به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

واکنش مطبوعات جهان به جادوی ناجی آرژانتین!جراید
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ (۲۱:۳۴) (۶۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


جادوی مسی در برابر اکوادور که تیم ملی آرژانتین را به جام جهانی رساند، در روزهای اخیر، به تیتر اصلی روزنامه‌های دنیا تبدیل شد. در این خبر با هم این انعکاس جهانی را مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

سه‌شنبه، در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، رویدادهای به یادماندنی زیادی به وقوع پیوست؛ سوریه در یک دیدار نفس‌گیر مغلوب استرالیا شد (و شانس صعود از طریق پلی آف را از دست داد)، پرتغال از سد سوییس گذشت (و صعود مستقیم خود را در روز آخر قطعی کرد)، کرواسی در کیف به پیروزی رسید و حال این شانس را دارد که از طریق بازی‌های انتخابی، خود را به روسیه برساند. با صعود اول بار پاناما به جام جهانی، آمریکا هم با بدشانسی این تورنمنت هیجان انگیز را از دست داد.

در این بین اما اسطوره‌ای بود که خارج از تمام این جریانات، مسئولیت سنگین و خطیری را که بر عهده داشت، تنها و بی‌هیچ پشتوانه‌ای به نحو احسن انجام می‌داد؛ او کسی نبود جز لئو مسی!


آرژانتین در شرایط دشواری بود و از دست دادن جام جهانی برای اولین بار - بعد از سال ۱۹۷۰ - در چند قدمی آن‌ها بود. مصاف با اکوادور آخرین سکوی امید آلبی سلسته محسوب می‌شد، اما وقتی در ثانیه ۴۰‌ام بازی دروازه‌شان باز شد، تنها کور سوی امید به صعود نیز به خاموشی رفت؛ آرژانتین در آستانه این بود که برای ۱۶‌‌امین سال پیاپی نتواند در کیتو به پیروزی دست یابد.

مطمئناً تصور جام جهانی بدون بهترین بازیکن جهان کار بسیار دشواری است!

مسی، ناجی همیشگی!

اما پیش افتادن ۱-۰ اکوادور پایان ماجرا نبود و به لطف ستاره بارسایی آرژانتین، این تیم از مرگ حتمی نجات و حیات دوباره یافت. هت تریک مسی تقریباً بدان معنا بود که او یک تنه کشورش را به جام جهانی تابستان پیش رو برد. اگر کسی پیش از این تردیدی در عدم توانایی مسی برای اجرای جادوی خود در تیم ملی کشورش داشت، بعد از این بازی باید بر طرف شده باشد.

فردای آن شب، مطبوعات آرژانتین این عملیات ثمربخش را تیتر روزنانه‌های خود کردند و با اعتماد کامل، از مسی به عنوان (اَبَر) دیگو مارادونای نسل جدید یاد کردند. حال همه آن قدر نشناسان خجالت زده دیروز، ایمان آوردند که او لیاقت این انتصاب را دارد.

"مسایا" (مسیح) روی جلد پگینا ١٢ را به خود اختصاص داده بود، با عكسی كه ممكن است بحثهایی را با كلیساهای محلی ایجاد كند (به دلیل ترسیم تصویر مسی در قالب حضرت عیسی).

دیاریو اُلِ نیز نهایتاً دست از سر مسی برداشت و تیتر زد: "مسی آرژانتینی است" و از او به عنوان بهترین بازیکن جهان تقدیر کرد.

لا ناسیون تیتر ساده "متشکریم مسی" را برگزید، و ال تریتوریو نوشت: "هیولای مسی" .

لا کپیتال تیتر زد: "سه گل فوق‌العاده مسی، آرژانتین را به روسیه فرستاد"، و لاریاکا نیز نوشت: "مسی درخشید و آرژانتین را به جام جهانی برد".


پیش از این مسی در آرژانتین مورد انتقاد افراد بسیاری بود. اما امروز دیگر هیچ کس از او انتقاد نمی‌کند...

این هت تریک نه تنها آرژانتین را به جام جهانی برد، بلکه مسی را با ۲۱ گل به برترین گلزن تاریخ بازی‌های مقدماتی در آمریکای جنوبی تبدیل کرد. او این جایگاه را به طور مشترک با لوئیز سوارز اختیار کرده است؛ هم‌تیمی اروگوئه‌ایِ لئو با زدن دو گل در پیروزی ۴-۲ تیم ملی کشورش مقابل بولیوی به این رکورد دست یافت.

این رکورد قبلاً در اختیار هرنان کرسپو بود که با ۱۹ گل زده از تیم‌ ملی کشورش خداحافظی کرد. دو بازیکنی که بعد از مسی و سوارز در این لیست مشاهده می‌شوند، شیلیایی هستند: مارسلو سالاز و ایوان زامورانو به ترتیب با ۱۸ و ۱۷ گل.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
best_of_all
پاسخ به: واکنش مطبوعات جهان به جادوی ناجی آرژانتین!
این بی چشم و رو ها فردا ام دوباره علیه مسی زر می زنن
فقط وقتی قدرشو میدونن که مسی فوتبالش تموم شه و تا یه قرن بعد با امثال هیگوآین و دیماریا حتی از رفتن ب جام جهانی ام ناتوان بمونن


پنج‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ (۲۲:۳۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: واکنش مطبوعات جهان به جادوی ناجی آرژانتین!
برترین بازیکن بی رقیب تاریخ فوتبال.


پنج‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ (۲۱:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!