به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدیدآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۰۰) (۱,۵۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


بازه نقل و انتقالات تابستانی با ناامیدی کامل برای طرفداران بارسا به پایان رسید. برای توجیه این موضوع فقط می‌توان به شکست در پروسه انتقال فیلیپه کوتینیو و از طرف دیگر، فروش ناباورانه نیمار به PSG اشاره کرد. در این مقاله سعی داریم نقاط قوت، مجهول و ضعف بارسا در فصل آینده را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا در مجموع موفق به جذب جرارد دلوفئو، نلسون سمدو، پائولینیو و عثمان دمبله شد و توماس فرمائلن نیز دوباره به جمع بازیکنان تیم اصلی بازگشت. از طرفی نیمکت بارسلونا نیز شاهد خانه تکانی بزرگی بود. جایی که ارنستو والورده جای لوئیز انریکه را به عنوان سرمربی کاتالان‌ها گرفت.

خروجی‌های تیم هم شامل نیمار (پاریس سنت ژرمن)، مارلون (قرضی به نیس)، ماسیپ (رایگان به وایادولید)، سمپر (قرضی به خرانادا)، داگلاس (قرضی به بنفیکا)، مونیر (قرضی به آلاوز)، تیو (که با 4 میلیون یورو به بتیس پیوست) بودند.

نقاط قوت


با خرید دلوفئو و دمبله، بارسا گزینه‌های بیشتری برای ایجاد تحرک و سرعت در بازی خواهد داشت. یکی از این دو نفر جای نیمار را خواهد گرفت (که به احتمال زیاد دمبله خواهد بود) و دیگری گزینه‌ای نیمکت نشین برای تغییر بازی خواهد بود.

دلوفئو می‌تواند یکی از بزرگترین برندگان تلاش نافرجام بارسا برای خرید کوتینیو و آنخل دی ماریا باشد. بدون آن‌ها، فرصت بزرگی نصیب دلوفئو شده است. او در بازی‌های ابتدایی فصل، بالغ‌تر از گذشته به نظر می‌رسید و نشان داد که برای فداکاری و کاهش حرکات انفرادی، نسبت به گذشته آماده‌تر است.

بارسایی فیزیکی‌تر

بارسا با جذب پائولینیو و سمدو، گامی رو به جلو برای تقویت این جنبه از بازی خود برداشته است. پائولینیو بازیکنی است که در خط هافبکی شامل دو هافبک دفاعی به عنوان یک هافبک باکس تو باکس بازی کرده است. بازیکنانی مانند ژاوی و بوسکتس به دشواری بازی مقابل او اذعان داشته‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حالی که سمدو یک مدافع کناری فوق‌العاده سریع است که دوندگی بالایی دارد. او که با 30 میلیون یورو از بنفیکا به بارسلونا ملحق شد، انتظار می‌رود که کمک زیادی به خط حمله بارسا خواهد کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسایی با چینش متفاوت

والورده در بازی‌های اخیر به وضوح نشان داده که سیستم‌های متفاوتی را مدنظر دارد. او تاکنون، سیستم‌های 3-3-4، 2-5-3 و 1-3-2-4 را امتحان کرده است. حضور کوتینیو، می‌توانست بارسا را به سمت سیستم 1-3-2-4 هدایت کند اما بدون او، احتمالا سیستم قابل اعتماد 3-3-4 را که عمدتا توسط لوئیز انریکه به کار گرفته می‌شد، شاهد باشیم.

والورده در تلاش است تا از فشار اولیه سرمربیگری بارسا خارج شود و پست بوسکتس و راکیتیچ را به آرامی تغییر دهد. راکیتیچ در حال حاضر کمی بیشتر از قبل، از محوطه جریمه حریف دور شده و بیشتر به عنوان یک بازیکن مرکزی ایفای نقش می‌کند.

نقاط مجهول


تاثیر دمبله

گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بارسلونا، بازیکنی است که هنوز به شکوفایی کامل نرسیده و آبی و اناری‌ها روی وی که یکی از آینده دارترین بازیکنان فوتبال است، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. او تنها 20 سال دارد و هنوز در حال پیشرفت است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازیکن فصل گذشته به خاطر این که تنها شش ماه در بالاترین سطح بازی کرده بود، فرصت حضور در بارسا را از دست داد. سالی که او در دورتموند حضور داشت، بهترین عملکرد و آموزش ممکن را تجربه کرد اما هنوز این ابهام وجود دارد که آیا او در نیوکمپ موفق خواهد بود و با مسی هماهنگ خواهد شد یا خیر.

تشنگی برای غلبه بر حریف و توانایی باز كردن گره بازیهای دشوار چیزی است كه از او انتظار می‌رود. اما بالاتر از همه، انتظار اصلی از او اضافه كردن هیجان و جذابیت به بازی است، چرا كه او یك استعداد خالص است!

نقش فرمائلن

او والورده را برای ادامه حضور در بارسا متقاعد کرده است. روبرت فرناندز توضیح می‌دهد که با این بازیکن صحبت کرده‌اند و او قرار است که گزینه چهارم دفاع میانی بارسا در این فصل باشد. با حضور زوج پیکه و اومتیتی در قلب خط دفاع و ماسکرانو به عنوان یار تعویضی، فرمائلن کاملا در حاشیه است اما در بارسا نقش یک مدافع چهارم می‌تواند در زمان مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، حائز اهمیت باشد. آیا فرمائلن برای پاسخ به خواسته‌های تیم به اندازه کافی آماده است؟

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مراقبت از اینیستا

یک فصل دیگر آغاز شده و به نظر نمی‌رسد که نقش اینیستا در بارسا تغییر کند. اگر او آماده باشد، بدون شک در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت. این همان چیزی است که گزینه‌های دیگر در تیم والورده به ما پیشنهاد می‌دهند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد که او نقش بازیکن تعویضی را داشته باشد و به سرنوشت ژاوی که به ذخیره راکیتیچ تبدیل شد، دچار شود. خرید کوتینیو می‌توانست اهمیت او را برای تیم مورد تهدید قرار دهد اما بدون حضور ستاره برزیلی - اگر مصدومیت‌ها اجازه بدهند - اینیستا کلید خط میانی خواهد بود. سوال اینجاست که در این برهه بازی حرفه‌ای او، بارسا باید زیاد به اینیستا وابسته باشد یا خیر.

سرخی روبرتو

او باید در پست دفاع راست بازی کند یا به عنوان هافبک در خط میانی حضور یابد؟ روی نیمکت ذخیره باشد یا در ترکیب اصلی حضور داشته باشد؟ بحث و تبادل نظر در مورد سرجی روبرتو تمامی ندارد. والورده از او در پست‌های مختلف استفاده کرده است. مقابل رئال بتیس، او تقریبا به عنوان یک بازیکن شماره 10 بازی کرد و حتی گل هم زد. مقابل آلاوز، دوباره به پست دفاع راست برگشت. برنامه نهایی در مورد او چیست؟ از او چگونه استفاده خواهد شد؟

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آردا توران و آندره گومز

شرایط مهاجم ترکیه‌ای پیچیده است. به نظر می‌رسد که آردا اعتماد سرمربی را از دست داده است. او به عنوان یک هافبک سطح بالا در اتلتیکو درخشید اما در بارسا جایگاهی به جز نیمکت ذخیره‌ها پیدا نکرد.

آندره گومز نیز چندان والورده را تحت تاثیر قرار نداده است. این هافبک پرتغالی، در جریان شکست 2-0 در برنابئو حضور داشت. حرکات بدن او کمکی به نمایش توانایی‌هایش نمی‌کند و بعضا بر خلاف آن کار می‌کند. او کلاس بازی بالایی دارد اما نتوانسته آن را نشان دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نقاظ ضعف


فقدان یک ایده

بارسا در فصل نقل و انتقالات از وراتی به پائولینیو رسید. این یک مثال ساده است که برآیند عملکرد نامطلوب بارسا در این تابستان را نشان می‌دهد اما از طرفی، انعطاف پذیر بودن باشگاه در مورد جذب بازیکنان را نیز به تصویر می‌کشد.

پس از خروج نیمار، دو راهی بزرگی جلوی راه بارسا قرار گرفت: بازسازی خط هافبک یا بازسازی خط حمله با خرید جانشین برای نیمار؟ به نظر می‌رسد که بارسا به دنبال گزینه دوم رفت. دمبله به عنوان جانشین نیمار خریداری شد. در حقیقت، او بازیکنی با کیفیت بسیار مشابه با نیمار است اما کمتر از ستاره برزیلی گلزنی می‌کند. هافبک‌هایی تکنیکی مانند وراتی و سری با وجود ابراز علاقه، راهی برای ورود به نیوکمپ پیدا نکردند.

وابستگی به پیکه

والورده پس از هفته‌ها حضور روی نیمکت بارسا، یک اسم به مدیران بارسا داد: اینیگو مارتینز. به طرز اعجاب آوری، وقتی همه بحث و گفتگوها بر سر جذب هافبک و مهاجم بود، او درخواست خرید یک مدافع میانی را کرد. عملکرد مارلون نتوانسته بود او را قانع کند. تاریخچه مصدومیت‌های فرمائلن بر کسی پوشیده نیست و ماسکرانو در حال تغییر مجدد برای بازی در خط میانی است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بنابراین، والورده تقاضا کرد تا مدافع رئال سوسیداد خریداری شود اما این اتفاق رخ نداد. پس بار دیگر، پیکه مهره کلیدی در خط دفاعی خواهد بود. اگرچه او از سوی یک مدافع جوان و در حال رشد به اسم اومتیتی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

مادرید، برنده جدال خط میانی

آسنسیو، ایسکو، مودریچ، کروس و سبایوس برای رئال مادرید بازی می‌کنند. اگرچه همه آن‌ها به خوبی مناسب سبک بازی بارسلونا نیز هستند. بارسلونا از زمان خروج ژاوی و بازیکنان دیگر مانند تیاگو و سسک فابرگاس، نبرد خط میانی را به رئال مادرید واگذار کرد؛ بازیکنانی که زمانی از آن‌ها به عنوان وارثان ژاوی و اینیستا نام برده می‌شد.

بار دیگر، خط هافبک بارسا مشابه همان خط هافبکی خواهد بود که در فینال برلین 2015 به میدان رفت: راکیتیچ، بوسکتس و اینیستا. وراتی گزینه‌ای بود که آن‌ها در ابتدا متقاضی خریدنش بودند اما پی اس جی پاسخ منفی داد و یک ماه بعد، نیمار را به پاریس برد.

ستاره‌های تیم پا به سن گذاشته‌اند

بازیکنانی که ستون فقرات بارسا را تشکیل می‌دهند، دچار کهولت سن شده‌اند: پیکه (30 ساله)، بوسکتس (29 ساله)، اینیستا (33 ساله)، مسی (30 ساله) و سوارز (30 ساله) و همچنان انتظار می‌رود که تیم را به دوش بکشند و به عنوان مدعی سه گانه نگه دارند.

بارسا، سال‌های اخیر را در زمینه تجهیز تیم، در خواب عمیقی سپری کرده و برنامه ریزی آن‌ها برای موفقیت در آینده، چندان خوب نبوده است و وقتی خرید بزرگی مانند دمبله انجام می‌شود، به این خاطر است که به معنای واقعی، "مجبور" بوده‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
leoten
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
چه آینده نگریی داره رئال که هافبکهای جوان و مستعد مثل سبایوس رو به تیم اضافه کرده تا در کنار مودریچ و بقیه،یک سوپر استار واقعی بشه.از الان فکر جانشین واسه مارسلو(تئو هرناندز)هم هستن.واسه ما چه فرقی میکنه کی سرمربی باشه،وقتی آینده نگری نیست.وقتی دشمن ما مدیریت و مردم کاتالان هستن نه مادرید.


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۱۱:۰۱)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
نقل قول
bardiya30 نوشته:

نمیدونم چرا میخوای انریکه رو از هر لحاظ بهتر بدونی
این آینده نگری و لاماسیایی که شما میگید در دوران گواردیولا نابود شد با چه نگرشی میگید
آیا انریکه این کار رو نکرد و خیلی از بازیکنهای لاماسیا رو به باد نداد که خیلیاشون واقعا میتونستن به تیم کمک کنن رو رد نکرد به عنوان مثال شما الان میگید والورده ، سمپر رو نگه نداشت آیا انریکه سمپر رو نگه داشت فصل قبل؟
شما میگید انریکه ۹ جام گرفت اما من هم میتونم بگم پپ ۱۴ جام گرفت این که دلیل نمیشه.
من خودم کسی بودم که تا لحظه آخر از انریکه حمایت میکردم اما باید قبول کرد فرق تیم پپ و انریکه در این بوده که پپ هر سال تیمش پیشرفت میکرد و همیشه بارسای پپ با اینکه باخت میاورد بر بازی مسلط بود و بهترین باز رو ارائه میداد اما انریکه هر سال تیمش نزول میکرد و فصل قبل نوسان زیادی داشت طوری که در بیشتر بازی ها فقط بازی میکردن مانند بازی با پاریس و...
الان دوران والورده هست و با بازیکنان پا به سن گذاشته که به دو مربی قبل خیلی کمک کردن و خریدهای ناموفق دوران قبل و باید کمی صبر کرد و ببینیم میتونه تیم رو به قله برسونه با این بازیکنان که چندتا رو نمیخواست اما موندن و مدیریت کثیف تیم رو تقویت نکرد البته در این دو بازی لیگ من کمی امیدوار شدم اما مونده تا ثابت کنه و چیزی که در این دو بازی دیدم سر و سامان دادن به دفاع تیمی هست و فاصله بین خطوط که باعث میشه پرس بهتر و توپ گیری زودتر انجام بشه ( این در تیم پپ راحت انجام میشد) ، اما هنوز برنامه ی مشخصی برای حمله نداره تیم و باید صبر کرد
در آخر هر کس نظری داره و به نظر شما و تمام کاربران احترام میذارم

دمتگرم حرفت کاملا درسته و این تیم رو نمیشه با تیم های گواردیولا و انریکه مقایسه کرد


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۱۰:۲۰)
 
bardiya30
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

وضعیت بارسا از نظر ترکیب، تقریبا مشابه وضعیت سه سال اخیره. بازیکنایی که می خواستیم بخریم و نخریدیم و ضعفی که تو خط هافبک هست. اما با همون تیم لوچوی بزرگ 9 جام کسب کرد و بهترین آمار رو به جا گذاشت. این دقیقا میدان خودنمایی والورده است که نشون بده آیا شمه ای از نبوغ تاکتیکی انریکه رو داره یا نه. و البته مسائل روحی روانی که تا حالا چیزی در مورد نشون نداده.

در کنار اون، بحث مهم آینده سازی هم هست که در دوران پپ قربانی نتیجه گرفتن در حال شد و مقدمه نزول لاماسیا بود. والورده هم نشون داده با ترجیح پائولینیو به سمپر و فرمایلن به مارلون، عملا دنبال نتیجه گرفتن در حاله، و این خیلی ناامید کننده س...

به هر حال باید صبر کرد و دید که در مقاطع حساس فصل می تونه تیم رو جمع کنه یا نه، و آیا اومدنش به بارسا انتخاب درستی بوده یا یکی دیگه از اون گندهای مدیریتی تیم راسل...

نمیدونم چرا میخوای انریکه رو از هر لحاظ بهتر بدونی
این آینده نگری و لاماسیایی که شما میگید در دوران گواردیولا نابود شد با چه نگرشی میگید
آیا انریکه این کار رو نکرد و خیلی از بازیکنهای لاماسیا رو به باد نداد که خیلیاشون واقعا میتونستن به تیم کمک کنن رو رد نکرد به عنوان مثال شما الان میگید والورده ، سمپر رو نگه نداشت آیا انریکه سمپر رو نگه داشت فصل قبل؟
شما میگید انریکه ۹ جام گرفت اما من هم میتونم بگم پپ ۱۴ جام گرفت این که دلیل نمیشه.
من خودم کسی بودم که تا لحظه آخر از انریکه حمایت میکردم اما باید قبول کرد فرق تیم پپ و انریکه در این بوده که پپ هر سال تیمش پیشرفت میکرد و همیشه بارسای پپ با اینکه باخت میاورد بر بازی مسلط بود و بهترین باز رو ارائه میداد اما انریکه هر سال تیمش نزول میکرد و فصل قبل نوسان زیادی داشت طوری که در بیشتر بازی ها فقط بازی میکردن مانند بازی با پاریس و...
الان دوران والورده هست و با بازیکنان پا به سن گذاشته که به دو مربی قبل خیلی کمک کردن و خریدهای ناموفق دوران قبل و باید کمی صبر کرد و ببینیم میتونه تیم رو به قله برسونه با این بازیکنان که چندتا رو نمیخواست اما موندن و مدیریت کثیف تیم رو تقویت نکرد البته در این دو بازی لیگ من کمی امیدوار شدم اما مونده تا ثابت کنه و چیزی که در این دو بازی دیدم سر و سامان دادن به دفاع تیمی هست و فاصله بین خطوط که باعث میشه پرس بهتر و توپ گیری زودتر انجام بشه ( این در تیم پپ راحت انجام میشد) ، اما هنوز برنامه ی مشخصی برای حمله نداره تیم و باید صبر کرد
در آخر هر کس نظری داره و به نظر شما و تمام کاربران احترام میذارم


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۳:۱۳)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!باید منتظر ماند و دید


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۴۳)
 
marzeg
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
به شخصه به والورده اعتقاد دارم...منتها تیم مدیریتی بارسلونا دارن گند میزنن به همه چیز


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۵۱)
 
shakib10
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
مسی سی ساله است.... حس ترس شدیدی القا میکنه و ابن یعنی داریم کم کم به اون چیزی ک ازش میترسیدیم نزدیک میشیم


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۲۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سود و زیان ترکیب بارسا در نقل و انتقالات فصل جدید
وضعیت بارسا از نظر ترکیب، تقریبا مشابه وضعیت سه سال اخیره. بازیکنایی که می خواستیم بخریم و نخریدیم و ضعفی که تو خط هافبک هست. اما با همون تیم لوچوی بزرگ 9 جام کسب کرد و بهترین آمار رو به جا گذاشت. این دقیقا میدان خودنمایی والورده است که نشون بده آیا شمه ای از نبوغ تاکتیکی انریکه رو داره یا نه. و البته مسائل روحی روانی که تا حالا چیزی در مورد نشون نداده.

در کنار اون، بحث مهم آینده سازی هم هست که در دوران پپ قربانی نتیجه گرفتن در حال شد و مقدمه نزول لاماسیا بود. والورده هم نشون داده با ترجیح پائولینیو به سمپر و فرمایلن به مارلون، عملا دنبال نتیجه گرفتن در حاله، و این خیلی ناامید کننده س...

به هر حال باید صبر کرد و دید که در مقاطع حساس فصل می تونه تیم رو جمع کنه یا نه، و آیا اومدنش به بارسا انتخاب درستی بوده یا یکی دیگه از اون گندهای مدیریتی تیم راسل...


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۱۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۱ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!