به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا vs سویاپیش بازی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ (۱۷:۴۸) (۴۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


در آخرین بازی پیش از آغاز وقفه بازی‌های ملی، شاگردان ارنستو والورده امشب در خانه پذیرای سویای رده پنجمی خواهند بود؛ دیداری که برای لئو مسی نیز ارزشی دو چندان دارد. هر آنچه از این دیدار باید بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار تیم

در حالی که عثمان دمبله، رافینیا، ویدال و آردا توران پیش از این در لیست مصدومان تیم قرار داشتند، آندره گومز و سرخی روبرتو نیز با مصدومیت در یونان، به جمع آنها ملحق شدند. از سویی، اندرس اینیستا روز گذشته در کنار سایر نفرات تیم به تمرینات گروهی پرداخت و آماده حضور در ترکیب بارسا است.

لیست کامل نفرات فراخوانده شده برای دیدار با سویا از این قرار است: تراشتگن، سیلسن، سمدو، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس سوارز، اینیستا، لوئیز سوارز، مسی، ماسکرانو، پائولینیو، دلوفئو، آلکاسر، آلبا، دینیه، اومتیتی و فرمائلن.


تنها مصدوم سویا اما گابی مرکادو است. این در حالی است که دو هم‌تیمی او، اور بانگا و پابلو سارابیا بهبودی خود را به دست آورده‌اند و مهیای نبرد با شاگردان والورده هستند.

نقطه نظرات مربیان

ارنستو والورده، سرمربی آبی و اناری‌ها در کنفرانس خبری پیش از این دیدار، از کار سخت شاگردانش برابر سویا خبر داد و این تیم را خطرناک توصیف کرد. او گفت: «بازی دشواری برابر یک حریف خطرناک پیش رو داریم. سویا هرگز عقب نشینی نمی‌کند و به کنترل درآوردن بازی برابر آنها کار راحتی نخواهد بود».

والورده در مورد رکورد جدید مسی (۶۰۰اُمین بازی) نیز گفت: «اینکه او به این رکورد می‌رسد خیلی شگفت‌انگیز است، اما آنچه اهمیت دارد تنها ۶۰۰ بازی نیست بلکه شیوه عملکرد او در این بازی هاست که با [فاکتورهایی نظیر] گل و پاس گل سنجیده می‌شود که او از این حیث نتایج درخشانی کسب کرده است».

او در مورد کیفیت نه چندان مطلوب بازی بارسا گفت: «چیزی که درباره این تیم دوست دارم، منحصر به فرد بودنمان است. در تیم ما بازیکنان با هم دفاع و حمله می‌کنند. درست است که در برخی بازی‌ها خوب کار نکردیم اما بازیکنان باز هم بر شرایط غلبه کردند. ما این را می‌دانیم و اوضاع را بهبود خواهیم بخشید».


او در خصوص اندرس مقدس افزود: «اینیستا بازیکن خارق العاده است و وقتی نباشد، شما احساس خطر می‌کنید. با این حال ما بازیکنانی داریم با ‌ویژگی‌های دیگر که می‌توانند جایگزین او شوند».

ادواردو بریتزو، همتای او در سویا که سابقه رویارویی با بارسا به عنوان سرمربی سلتا را نیز در کارنامه دارد، در خصوص این دیدار اظهار کرد: «هر بازی شرایط متفاوتی دارد و ما با امکاناتی که در اختیار داریم، قادر به پیروزی در هر دیداری هستیم. باید تمام انرژی خود را صرف جلوگیری از به کنترل درآوردن بازی توسط بارسلونا کنیم؛ چرا که در غیر این صورت مقابل آنها هیچ شانسی نخواهیم داشت و گلزنی به چنین تیمی محال خواهد بود. ترجیح می‌دهم‌تیمی را روانه این دیدار کنم که ریسک پذیر باشد و از خلق موقعیت روی دروازه آنها نترسد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران
تصویری به یاد ماندنی از لیونل مسی در جریان پیروزی 3 بر صفر آبی و اناری‌ها در فصل گذشته

نکات مهم

آبی و اناری‌ها که روی نوار برد قرار دارند، تنها دو تیم منچسترسیتی و ناپولی را در بین پنج لیگ معتبر اروپا، رقیب خود می‌بینند. از سویی، 9 پیروزی و یک تساوی، نشان از قدرت بی‌چون و چرای تیم والورده در لالیگا دارد. جالب است بدانید که چهار سال پیش، آبی و اناری‌ها همین رکورد را در اختیار داشتند، اما در نهایت این اتلتیکو مادرید بود که عنوان قهرمانی را به دست آورد. پس نباید همه چیز را تمام شده تصور کرد!


در آن سوی میدان اما سویا در این فصل چندان قدرتمند ظاهر نشده است و با این حال، رده پنجم جدول لالیگا را در اختیار دارد. هچنین پیروزی چند روز پیش آنها برابر اسپارتاک مسکو، امیدهای شاگردان بریتزو در لیگ قهرمانان را زنده نگه داشت.

تاریخچه

سویا همواره در نیوکمپ مقابل بارسا ناکام بوده است. در واقع در 14 دیدار اخیر دو تیم، دو تساوی و 12 پیروزی حاصل شده که نشان از برتری قاطع مردان ایالت کاتالونیا دارد و همچنین برای یافتن آخرین پیروزی سویا مقابل بارسایی‌ها، باید به فصل 2002/03 بازگردید!


بد نیست بدانید از 60 سال پیش که نیوکمپ تاسیس شده، سویا تنها موفق شده 3 بازی لیگ را در این ورزشگاه پیروز شود و همواره قربانی مورد علاقه بارسا محسوب شده است.

پخش زنده

دیدار دو تیم بارسلونا و سویا در چهارچوب هفته یازدهم لالیگا را می‌توانید ساعت 23:15 امشب به صورت زنده از طریق شبکه سوم سیما به نظاره بنشینید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ravi_2011
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs سویا
خوشبختانه خیلی زود شرایطی بوجود اومده که میتونیم با هر برد، رئال رو تحت فشار قرار بدیم!
به امید پیروزی با یک بازی دلچسب


شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ (۱۹:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs سویا
امیدوارم بتونیم بالاخره تو این فصل یه بازی خوب ببینیم...

نقل قول
جالب است بدانید که چهار سال پیش، آبی و اناری‌ها همین رکورد را در اختیار داشتند، اما در نهایت این اتلتیکو مادرید بود که عنوان قهرمانی را به دست آورد. پس نباید همه چیز را تمام شده تصور کرد!

...


شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ (۱۷:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۷ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!