به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله آنالیز فنی
فرستنده محمدصدرا نژادی در تاريخ جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۱۸) (۹۷۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: محمدصدرا نژادی / FCBarcelona.ir


ارنستو والورده هم اکنون یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان را در اختیار دارد. با خروج نیمار از بارسلونا، دمبله تنها ستاره در دسترسی بود که برای هماهنگ شدن با روش بازی تیم، به زمان زیادی نیاز نداشت و در نهایت توسط بارسلونا خریداری شد. در این مقاله، نگاهی خواهیم کرد به نقشه‌های والورده برای استفاده هر چه بهتر از این بازیکن آینده دار فرانسوی.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

والورده به خوبی می‌داند که نباید او را تحت فشار خواسته‌های نا به جا قرار دهد. در این مقاله، چهار راهکاری را بیان خواهیم کرد، که ارنستو با استفاده از آن‌ها، خواهان به دست آوردن بهترین عملکرد دمبله در زمین بازی بود. هر چند که این بازیکن فرانسوی در دیدار با یوونتوس از نظر تاکتیکی خوب عمل کرد، اما هنوز نیاز دارد تا جزئیاتی به بازی او افزوده شود.

تمرکز بر روی خط هافبک

یکی از ایده‌های والورده که نه تنها برای دمبله بلکه برای همه بازیکنان در نظر گرفته شده است، ارتباط زیاد با خط هافبک تیم است. وینگرها باید بازیکنان میانی تیم هماهنگ باشند و اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، در این شرایط بارسلونا بهتر بازی می‌کند. در این روش، خط حمله تیم می‌تواند آزادانه‌تر بازی کند.

این کار سبب می‌شود که دمبله با مسی و سوارز بیش‌تر در ارتباط باشد و همچنین به راکیتیچ و اینیستا کمک می‌کند تا راحت‌تر و روان‌تر بازی کنند.

حرکات تاکتیکی

یکی از اتفاقات دیگری که بارسا قطعا به آن نیاز خواهد داشت، استفاده از توانایی تاکتیکی و غافلگیرانه دمبله است. او با استفاده از توانایی فردی خود می‌تواند فضاهای بسیار خطرناکی را پشت خط دفاع حریف ایجاد کند و در این صورت، نلسون سمدو نیز می‌تواند با بهره بردن از سرعت بالایش، در حملات شرکت کند.

هماهنگی با لیونل مسی

مهم‌ترین عامل موفقیت دمبله در بارسلونا، هماهنگ شدن با لیونل مسی بوده و خواهد بود. او در حال تلاش است که خود را با حرکات مسی وفق دهد. هنگامی که لئو به سمت راست متمایل می‌شود، دمبله می‌داند که باید در مرکز خط حمله حضور پیدا کند و هنگامی که او در نقش یک شماره 10 ظاهر می‌شود، دمبله باید در کناره‌ها حرکت کند.

این حرکات، در بازی مقابل یوونتوس قابل مشاهده بود. مسی خود به تنهایی دمبله را در زمین راهنمایی می‌کرد تا سریع‌تر و راحت‌تر به فلسفه تیم عادت کند.

توانایی دفاعی بالا

همانند قدرت حمله بالا، توانایی دفاع کردن دمبله نیز حیرت‌انگیز است. هنگامی که توپ از دست می‌رود، او باید به همراه راکیتیچ،بوسکتس و اینیستا، به عنوان 4 هافبک در چینش 4-4-2 حضور پیدا کند.

علاوه بر این، هنگامی که سمدو در مصاف‌های تن به تن جا می‌ماند، دمبله به اوکمک می‌کند. حتی او بارها و بارها مانع عبور الکس ساندرو از خط دفاعی شد و حقیقتا می‌توانیم بگوییم بارسلونا بازیکنی را پیدا کرده است که در زمینه‌های بسیاری مفید خواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
marzeg
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
اگر سری یا کوتینیو جذب شده بودن تیم بیشتر رو روال بود...متاسفانه با گندی که تیم مدیریتی زدن برد های اخیر بارسا برام جالبه!


شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ (۲۲:۲۵)
 
006007
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
کارش درسته والورده


شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ (۱۷:۵۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
فعلا که بدترین انتخاب ممکن رو کرده و با گذاشتن دمبله سمت راست، عملا سوارز رو سمت چپ نابود کرده. معلوم نیست تا کی باید منتظر سعی و خطاهای استاد والورده باشیم.


شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ (۱۵:۰۱)
 
leoten
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
مطمئنا والورده میدونه چکار کنه.همون طور که راکیتیچ و آلبا رو دوباره به اوج رسوند و اینیستا رو احیا کرد،دمبله رو هم به بالاترین حد میرسونه و بهترین بازی رو ازش میگیره.به نظرم آندره گومز رو هم به اوج برمیگردونه.


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۲۲:۵۴)
 
006007
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
من هم موافق این مقاله هستم و این امید در من هست که والورده میتونه مارو به اوج برگردونه


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۵۸)
 
messi-.10
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
فقط اگه یک هافبک خوب خریده بودن تیم تو همه خط های تقویت بود اگه سری رو آورده بودن خوب بود قطعا جلو تر که بریم تیم احتمال داره ب بن بست برسه الان مسی همه کارس اگه مسی افت کن بارسا افت میکنه


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۲۷)
 
you.are.barcelona
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
الان منتقد همیشگی میاد انتقاد میکنه


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۵۰)
 
Ayratin
پاسخ به: 4 راهکار والورده برای استفاده از دمبله
خط دفاع خودش عالیه فقط باید جوری بشه که بازیکنان آزاد بیشتر شن که من به این حرف ها اعتقاد و قبول دارم
بارسلونا اگه بتونه رنال مادرید رو ببره طرفداران بارسا خیلی زیاد میشه متاسفانه با دو برد رنال بیش تر طرفداران بارسا از دست رفتند و رنالی
شدند . انشا الله بارسلونا هیچ وقت نبازه


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۰۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!