به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اسپانیول vs بارسلونا؛ آیا می‌دانستید؟اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ (۲۱:۲۲) (۸۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


آن یک روز سرد و بادخیز در زمین هتل کازانوواس بود و اندک تماشاگران شجاعی که با وجود این هوا به آنجا آمده بودند، بیشتر دوست داشتند تمرین بازیکنان تیم اول بارسا را تماشا کنند... با ما همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به تاریخچه دربی بارسلونا.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. یک رقابت ۱۱۷ ساله

قدیمی‌ترین دیدار دو تیم در فوتبال اسپانیا به ۲۳ دسامبر ۱۹۰۰ باز می‌گردد. تیم «سوسیداد اسپانولا د فوتبال» از دانشجویان یک دانشگاه محلی تشکیل شده بود و به نظر نمی‌رسید که بتواند رقیب قابل توجهی برای اف سی بارسلونا باشد، تیم با سابقه تری که تمام بازیکنان با تجربه خارجی خود را کنار گذاشته و جوانان محلی را به کار گرفته بود.

آن بازی دوستانه فراموش ناشدنی با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید و دو تیم رفتند تا با هم شام بخورند، در حالی که هیچ ایده‌ای نداشتند که یک قرن بعد، این دیدار به یکی از بزرگترین دربی‌های فوتبال اروپا بدل خواهد شد.

۲. نوار شکست ناپذیری بارسا مقابل اسپانیول

اگرچه اسپانیول توانست در جام حذفی روند ۲۹ بازی بدون شکست بارسلونا از ابتدای فصل را متوقف سازد اما باید گفت که در لالیگا، مقابل تیم همشهری خود حرفی برای گفتن نداشته است. آن‌ها طی ۱۷ بازی لالیگایی اخیرشان مقابل بارسا، هیچ بردی کسب نکرده‌اند. این تیم همچنین در ۵ بازی خانگی (لالیگایی) اخیرش مقابل بارسا هیچ گلی به ثمر نرسانده است.

۳. مسی، مرد دربی!

اسپانیول در کنار اوساسونا و والنسیا یکی از سه تیمی است که مسی توانسته در لالیگا ۳ بار مقابلش هت تریک کند. با ۲۱ گل زده، مسی برترین گلزن تمام ادوار این دربی است اما طی ۳ مصاف اخیر هرگز گلزنی نکرده است؛ این بار نوبت توست مرد!

۴. مشکل در ضربات آزاد

درست است که در تمام بازیها نباید پشت محطه جریمه دچار خطا شوید تا داور را مجبور کنید برای حریف یک ضربه ایستگاهی در نظر بگیرد اما در مورد بازی فرداشب تقریباً می‌توان اطمینان داشت که ممکن نیست اسپانیول از این طریق به گل برسد، چرا که طی ۹۶ بازی اخیر لالیگایی‌اش، هرگز نتوانسته مستقیماً از این نقطه گلزنی کند.

از سوی دیگر باید گفت گه بارسا بعد از آوریل سال گذشته که اوساسونا را ۷-۱ شکست داد، هرگز از روی ضربات آزاد گلی دریافت نکرده است.

۵. دوستان، دوست خواهند ماند

طبق روال، مربیان دو تیم، ارنستو والورده و کیکه سانچز فلورس، روز قبل از این دربی، با یکدیگر ملاقات خواهند داشت. اگرچه آنها رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند، اما احترام هم را حفظ خواهند کرد.

ابتدا به عنوان بازیکن و سپس سرمربی، این مرد در دو لحظه تاریخی باشگاه اسپانیول حضور داشته است؛ فینال جام یوفای سال ۱۹۸۸ و ۲۰۰۶ که هر دو منجر به شکست شد (به بایر لورکوزن و سویا).

۶. برنامه کوتینیو

بارساییِ دیگری که گذشته‌ای مشترک با این باشگاه دارد، فیلیپه کوتینو است که اینتر میلان در سال 2012 او را به طور قرضی به این باشگاه، که در آن زمان توسط مائوریسیو پوچتینو هدایت می‌شد، واگذار کرد. فیلیپه در آنجا 16 بازی انجام داد و شش گل به ثمر رساند.

کوتینیو با یادآوری آن روزها می‌گوید: «من خاطراتی از آنجا به یاد دارم. آن یک دوره بسیار مهم در زندگی من بود. من برای ۶ ماه در بارسلونا بودم و این فوق‌العاده بود».

کریستین گومز، هم‌تیمی او در آن زمان، در همین هفته به Sky Sports گفت: «روزی که اسپانیول در نیوکمپ بازی داشت (زمانی که لئو مسی چهار گل در آخرین بازی خانگی تیم پپ گواردیولا به ثمر رساند)، کوتینیو گفت که هدفش این است که یک روز برای بارسلونا بازی کند».

۷. درخشش سوارز

این مرد اروگوئه در ۷ دربی‌ای که تا به امروز تجربه کرده، ۷ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل ارسال کرده است. با ۱۶ گل زده در ۱۶ بازی اخیرش، سوارز در فرم خوبی به ثمر می‌برد.

۸. مرد خطرناک اسپانیول، مورنو

جرارد مورنو ۵ گل از ۶ گل اخیر اسپانیول را به ثمر رسانده و به نظر می‌رسد از خطراتی باشد که یکشنبه بارسا را تهدید خواهند کرد.

این مرد 25 ساله در همین هفته گفت: «ما سعی خواهیم کرد همان کاری را انجام دهیم که در دور رفت جام حذفی انجام دادیم، سخت کار کردن در حمله و دفاع. ما می‌دانیم که بارسلونا چگونه بازی می‌کند، این خیلی برای غافلگیر کردن آن‌ها خوب است... ما باید کار را برای آن‌ها سخت کنیم تا با اعمال فشار، بتوانیم موقعیت خلق کنیم».

9. دفاع خیره کننده

بارسلونا در ۳۶ بازی این فصلش، مجموعاً ۲۳ کلین شیت ثبت کرده است. تراشتگن ۱۳تای آن‌ها را در لیگ و ۴ تای آن‌ها را در لیگ قهرمانان به نام خود زده است. در عین حال یسپر سیلسن تاکنون در ۸ بازی رسمی برای بارسا (۷ بازی در جام حذفی و یک بازی در لیگ قهرمانان) تنها ۲ گل دریافت کرده است.

۱۰. همچنان صدرنشین

این روزها ما تنها تیمی هستیم که از دیدن جدول لالیگا خسته نمی‌شویم. ر ماه فوریه هستیم و هنوز یک بازی را هم در لیگ واگذار نکرده‌ایم!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Nasiri1987r
پاسخ به: اسپانیول vs بارسلونا؛ آیا می‌دانستید؟
رئال مساوي كرد😂😂


یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ (۱:۰۹)
 
abouzarlionel
پاسخ به: اسپانیول vs بارسلونا؛ آیا می‌دانستید؟
نقل قول
مسی برترین گلزن تمام ادوار این دربی است اما طی ۳ مصاف اخیر هرگز گلزنی نکرده است؛ این بار نوبت توست مرد

به امید گلزنی دوباره و درخششت تو این بازی


شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ (۲۳:۰۰)
 
saeed2014
پاسخ به: اسپانیول vs بارسلونا؛ آیا می‌دانستید؟
خداييش خيلي عاليه امار،فردا هم كوتينيو فيكس بازي ميكنه بجا اينيستا و پيكه هم بيرونه و جاش مينا بازي ميكنه


شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ (۲۱:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۲ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!