برنده: برزیل

تیته در جام جهانی 2018 یک مشکل اساسی در تیم ملی برزیل داشت: فقدان بازیکنی با مهارت‌های کافی برای نفوذ از سمت راست. بدون حضور دنی آلوز که وارد سن 35 سالگی شده و دیگر نمی‌توان جایگاهی برای او در تیم ملی برزیل متصور شد و عملکرد نه چندان رضایت بخش ویلیان، این تیم در جناح راست به مشکل خورده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مشخصا داگلاس کاستا را می‌توان به عنوان یک راه حل برای این معضل مطرح کرد؛ بازیکنی که توانایی زیادی برای نفوذ و حمله به قلب خط دفاع حریف و خلق موقعیت‌های خطرناک دارد اما او بازیکنی است که زیاد مصدوم می‌شود و به همین دلیل قابل اتکا نیست. حالا مالکوم با 21 سال سن و با حضور در یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان و بازی در کنار لیونل مسی، بهترین بازیکن جهان و فیلیپه کوتینیو، بازیساز کلیدی تیم ملی برزیل، می‌تواند چشم انداز درخشانی برای تیم ملی کشورش داشته باشد. این یک موقعیت ایده آل برای تیته در راه پیشبرد و رهبری برزیل است.

بازنده: طرفداران رم

طرفداران رم برای استقبال از ستاره جدیدشان به فرودگاه رفته بودند. قرار بود که مالکوم ساعت 23:00 (به وقت محلی) به فرودگاه رم برسد. معامله قطعی شده بود و بنابراین انبوهی از طرفداران رم، بی‌صبرانه در فرودگانه برای خوشامدگویی به این وینگر جوان جمع شده بودند اما انتظار آن‌ها نتیجه‌ای نداشت و بوردو، ستاره برزیلی‌اش را برگرداند و طرفداران رم، فرصت تماشای بازی مالکوم در سری آ با پیراهن تیم محبوبشان را از دست دادند. مسلما آن‌ها روز خوبی را پشت سر نگذاشتند!

برنده: جام بین المللی قهرمانان

جام بین المللی قهرمانان امسال کمی بی‌روح و ملال آور است. این طور نیست؟! همه طرفداران فوتبال دوست دارند که این تورنمنت دوستانه را با حضور ستارگان بزرگ دنبال کنند و در مناطقی مانند آمریکای شمالی و شرقی، علاقمندان می‌توانند شانس این را داشته باشند که از نزدیک بازی‌های دلخواهشان را ببینند اما در تابستانی که رقابت‌های جام جهانی برگزار شد، تقریبا هیچ کدام از ستاره‌های تیم‌های بزرگ در اردوی تیم‌هایشان حضور ندارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لیورپول، حداقل محمد صلاح و سادیو مانه را در تور پیش فصل خود در اختیار دارد اما هیچ کدام از آن‌ها بازی نمی‌کنند. بنابراین بازی‌های امسال حتی با وجود داشتن گل، خشک و بی‌روح به نظر می‌رسند به جز بازی بارسلونا مقابل رم که جدال داغ و حساسی بین این دو تیم خواهد بود. رمی‌ها به خاطر از دست دادن مالکوم عصبانی هستند و می‌خواهند خشمشان را به بارسلونا نشان دهند در حالی که آبی و اناری‌ها مشتاق هستند تا خرید جدیدشان را به رخ تیم ایتالیایی - که فصل گذشته آن‌ها را از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف کرد - بکشند. حتی با وجود غیبت ستارگان، این بازی می‌تواند بیشترین نظرها را به خودش جلب کند
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hakhamanesh_Kerman
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
برای نمونه اسپانیای قهرمان 2008 و 2010 و 2012 از 11 نفر ترکیب اصلی 5 تا بارسایی بودن


شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۵۳)
 
Hakhamanesh_Kerman
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
کار بارسا شده پرورش بازیکن برای کشورهای دیگر و نابودی اسپانیایی ها


شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۵۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
امسال بعد از دوران پپ بدون شک پر مهره ترین و پر استعدادترین تیم ادوار اخیر بارسا رو داریم. هنوز یادم نمیره زمان لوچو چقدر کمبود مهره و نیمکت خالی داشتیم اما از شانس بد، این تیم فوق العاده رسیده به والورده. فقط امیدوارم از ترکیبهای احمقانه و سیستمهای دفاعی نفرت انگیزش دست برداره...


پنج‌شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ (۱۴:۱۱)
 
Ronalmessiho
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
ویدال ، گومز ، دینیه -خریدهای مزخرف روبرت فرناندز- و یکی از دفاع وسط ها رو هم بفروشن واقعا عالی میشه.


پنج‌شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ (۱۴:۱۰)
 
saeed2014
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
امسال باید ترکونن ناموسا دیگه


پنج‌شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۷ (۱۰:۱۵)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: بررسی برندگان و بازندگان انتقال مالکوم به بارسلونا
مهم تر از داشتن ابزار، استفاده درست از اون ابزاره. ببینیم والورده این فصل چی کار میکنه!


چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ (۲۱:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۶ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!