به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلوناپیش بازی
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۹:۲۲) (۴۷۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir

اولین دربی لالیگایی بین این دو تیم کاتالونیایی، امشب ساعت 22:15 آغاز خواهد شد. در این دیدار بارسلونای صدرنشین پس از سالها، میهمان رقیب تازه صعود کرده و همشهری خود است، دیداری که مردم کاتالونیا برای نسل‌های زیادی، آرزوی برگزاری آن را داشتند. در اینجا تمام آنچه را که پیش از دیدن این دیدار باید بدانید، خواهید یافت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ما هر روز هرچه بیشتر با معماها و پرسش‌های نهفته در جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، آشنا می‌شویم. اکنون، یک کشف تازه به وجود آمده که می‌تواند به لیست وقایع نادر اضافه شود: دربی لالیگایی بین دو باشگاه کاتالانی بارسلونا و خیرونا!

پس یک میکروسکوپ یا عینک بزرگ نما از جایی به دست بیاورید، اگرچه تلویزیون کارش را به خوبی انجام خواهد داد، و از دیداری که هواداران دو تیم برای دهه‌ها مشتقانه انتظار آن را می‌کشیدند، لذت ببرید! سایر آمار و اطلاعات این بازی را در ادامه خواهید خواند.

اخبار دو تیم

در حالی که بارسا باید پنجمین دیدارش در یک دوره زمانی 15 روزه را انجام دهد، و یک بازی وسط هفته دیگر در لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت، سرمربی باید با دقت و توجه فراوانی در مورد نفراتی که باید از لیست تیم برای سفر به خیرونا خط خورده می‌شدند، تصمیم‌گیری می‌کرد. تنها بازیکنی که برای این مسابقه در دسترس نیست، مهاجم 20 ساله فرانسوی تازه وارد تیم، عثمان دمبله، است که در اوایل همین هفته عمل موفقیت آمیزی رویش انجام گرفت و برای سه و نیم ماه آینده در اختیار تیم نخواهد بود.

لوئیز سوارز بازیکنی است که به احتمال زیاد در ترکیب آغازین کاتالان‌ها برای این دیدار قرار خواهد گرفت. او در پیروزی 6-1 سه شنبه شب تیم مقابل ایبار در نیوکمپ، به استراحت پرداخت. در پایین لیست منتشر شده توسط کادر مربیگری را مشاهده می‌کنید:

دروازبانان: مارک آندره ترشتگن و یسپر سیلسن
مدافعان: جرارد پیکه، خاویر ماسکرانو، جوردی آلبا، لوکاس دینیه، الکس ویدال و ساموئل اومتیتی
هافبک‌ها: ایوان راکیتیچ، سرجیو بوسکتس، دنیس سوارز، آندرس اینیستا، پائولینیو، سرجی روبرتو و آندره گومز
مهاجمان: لوئیز سوارز، لئو مسی و پاکو آلکاسر


نقطه نظرات سرمربیان

در میان تعداد زیاد موضوعاتی که سرمربیان دو تیم در کنفرانس‌های مطبوعاتی پیش از بازی، به آن پرداختند، هر دو سرمربیان بارسا، ارنستو والورده، و همتای او در تیم خیرونا، پابلو ماچین، به جنبه‌های تاریخی دیدار با رقیبی بی‌سابقه و جدید در روز شنبه اشاره کردند.

والورده در سخنان خود گفت: «خیرونا به تازگی مجوز حضور در بالاترین سطح لیگ را دریافت کرده است و به نوعی بازی نمی‌کند که انگار تنها به فکر ماندن است، آنها می‌خواهند بخوبی بازی کنند. بنابراین ما باید مراقب باشیم. اما با وجود جو شادی که حول این بازی وجود دارد، سه امتیاز بسیار بااهمیت در این دیدارروبروی ما قرار گرفته است».

ماچین اما تقریبا تمام صحبت‌هایش را به چشم انداز این دیدار در نظر خود پرداخت: «اولین چیزی که ما باید انجام دهیم، تبریک گفتن به خودمان است. جایی که ما اکنون در آن ایستاده‌ایم، بخودی خود دستاوردی بزرگ به شمار می‌آید. زمانی نه چندان دور، این اتفاق امری غیرقابل تصور بود».

نتایج پیشین دو تیم در این فصل

خیرونا، رده 15هم، (2-2-1): تساوی- باخت – باخت – پیروزی – تساوی
بارسا، رده اول، (0-0-5): پیروزی – پیروزی – پیروزی – پیروزی - پیروزی

آمار و ارقام

بارسا

کاتالان‌ها اکنون 12 دیدار متوالی لالیگا در اواخر فصل گذشته و فصل جاری را پیروز شده‌اند و پیروزی برابر خیرونا موجب برابری با رکورد نوار 13 برد پیاپی خواهد بود، که در اکتبر 2013 بدان دست یافتند. بارسا تمامی پنج بازی ابتدایی خود در لیگ تا بدین جا را با پیروزی پشت سرگذاشته است. آخرین باری که بارسا شش دیدار آغازین خود در یک فصل را بطور متوالی برده بود، به فصل 2013/14 بارمی گردد، که آنها لیگ را در رتبه دوم به پایان رساندند.

لئو مسی اکنون با 9 گل زده در پنج دیدار، در صدرجدول گلزنان لالیگا جای دارد، که این بهترین شروع او در دوران حرفه‌ای‌اش به شمار می‌آید. لوئیز سوارز تاکنون مقابل 23 تیم از 24 تیمی که با آنها رودررو شده، موفق به گلزنی شده است، که در مجموع آمار او را به 86 گل در این مدت رسانده است. اگرچه او هنوز موفق به باز کردن دروازه تیم‌های مالاگا و خیرونا که امشب برای اولین بار با آن روبرو خواهد شد، نشده است.

خیرونا

آنها در اولین دربی کاتالان خود از زمان صعود به لیگ دسته اول اسپانیا در این فصل شرکت می‌کنند. کریستین استوانی، مهاجم این تیم، دو تا از سه گل خیرونا در لالیگای این فصل را به ثمر رسانده است. نکته جالب این است که، هر دوی این گلها با ضربه سر و در نیمه اول مسابقه وارد دروازه حریفان شده‌اند. خیرونا در سه دیدار خانگی خود تا به اینجا، نتایج پیروزی، تساوی و شکست را کسب کرده است. امشب، خیرونا می‌تواند تبدیل به 36امین تیم در لالیگا شود که از مسی حداقل یک گل دریافت کرده است.

پخش زنده این مسابقه

این دیدار راس ساعت 22:15 از شبکه ورزش سیما پخش خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلونا
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

همین دقت آمار رو از بازیای صد سال پیشم دارن.

اخه جالبه استفاده هم می کنن.حتی اگه همه شم خودشون ثبت کنن، خیلی باید جالب باشه که بر چه مبنایی میرن سراغ این نوع امار تو این طیف بازی مثلا
حدس و گمان که نمیشه قطعا


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۴۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلونا
نقل قول
Heavenly.Girl نوشته:

هر دوی این گلها با ضربه سر و در نیمه اول مسابقه وارد دروازه حریفان شده‌اند.

این امارا رو کی ثبت میکنه؟ فک کنم یه عضو جدا دارن برا همین کارا تو سایتشون

همین دقت آمار رو از بازیای صد سال پیشم دارن.


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۱۸)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلونا
هر دوی این گلها با ضربه سر و در نیمه اول مسابقه وارد دروازه حریفان شده‌اند.

این امارا رو کی ثبت میکنه؟ فک کنم یه عضو جدا دارن برا همین کارا تو سایتشون


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۱)
 
leoten
پاسخ به: پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلونا
دست کم گرفتن خیرونا ممکنه تبعات سنگینی داشته باشه.به امید یه برد پر گل و درخشش دوباره مسی و البته بازگشت به اوج سوارز.


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۹:۴۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ خیرونا vs بارسلونا
به امید یه بازی و یه پیروزی خوب!

و همچنان در عجب بازی دادن یه خط در میون به سمدو...


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۱۹:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۸ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!