به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اتلیتکو vs بارسا، گریژمان vs مسیآمار و ارقام
فرستنده بهنام روح الامینی در تاريخ جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۴:۴۰) (۷۲۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: Four Four Two
مترجم: بهنام روح الامینی / FCBarcelona.ir


فردا شب ساعت 22:15 به وقت ایران، بارسا به واندا متروپولیتانو سفر خواهد کرد تا در اولین دیدار دشوار فصل جاری لالیگا، میهمان اتلتیکو مادرید باشد. در این خبر با کمک اطلاعات Opta Data به بررسی و مقایسه آمار گریژمان و مسی تا قبل از این دیدار پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اتلتیکو مادرید شنبه شب در خانه، برای اولین بار به مصاف بارسایی می‌رود که بهترین تیم لالیگا تا این هفته از لیگ بوده است. گریژمان در این فصل، نمایش خوبی در خانه جدید اتلتیکو داشته ولی او برای سبقت گرفتن از مسی دیدار سختی را با صدر نشین این دوره از مسابقات پیش رو خواهد داشت.

مسی اما در فرم ایده آلی است. او 14 بار در 11 بازی که برای باشگاه خود به میدان رفته موفق به گلزنی شده است و در هفته اخیز نیز با هتریک خود مقابل اکوادور موفق شد تیم ملی آرژانتین را راهی جام جهانی کند. گریژمان اما تنها 3 بار موفق به گلزنی شده که همه آنها مربوط به 4 حضور اخیر او در ترکیب تیمش، بعد از بازگشت از محرومیت 16 ستپامبر بوده است.


بارسا و مسی بدون شک در نبرد رو در رو موفق‌تر هستند اما شباهت‌های زیادی بین او و گریژمان در دیدارهای اخیر دیده می‌شود. با استفاده از Opta Data نگاهی دقیق‌تر به این آمار می‌اندازیم.

گریژمان: بهتر از قبل

اگر منصفانه بخواهیم بگوییم، بارسا رقیب مورد علاقه گریژمان نبوده است. در 22 دیداری که او به مصاف بارسا رفته، تنها 4 بار موفق به پیروزی شده است. در حالی که ستاره فرانسوی آمار بهتری در لباس رئال سوسیداد تا سال 2014 و پیش از پیوستنش به اتلتیکو داشته است.

این ستاره 26 ساله 3 بار موفق به گلزنی شده و 2 پاس گل هم برای این باشگاه باسکی داده است. او سه بار موفق به پیروزی شده و یک تساوی هم به دست آورده است. اگرچه بعد از انتقال به تیم مادریدی او همواره یکی از بهترین بازیکنان دنیا بوده است، اما چندان نتوانسته در برابر بارسا موفق باشد.

3 گل و 2 پاس گلی که او در 12 دیدار در مقابل بارسا ثبت کرده، تنها یک بار منجر به پیروزی شده است. در حالی که هم‌تیمی او، فرناندو تورس، به همراه رونالدو، با به ثمر رساندن 8 گل در مقابل بارسا آمار بهتری از خود به جا گذاشته است.

مسی: در آستانه تاریخ ساز شدن

در عین حال که نام اتلتیکو همواره برای بارسا مشکل ساز بوده ولی این تیم یکی از محبوب‌ترین رقبا برای مسی است. کاپیتان آرژانتین در 34 دیداری که به مصاف اتلتیکو رفته، 27 گل به ثمر رسانده، 21 بار به پیروزی رسیده و تنها 6 بار شکست خورده است.

مسی با به دست آوردن پیروزی در مقابل اتلتیکو و به ثمر رساندن دو گل در این مسابقه می‌تواند این تیم را به جای سویا به حریف لالیگایی تبدیل کند که بیشترین گل زده را در مقابلش داشته است. این در عین حال می‌تواند پنجمین پیروزی در 6 دیدار اخیر برابر تیم مادریدی باشد که شامل آخرین پیروزی در ویسنته کالدرون در فبریه امسال نیز می‌شود.

مقایسه مسی و گریژمان

در 12 دیداری که این دو تیم از بدو ورود گریژمان به اتلتیکو داشته‌اند، بدون شک مسی برنده این مقایسه است. او در مقابل 3 گل گریژمان، 7 گل به ثمر رسانده و موقعیت‌های بیشتری نیز خلق کرده است (18 در مقابل 13). علاوه بر این دریبل‌های موفق بیشتری را نیز ثبت کرده که آمار 68 درصدی در مقابل تنها 12 درصد گریژمان به جا گذاشته است.

مشارکت او در بازی نیز به وضح بیشتر بوده است. مسی با ثبت 82 درصد پاس صحیح از 572 پاس، در مقابل تنها 74 درصد پاس صحیح گریژمان از 297 پاس، آمار بهتری در مشارکت در بازی به خود اختصاص داده است.

آمار جالب دیگری که به ثبت رسیده، میزان تمام کنندگی دو بازیکن است. با وجود اینکه مسی بیشتر موفق به گلزنی شده، او این تعداد گل را با تعداد حمله‌های بیشتری به ثمر رسانده است که با 12.5 درصد گل از شوت‌های زده شده، آمار برابری با گریژمان دارد. علاوه بر آن، مسی در دقت شوت زنی نیز با 57.14 درصد در 12 بازی، آمار برابری با ستاره فرانسوی دارد.

اکنون باید به انتظار دیدار فردا شب بنشینیم تا ببینیم که کدامیک از این دو ستاره دنیای فوتبال می‌توانند آمار خود را در برابر دیگری بهبود بخشند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
bardiya30
پاسخ به: اتلیتکو vs بارسا، گریژمان vs مسی
در ۳ سال اخیر تیم نتایج عالی در لالیگا گرفت و با برد بازیها رو تمام میکردیم و گاهی تساوی که اتلتیکو حرفی نداشت و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کنه و اینکه این فیفا دی به ضررمون تمام نشه
انشاا... فردا با یک بازی خوب و منظم برد رو بیاریم


جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۷:۰۴)
 
pob1188
پاسخ به: اتلیتکو vs بارسا، گریژمان vs مسی
امیدوارم که ویروس فیفا مشکل بوجود نیاره واقعا سخته اون فواصل دور و خستگی از اون بر استراحت نداشتن واقعا سخته من فکر میکنم مساوی هم بگیریم کار کمی نیست با این شرایط. البته بدون شک ارزوی برد دارم ولی باید واقع بین بود


جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۵:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: اتلیتکو vs بارسا، گریژمان vs مسی
اتلتیکو و سیمئونه که زمان تاتا کابوس بارسا بودن، در برابر نبوغ انریکه بزرگ یه تسلیم محض بودن. امیدوارم همون روند ادامه داشته باشه و آمادگی وحشتناک مسی این نوید رو میده. البته امیدوارم سطح کار تیمی هم ارتقا پیدا کنه.


جمعه، ۲۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۵:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۹ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!