به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا به پردرآمدترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود!بارسلونا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۱) (۶۷۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسلونا پیش بینی می‌کند که سال آینده، حدوداً ۸۹۷ میلیون یورو درآمد داشته باشد. این اولین باری است که باشگاه سال مالیِ خود را با بودجه‌ای ۷۰۰ میلیون یورویی به پایان رسانده است. در ادامه این خبر از جزئیات مالی باشگاه مطلع خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اف سی بارسلونا چهارشنبه گزارشات مالی باشگاه را اعلام کرد؛ این گزارشات رسماً در تاریخ ۲۱ اکتبر در نشست مجمع عمومی باشگاه ارائه خواهد شد، زمانی که به همراه گزارش سالیانه توسط نمایندگان باشگاه به طور عمومی به اشتراک گذاشته و آن‌ها به دنبال تصویب پیش بینی موارد بودجه‌ای و غیر بودجه‌ای‌شان خواهند بود. صندوقدار هیئت مدیره، انریک تومباس گزارشات مالی فصل ۲۰۱۶/۱۷ را ارائه کرد؛ این سال مالی در تاریخ ۳۰ ژوئن در حالی به پایان رسید که باشگاه بودجه‌ای معادل ۷۰۸ میلیون یورو در حسابش داشت.

اسکار گرائو، مدیر اجرایی باشگاه بارسلونا بودجه فصل ۲۰۱۷/۱۸ را اعلام کرد و درآمد باشگاه را ۸۹۷ میلیون یورو تخمین زد؛ رقمی که بارسلونا را به پردرآمدترین باشگاه جهان تبدیل خواهد کرد. این یک دستاورد تاریخی برای بارسلوناست و برنامه استراتژیک باشگاه این است که تا سال ۲۰۲۱ این رقم (درآمد باشگاه) را به ۱ میلیارد یورو برساند.

درآمد پیش بینی شده 897 میلیون یورویی به میزان قابل توجهی بیشتر از درآمد ثبت شده 708 میلیون یورویی در سال مالی 2016/17 است که 17 جولای پس از تایید هیئت مدیره منتشر شد. سود پیش بینی شده برای سال مالی ِ ۲۰۱۶/۱۷ پس از مالیات، ۲۱ میلیون یوروست و این نشان از ثبات اقتصادی باشگاه است. این هفتمین سال پیاپی‌ای است که بارسلونا در پایان سال مالی (با احتساب مالیات) سود می‌کند. در واقع مجموع سودهای باشگاه از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۷۵ میلیون یورو می‌شود.


بخش زیادی از بودجه پیش بینی شده سال جاری مربوط به درآمدهای غیر معمول (متغیر) باشگاه می‌شود که مستلزم افزایش مداوم درآمد ثابت است؛ چیزی مشابه رشدی که بارسا از سال 2010 تاکنون تجربه کرده است.

گزارش مالی یک سال اخیر

برای سال مالی ۲۰۱۶/۱۷، باشگاه درآمدی 708 میلیون یورویی را کسب کرد، که 13 میلیون یورو بیشتر از 695 میلیون یوروی پیش بینی شده بود. این اولین باری بود که درآمد بارسلونا از مرز 700 میلیون یورو گذشت و چهارمین سال متوالی‌ای که میزان آن نسبت به سال قبل افزایش یافت. درآمد 708 میلیون یورویی باشگاه به معنای افزایش 2 درصدی آن نسبت به رقم پیش بینی شده و افزایش 4 درصدی (29 میلیون یورو) آن در مقایسه با 679 میلیون یوروی بدست آمده در سال مالی 2015/16 خواهد بود.

متاسفانه سود خالص پس از مالیات ۱۸.۱ میلیون یورویی باشگاه، کمی کمتر از میزان پیش بینی شده (۲۱ میلیون یورو) بود که علت آن نیز افزایش مالیات پرداخت شده به شرکت‌های بزرگ است. سود پیش از مالیات باشگاه نیز ۳۱ میلیون یورو بود، درست مطابق مقدار پیش بینی شده.


از زمان آغاز اختیارات فعلی، باشگاه میزان بدهی خالص را به میزان 184 میلیون یورو (بدون در نظر گرفتن بدهی‌های غیر مجاز) کاهش داده است.

با توجه به نسبت بدهی ثبت شده در اساسنامه اف سی بارسلونا، بدهی باشگاه با ۲۴.۵ میلیون یورو کاهش، به ۲۴۷ میلیون تقلیل یافت. از زمانی که مدیریت فعلی شروع به کار کرده، مجموعاً ۱۸۴ میلیون یورو از میزان بدهی‌های باشگاه کاسته شده است (بدون احتساب بدهی‌های متغیر). باشگاه همچنین نسبت سود عملیاتی را در همان محدوده‌ای که در اساسنامه قید شده بود، حفظ کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
shakib10
پاسخ به: بارسلونا به پردرآمدترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود!
مدیر پر درامد میشه تا باشگاه


جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۲:۴۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسلونا به پردرآمدترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود!
هی میگن درآمد زیاد شده. ولی خرج نمی کنیم چون داریم بدهی میدیم!

بعد از اون ور خبر میاد که برا تمدید قرارداد مسی مجبوریم اسم نیوکمپ رو هم بفروشیم!

یعنی انقدر بی شرفن اینا آدم نمی تونه درک کنه...


جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۲ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!