به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والوردهآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۱۹:۰۰) (۱,۳۷۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


شایعات زیادی پیرامون پیوستن فیلیپه کوتینیو به بارسا در نقل و انتقالات زمستانی وجود دارد، که البته ممکن است به وقوع نپیوندد. اما چیزی که با اطمینان می‌توان از به وقوع پیوستنش سخن گفت، بازگشت یک بازیکن بسیار با استعداد به ترکیب تیم است: عثمان دمبله! اما این بازگشت چه اثری بر تیم خواهد گذاشت؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا در این فصل در برخی نقاط راهی جز لیونل مسی برای رسیدن به دروازه حریف نمی‌شناخت، اما با بازگشت دمبله احتمالاً آن‌ها گزینه‌های جدیدتری در خط حمله خواهند داشت. البته با این همه، بارسا با اختلافی ۹ امتیازی نسبت به اتلتیکوی رده دومی در صدر لالیگا قرار دارد، آن‌ها دور گروهی لیگ قهرمانان را بدون شکست و با صدرنشینی به پایان بردند و به دور بعدی کوپا دل ری رسیده‌اند. اوضاع تا به اینجا برای بارسا بسیار خوب پیش رفته است.

بازگشت دمبله به ترکیب تیم به دو دلیل می‌تواند این فرصت را به بارسا بدهد تا از یک تیم منسجم به یک تیم فوق‌العاده تبدیل شوند. اول به این دلیل که دمبله یک بازیکن فوق‌العاده با استعداد است. با وجود این‌که سن بسیار پایینی دارد، به راحتی با هر دو پای خود بازی می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری بالایی از خود نشان داده است. در کنار همه این‌ها، او سرعت بسیار بالایی دارد.

در درجه دوم، دمبله دقیقاً از همان نوع بازیکنانی‌ست که بارسا چندان مشابهش را ندارد - بازیکنی که می‌تواند از مدافعان عبور کند و مقصدی برای پاس‌های مسی باشد، و حتی خود نیز موقعیت‌سازی کند. جرارد دلوفئو و الکس ویدال نزدیک‌ترین بازیکنان به او هستند، اما فاصله زیادی با کلاس جهانی دارند. جز آن‌ها، بارسا تلاش کرد تا با تکیه بر جوردی آلبا آن فرارها و دویدن‌های برق‌آسا را انجام دهد. و بازگشت دمبله می‌تواند خبر خوبی برای والورده در این زمینه باشد.

اما این بازگشت به همان اندازه که برای والورده یک موهبت است، یک چالش نیز به حساب می‌آید. اولاً دمبله بسیار جوان است و پس از اولین مصدومیت جدی دوران ورزشی‌اش به زمین فوتبال بازمی‌گردد. او هنوز در تلاش برای تطبیق یافتن با لیگ، با کشور، با شهر، و با تیم است. و انتظارات از او به شدت بالاست.


والورده نیز پس از مدت‌ها تجربه و آزمایش، ترکیب مورد نظر خود را بدون دمبله پیدا کرده است: یک ۴-۴-۲ با حضور پائولینیو (و گاهی آلکاسر) که در هنگام حمله به مسی و سوارز می‌پیوندد و در هنگام دفاع به خط هافبک چهار نفره بازمی‌گردد.

بدون هیچ شکی، دمبله بازیکن بهتری نسبت به هر دوی آن‌هاست، اما تغییر دادن یک فرمول که با آن پیروزی به دست آورده‌اید* کار ساده‌ای نیست. دمبله نمی‌تواند دقیقاً جایگزین پائولینیو یا آلکاسر شود و نقش آن‌ها را در تیم ایفا کند. و این بدان معناست که کل تیم باید با این تغییر خود را وفق دهند. در روزهایی که دمبله در ترکیب بارسا قرار می‌گرفت، لوییز سوارز به هیچ وجه نمی‌توانست نمایش‌های خوبی به عنوان وینگر چپ داشته باشد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه یک سرمربی پول می‌گیرد تا چنین پازل‌هایی را به درستی سر جای خود قرار دهد. و سرراست‌ترین راه برای مواجهه با این چالش این است که والورده به همان نحو که از دلوفئو استفاده می‌کرد از دمبله استفاده کند. دلوفئو هنگام حمله به عنوان وینگر بازی می‌کرد و به هنگام دفاع به خط هافبکٍ چهار نفره‌ حالا آشنای بارسا اضافه می‌شد. والورده می‌تواند این راه را انتخاب کند یا به راه دیگری دست یابد.

این دیگر به ستاره جوان و سرمربی بازمی‌گردد تا بهترین راه را بیابند. کار ساده‌ای نیست، اما بازدهی‌اش بسیار ارزشمند خواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ibrahim
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
به نظرم مانه یا محمد صلاح رو باید جذب کنیم به عنوان وینگر فوق العاده زیبا بازی میکنن چون مسی پشتشونه


پنج‌شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴:۱۳)
 
Ibrahim
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
نه مسی نه سوارز نه اینیستا
جام حذفی رو از دست ندیم خوبه


پنج‌شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ (۱۴:۱۰)
 
fatipbarca
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
فقط امیدوارم سوارز که تازه اعتمادبه نفسش بالارفته رو نفرسته چپ بازی کنه. والورده از نظر تاکتیکی خیلی باهوشه، مطمئنم حلش میکنه.


پنج‌شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ (۱۳:۴۶)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

امیدوارم با اومدنش ما رو از این ۴-۴-۲ مزخرف خواب آور نجات بده. امید ما برای دیدن بازی زیبا فقط و فقط به امثال دمبله و کوتینیوه...

کوتینیو کنسل شدفردا مسی و سوارز و اینیستا هم نیستن


چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۲۳:۴۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
امیدوارم با اومدنش ما رو از این ۴-۴-۲ مزخرف خواب آور نجات بده. امید ما برای دیدن بازی زیبا فقط و فقط به امثال دمبله و کوتینیوه...


چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۲۳:۰۱)
 
omid-soz
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
خدا کنه دیگه مصدوم نشه
خیلی دوسدارم هرچه زودتر ازش تعریف و تمجید بشه


چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۲۱:۱۱)
 
khoshnazarms
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
این پسر با استعداد راحت مستونه راهشو تو بارشا پیدا کنه


چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۲۰:۴۶)
 
iman_khatar
پاسخ به: عثمان دمبله؛ یک موهبت و یک چالش برای والورده
واقعا سخته ولی چیزی که دیدم توی چندتا بازی اخر اینه سوارز وضعش توی پاس دادن و ... خیلی بهتر شده و نسبت به اول فصل فرق کرده امیدوارم اتفاق خوبی بیفته البته به نظر دمبله میتونه اون سمت زمین هم بازی کنه باید ببینیم چی میشه


چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۲۰:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۸ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!