به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

خیرونا، آخرین باشگاه کاتالانی حاضر در لالیگالالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۴۹) (۷۹۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بارسلونا و اسپانیول همواره در لالیگا حضور داشته‌اند، اما به غیر از خیرونا که امشب حریف آبی و اناری هاست، طی این سال‌ها چه تیم‌های دیگری از ایالت کاتالونیا در لیگ دسته یک اسپانیا بازی کرده اند؟ پاسخ این سوال را در این خبر خواهید یافت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

امشب بارسلونا میهمان خیرونا خواهد بود؛ تیمی که برای اولین بار تجربه حضور در لالیگا را می‌چشد. دربی‌های کاتالونیا مقابل اسپانیول عادی است چرا که تیم دوم کاتالونیا از آغاز لالیگا در سال 1928 به جز 5 فصل، همواره در این رقابت‌ها حضور داشته اما برگزاری دربی با سایر تیم‌های کاتالانی، اتفاقی نادر بوده است. بیاید با تیم‌های کاتالانی‌ای که پیش از خیرونا، جواز حضور در لالیگا را کسب کرده‌اند، آشنا شویم!

کلاب اسپورتییو یوروپا


فصل‌های حضور: 1928/29 الی 30/31
عملکرد بارسلونا مقابل این تیم: 6 برد، 1 تساوی و 1 باخت


این باشگاه که در همسایگی بارسلونا در گراسیاست، اکنون در لیگ دسته سه بازی می‌کند، اما هنوز هم مفتخرند که یکی از ده عضو بنیانگذار لالیگا در سال 1928 بودند. علی رغم اینکه آنها در دهه 1920، اصلی‌ترین حریف بارسلونا در مسابقات قهرمانی کاتالونیا بودند اما در رقابت‌های سطح اول لالیگا مشکل داشتند و در فصل سوم حضورشان، از این رقابت‌ها سقوط کردند، و هرگز بازنگشتند.

سابادل


فصل‌های حضور: 1943/44 تا 44/45، 1946/47 تا 48/49، 1965/66 تا 71/72 و 1986/87 تا 87/88
عملکرد بارسلونا مقابل این تیم: 17 برد، 5 تساوی، 6 باخت


با لباس‌های مربعی آبی و سفیدشان، بعد از دو تیم بزرگ کاتالونیا [بارسا و اسپانیول]، سابادل بیشترین فصول را در لالیگا گذرانده است، 14 فصل در 4 مقطع مختلف. آن‌ها در سال 1969 در رده چهارم جدول، لالیگا را به پایان رساندند؛ این بهترین نتیجه‌ای است که در این رقابت‌ها کسب کردند. آخرین باری که آنها در لالیگا حضور داشتند، به 30 سال پیش باز می‌گردد و اکنون در لیگ دسته 2بی اسپانیا بازی می‌کند.

یونیو اسپورتیووا لییدا


فصل‌های حضور: 1950/51 و 1993/94
عملکرد بارسلونا مقابل این تیم: 3 برد و یک باخت


آنها برای اولین بار در اوایل دهه پنجاه، لالیگا را تجربه کردند اما به طور متوسط 4 گل در هر بازی دریافت نمودند و مستقیماً به دسته پایین‌تر رفتند. در فصل 1993/94 این تیم مجدداً به لالیگا بازگشت و نه تنها رئال مادرید را شکست داد، بلکه بارسای رویایی را هم با نتیجه 1-0 در نیوکمپ مغلوب کرد اما هیچ یک از این افتخارات، مانع سقوط آن‌ها نشد و اکنون در دسته 2بی به سر می‌برند.

کلاب دپورتیوو کوندال


فصل حضور: 1956/57
عملکرد بارسلونا مقابل این تیم:1 برد و یک تساوی


این تیم، سرگذشت عجیبی دارد. به دلیل اینکه این تیم از بازیکنان ذخیره بارسلونا تشکیل می‌شد و حتی از ورزشگاه لس کورتس (ورزشگاه قدیمی بارسا قبل از نیوکمپ) استفاده می‌کرد، هنگامی در سال 1953 به لالیگا صعود کرد، از بازی در این لیگ منع شد. اما یک بار دیگر در سال 1956 به این موفقیت دست یافت و برای جلوگیری از روی دادن آن اتفاق تلخ، تمام روابط خود را با بارسا قطع کرد و نام جدیدی برای خود برگزید تا بتواند در لالیگا حضور یابد. آنها در آن فصل در انتهای جدول لالیگا قرار گرفتند و در سال ۱۹۲۰ با ادغام با اتلتیک کاتالان، پایه گذار تیم بارسا ب امروزی شدند.

خیمناستیک تاراگونا


فصل‌های حضور: 1947/48 تا 1949/50 و 2006/07
عملکرد بارسلونا مقابل ناستیک: 6 برد و 2 تساوی


ناستیک ادعا می‌کند که قدیمی‌ترین باشگاه در تمام اسپانیا است. اگرچه این تیم ورزشی در سال 1886 تشکیل شد، اما از آن سال تا مدت‌ها بعد، هیچ رکورد جالب توجهی در کارنامه خود ثبت نکرد.

آنها سه فصل در دهه 40، در لالیگا بازی کردند و در اولین تجربه حضورشان در این لیگ، در جایگاه هفتم جدول، فصل را به پایان بردند (این بهترین رتبه‌ای بود که توانستند کسب کنند). اما در سومین و آخرین فصل حضورشان، عملکرد ضعیفی داشتند و حتی با نتیجه سنگین 10-1 از بارسا شکست خوردند.

پیش از صعود خیرونا، به غیر از بارسا و اسپانیول، خیمناستیک تنها تیم کاتالونیایی بود که در قرن جاری، لیگ دسته یک اسپانیا را تجربه کرده بود، چرا که آخرین حضور آن‌ها در این لیگ به یک دهه قبل باز می‌گردد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: خیرونا، آخرین باشگاه کاتالانی حاضر در لالیگا
نقل قول
leoten نوشته:

خیمناستیک قدیمی ترین باشگاه اسپانیاست؟؟؟!!!!

اینطور ادعا می کنن. احتمالا مثل این شرکتهای ایرانیه که دو ساله اومدن میگن با نیم قرن تجربه.


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۱:۲۰)
 
leoten
پاسخ به: خیرونا، آخرین باشگاه کاتالانی حاضر در لالیگا
خیمناستیک قدیمی ترین باشگاه اسپانیاست؟؟؟!!!!


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۱:۰۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: خیرونا، آخرین باشگاه کاتالانی حاضر در لالیگا
چه اطلاعات جالبی داشت این خبر. بیشترشو نمی دونستم.


شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۶ (۲۰:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۹ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!