به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۸ دلیلی که شما را وادار می‌کند عاشق اینیستا باشید!آبی و اناری‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۶ (۱۳:۳۰) (۶۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


دیروز یکی از بهترین‌ خبرهای ممکن به دست ما آبی و اناری دوستان رسید؛ بی‌تردید هر یک از هواداران بارسا بعد از شنیدن خبر تمدید قرارداد اینیستا، آن هم به صورت مادام العمر هیجان زده شدند. به همین مناسب ۸ تا از مهم‌ترین دلایلی را که باعث شده اینیستا به یکی از محبوب‌ترین چهاره‌های ورزشی تبدیل شود، در این خبر با هم مرور خواهیم كرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. بازیکنی با بیشترین جام در تاریخ باشگاه

این هافبک افسانه‌ای مجموعاً ۳۰ عنوان قهرمانی به همراه بارسلونا کسب کرده است؛ رکوردی که در طول تاریخ باشگاه، تنها او و مسی بدان دست یافته‌اند. از بین این ۳۰ جام، ۸ تای آن‌ها در لالیگا، ۷ تا در سوپر کاپ اسپانیا، ۴ تا در لیگ قهرمانان، ۵ تا در جام حذفی، ۳ تا در سوپر کاپ اروپا و ۳ تا در جام جهانی باشگاه‌ها کسب شده است.

۲. رکورددار بیشترین تعداد بازی، بعد از ژاوی

اینیستا تا به حال در ۶۳۹ بازی برای تیم اصلی بارسلونا هنرنمایی کرده است. او بعد از ژاوی هرناندز (هم‌تیمی سابقش) که ۷۶۷ بازی در کارنامه دارد، دومین بازیکن برتر تاریخ باشگاه از این حیث است. مرد شماره ۸ کاتالان‌ها اکنون بالاتر از مسی با رکورد ۵۹۴ بازی قرار دارد.

۳. و آن گل رویایی در استمفورد بریج

اینیستا یکی از به یاد ماندنی‌ترین گل‌های تاریخ باشگاه را در یک نیمه نهایی دراماتیک در استمفورد بریج، ورزشگاه خانگی چلسی به ثمر رساند. گل دقایق پایانی و رویایی او در اولین فصل مربیگری پپ گواردیولا، بارسا را به فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۰۸/۰۹ رساند.

۴. ۲۱ سال در بارسلونا

آندرس بیش از نیمی از عمر خود را در بارسلونا سپری کرده است. او در تاریخ سپتامبر ۱۹۹۶ زمانی که ۱۲ سال سن داشت، به باشگاه آمد و رده‌های مختلف تیم‌های جوانان را یک به یک پشت سر گذاشت تا به تیم اصلی رسید و اکنون به عنوان یکی از اسطوره‌های نیوکمپ از او یاد می‌شود. پس شاید اغراق نباشد که بگوییم اغلب خاطرات زندگی او آبی و اناری است.

۵. ۵۵ گل زده

اینیستا در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۲ و در ۱۵ سالگی برای اولین بار پیراهن تیم اصلی را بر تن کرد و از آن روز تا به حال ۵۵ گل خاطره ساز به ثمر رسانده که ۳ تای آن‌ها مقابل رئال مادرید بوده است.

6. افتخارات فردی

علاوه بر کسب قهرمانی به همراه باشگاه، اینیستا افتخارات فردی زیادی هم در کارنامه خود ثبت نموده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهترین بازیکن سال یوفا (۲۰۱۲) و نیز بهترین بازیکن در رقابت‌های اروپایی (۲۰۱۲) اشاره کرد.

7. فروتنی، صفتی محبوب در سراسر جهان

آندرس اینیستا همواره به خاطر ظرافتی که در بازی با توپش مشاده می‌شود، مورد تمجید قرار می‌گیرد اما این تنها عاملی نیست که او را در تمام دنیا محبوب کرده است؛ خضوع و فروتنی‌ او در دنیای خارج از زمین فوتبال مزید بر علت است. بعد از قهرمانی‌های متعددش به همراه بارسلونا و نیز گلی که در آفریقای جنوبی به ثمر رساند و قهرمانی جام جهانی ٢٠١٠ را به اسپانیا هدیه کرد، به یکی از چهره‌های محبوب دنیا تبدیل شد.

۸. شکننده رکوردها

اینیستا یکی از معدود کسانی است که در تاریخ فوتبال، دو بار سه گانه کسب کرده و ۴ بار طعم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را چشیده است. او اکنون بعد از رایان گیگز (۳۶) مكسول (۳۷) و دنی آلوز (۳۸) در جایگاه چهارم لیست موفق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال در عرصه کسب قهرمانی قرار دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Liliyan
پاسخ به: ۸ دلیلی که شما را وادار می‌کند عاشق اینیستا باشید!
9 خیلی متین و باوقار😘


یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۶ (۱۵:۲۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ۸ دلیلی که شما را وادار می‌کند عاشق اینیستا باشید!
اندرس مقدس بى نظيره!


شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۶ (۱۳:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۴ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!