به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۴۰) (۷۹۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


عثمان دمبله جوانی 20 ساله است که اکنون خود را در سیاره‌ای ناشناخته می‌بیند. اگر تا 18 ماه پیش او یک بازیکن آماتور بود، حال دومین بازیکن گران‌قیمت جهان است. انطباق با تغییرات زیاد در زمان اندک، کار آسانی نیست. او امیدوار است از بهترین بازیكنان جهان یاد بگیرد و خود را ارتقا دهد. امروز اسپورت مصاحبه مفصلی با او داشته که در این خبر متن کامل آن را خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از زندگی‌ات بگو

اولین فرزند خانواده هستم (یک برادر و دو خواهر دارم). همیشه در «اور در نرماندی» (جایی که خیلی از پاریس دور نیست) با دوستانم فوتبال بازی می‌کردم. در آنجا زندگی می‌کردم، درس می‌خواندم و در سن 7 سالگی، پنج شنبه و جمعه‌ها کمی فوتبال سالا بازی می‌کردم. بعدها با باشگاهی که نزدیک خانه‌ام بود قرارداد بستم. در 13 سالگی رنس مرا خرید و کل اعضای خانواده‌ام به رنس مهاجرت کردند. من می‌خواستم خانواده‌ام همراه و در کنار من باشند. مشکلی برای این جابجایی وجود نداشت. طی 4 سال بعدی، برای سطوح مختلف تیم جوانان بازی کردم.

و شروع کردی به ایستادگی...

بله. شرایط برایم بد پیش نمی‌رفت. من همچنین شروع کردم به بازی برای تیم جوانان فرانسه و در تاریخ 6 سپتامبر 2015، اولین بازی‌ام را برای تیم اصلی رنس انجام دادم. آن روز را به خوبی به یاد دارم، زیرا از آن به بعد، همه چیز دیوانه وار پیش می‌رفت. بازی‌های بسیاری انجام دادم و از شیوه پیشروی اتفاقات، خوشحال بودم.

کدام یک از مربیان رویت تاثیرگذار بودند؟

یکی از آن‌ها که در تیم جوانان رنس بود و همچنین توماس توخل، که به من کمک کرد تا پیشرفت زیادی داشته باشم.

عشق تو به بارسا از 8 سالگی شروع شد، چطور بود؟

من دو بازی ویژه را به یاد می‌آورم. یکی مقابل چلسی، زمانی که آندرس اینیستا آن گل را زد تا جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان بدست آید. وقتی من اینجا آندرس را دیدم، آن [روز] را به خاطر آوردم. نمی‌توانستم صبر کنم تا به او بگویم. و دومی یکی از بازی‌های لیگ قهرمانان مقابل آرسنال بود. بارسلونا در دور رفت خوب بازی کرده بود اما در بازی برگشت، عملکردی درخشان به نمایش گذاشت، با 4 گلی که لئو مسی در آن شب به ثمر رساند. فهمیدم او از دنیای دیگری است. باورنکردنی بود.

تاکنون بازی‌ای را به طور مستقیم در نیوکمپ دیده ای؟

متاسفانه نه.

علاقه‌ات نسبت به بارسا از کجا شروع شد؟

من یک پوستر از اینیستا داشتم. او برای من مانند یک بازیکن متفاوت به نظر می‌رسید: زیبا، ویژه... یک نابغه. من تمام بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کردم تا شیوه بازی آن‌ها و این نابغه‌ها را ببینم، مسی و اینیستا. سپس تلاش کردم از آن‌ها تقلید کنم اما...

نتوانستی؟

سخت بود زیرا آن‌ها کارهایی را اتجام می‌دادند که کسی نمی‌توانست انجام دهد. مسی همواره در سطحی فوق‌العاده بازی می‌کرد. او بهترین بازیکن تاریخ است.

چرا تابستان گذشته با بارسا قرارداد نبستی؟

زیرا تنها شش ماه بود که در رنس کار می‌کردم. می‌توانید تصور کنید؟ فقط شش ماه!

پس چون خیلی زود بود؟

البته. من می‌خواستم یاد بگیرم، در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم، بفهمم این رقابت چیست تا بتوانم یک فصل کامل برای یک تیم بزرگ بازی کنم؛ به طور منظم بازی کنم و پیشرفت کنم...

اما ممکن بود با نیمار، مسی و سوارز باشی؟

[در آن صورت] چیزهای زیادی در تمرینات یاد می‌گرفتم اما ممکن بود پیشرفتم را متوقف کند. خوشبختانه بارسلونا دوباره برگشت و این بار من نمی‌توانستم این فرصت را از دست بدهم.

چند بار رابرت فرناندز به خانه‌ات آمد تا تو را متقاعد سازد؟

تا آنجا که یادم می‌آید، یک بار پارسال. پیش از اینکه بارسلونا تصمیم بگیرد [تا تلاش کند] با من قرارداد ببندد و بعد از آن هم یک بار در تابستان امسال.

تمرینات بروسیا دورتموند را رها کردی تا این انتقال را به نتیجه برسانی، چرا؟

من آرام بودم. این یک مذاکره بین بارسا و دورتموند بود. من می‌دانستم که باید صبر داشته باشم. تصمیم گرفتم تمرینات را متوقف سازم. من نمی‌خواستم بروم. دنبال بهانه بودم که بمانم. اما اگر این کار را انجام نمی‌دادم و برای انتقال به بارسا، خودم تلاشی نمی‌کردم، اکنون باید حسرت اینکه اینجا نبودم را می‌خوردم.

فکرش را می‌کردی که آنها تو را به عنوان جایگزین نیمار بخواهند؟ قابل مقایسه خواهد بود؟

نه. راستش را بخواهید فکر نمی‌کردم. نیمار یک بازیکن فوق‌العاده با کلاس بالاست، یکی از بهترین‌های جهان. من جوانم، اینجا هستم که یاد بگیرم و آنچه را که می‌توانم به بارسلونا اضافه کنم.

بعد از امضاء با بارسا، امباپه به تو چه گفت؟

او واقعاً هم‌تیمی خوبی است. ما خیلی با تلفن با هم صحبت می‌کنیم و در این پروسه، حتی بیشتر با هم حرف می‌زدیم. او برای من خوشحال است. زمانی که روزها می‌گذشت و این قرارداد هنوز رسمی نشده بود، او تلاش می‌کرد مرا آرام کند. او به من گفت این مسئله بالاخره انجام خواهد شد. وقتی با بارسا قرارداد بستم، او واقعاً برای من خوشحال بود، به من تبریک گفت و بهترین‌ها را برایم آرزو کرد. من هم برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

او در پاریس است و تو در بارسلونا... اکنون که اینجایی، انتظار داری چه اتفاقاتی رخ بدهد؟

اولین هدف من این است که خود را با تیم وفق دهم تا عملکرد خوبی در زمین ارائه کنم و با کل تیم، تمام جام‌های ممکن را کسب نمایم.

توخل، سرمربی سابق تو در دورتموند، گفته بود تو می‌توانی توپ طلا ببری. این تنها یک آرزوست؟

او مرا خیلی دوست داشت...

فکر می‌کنی نمی‌توانی؟

بیایید جدی باشیم، این یکی از چالش‌های زندگی من نیست. هدف من یادگیری در بهترین تیم دنیاست، این که خود را با تیم وفق دهم. من تنها 20 سال دارم. عناوین شخصی چیزی نیست که در من ایجاد انگیزه کند.

دوباره 20 ساله بودنت را تکرار کردی، تو به بهترین باشگاه آمده‌ای، بدون هیچ تجربه‌ای، به عنوان یک بازیکن ناشناخته، با زبانی که هنوز آن را نمی‌فهمی... در مورد همه این‌ها در این لحظه، کمی ترسیده ای؟

من نترسیده‌ام. تحت تاثیر قرار گرفته‌ام. تمرکز کرده‌ام تا سریعاً خود را بازیابی کنم زیرا دو هفته‌ای است تمرین نکرده‌ام. بیشتر با تلفن همراهم بودم تا ببینم چه اتفاقاتی در مورد انتقالم رخ می‌دهد.

وقتی در انتظار امضاء قرارداد بودی، چه کار می‌کردی؟

بعد از ظهرها کمی می‌دویدم، اگر چه در چند روز آخر نتوانستم این کار را انجام دهم زیرا هوا خیلی گرم بود. در حال حاضر، کاری بیشتر از این نمی‌توانم انجام دهم که یاد بگیرم اینجا اوضاع چطور پیش می‌رود و خودم را با آن تطبیق بدهم.

نگران بودی؟

بله، واقعاً، اگرچه می‌توانستم شب‌ها استراحت کنم. من فقط می‌خواستم تا آنجا که ممکن است شرایط پیش برود. حال زمان بازگشت به تمرینات و دوباره فرم گرفتن است، کاری که با توجه به سن و وزنم، خیلی سخت نیست.

حمله تروریستی شد، آن هم وقتی تو در انتظار بودی. در آن شرایط، به چه چیزی فکر می‌کردی؟

وقتی این خبر را شنیدم، در پاریس بودم. در تلویزیون هر آنچه رخ داده بود را دیدم. این اتفاق برای تمام بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا و تمام جهان وحشتناک بود. هیچ وقت نفهمیدم چرا مردم این کارها را می‌کنند. من برای تمام جهان ناراحتم.

سازگاری کار سختی خواهد بود؟

نمی دانم، امیدوارم این طور نباشد. آنها در اینجا متفاوت بازی می‌کنند. این روشی دیگر از درک فوتبال است و من امیدوارم تطبیق یابم.

یک زبان دیگر از فوتبال...

بله، دقیقاً. من باید تمام اطلاعاتی را که از لوکاس دینیه، ساموئل اومتیتی و تئو می‌گیرم، به خاطر بسپارم.

تئو؟ چندری؟

تئو دوست و هم‌تیمی خوبی است (هم‌تیمی ملی در سطح جوانان). او چیزهای زیادی به من گفته است. او سال‌ها در این آکادمی بوده اما اکنون در ناتس است. من همیشه با او صحبت می‌کنم، درباره چگونه زندگی در بارسلونا می‌پرسم، اینکه باشگاه چگونه بود، درباره تمرینات... ما خیلی درباره فوتبال حرف زده‌ایم.

آیا با این زبان جدید کنار خواهی آمد؟

اینجا همه چیز درباره مالکیت توپ و پاس دادن است. خیلی اصطلاحات مرتبط با این مفاهیم را در تلویزیون دنبال کرده‌ام. امیدوارم یاد بگیرم که این طور بازی کنم، اگرچه توانایی اصلی من سرعت، حمله و تک به تک است.

اینکه مردم انقدر درباره دو پا بودن تو صحبت می‌کنند، شگفت زده‌ات می‌کند؟

من تنها بازیکنی نیستم که با دو پایش بازی می‌کند. [از این دست بازیکنان] زیاد است، همچنین در بارسا. همواره همین طور بوده‌ام، از وقتی نوجوان بودم، می‌خواستم با دو پایم بازی کنم، نه فقط با یکی زیرا این شما را محدود می‌کند. من امیدوارم در اینجا موثر و ذهن قدرتمندی داشته باشم.

این موضوع در این جا مهم است؟

بله، خیلی. شما باید چیزی در ذهنتان داشته باشید تا بازی بارسلونا را درک کنید. شما باید تا حد امکان، سریع تطبیق یابید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
fatipbarca
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
با اینکه جوونه ولی مشخصه سطح فکر و درک بالایی داره. فقط دنبال پیشرفته و کاملا ارزش بازی کردن تو تیم بزرگی مثل بارسا را میدونه. همیشه باید دنبال این مدل بازیکنا بریم نه کسایی مثل نیمار که بردن توپ طلا و عناوین اوج اهدافشونه.


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۱۶:۴۹)
 
Ibrahim
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
دمش گرم مشخصه منش و مرام و معرفت یه کاتالانی اصیل رو داره منو یاد تیری هانری میندازه


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۴۵)
 
006007
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

فقط مقایسه کنید سطح شعور و درک یه بچه 20 ساله رو با سمبل های عقده ای مثل رونالدو و نیمار که فقط دنبال جمع کردن عناوین شخصی ن!

واقعا چنین بازیکنایی فقط باید لباس بارسا رو به تن کنن.

کاملا باهات موافقم و امیدوارم باهمه کمبودهایی که داریم این فصل رو با سر بلندی به پایان ببریم


دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۳۲)
 
leoten
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
با وجود دمبله،امباپه و گریزمن عجب خط حمله ای داره فرانسه.کریم بنزما انگشت کوچیکشون هم نیست.


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
نقل قول
Ali_Legendary نوشته:

چندری؟ !!

تئو چندری، بازیکن سابق آکادمی بارسا.


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۱۵)
 
Ali_Legendary
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
چندری؟ !!


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۰۷)
 
shakib10
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

فقط مقایسه کنید سطح شعور و درک یه بچه 20 ساله رو با سمبل های عقده ای مثل رونالدو و نیمار که فقط دنبال جمع کردن عناوین شخصی ن!

واقعا چنین بازیکنایی فقط باید لباس بارسا رو به تن کنن.

دقیقا همین نکته رو خواستم بگم...این نگرش بارساییه


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۲۸)
 
9VECTOR9
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
دمبله بخاطر بارسا علیه دورتموند موضع گرفت و این نشون میده که به بارسا وفاداره.


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۲۰:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: وقتی دمبله فهمید مسی فرازمینی است؛ مصاحبه کامل مرد فرانسوی با اسپورت!
نقل قول
این یکی از چالش‌های زندگی من نیست. هدف من یادگیری در بهترین تیم دنیاست، این که خود را با تیم وفق دهم. من تنها 20 سال دارم. عناوین شخصی چیزی نیست که در من ایجاد انگیزه کند.

فقط مقایسه کنید سطح شعور و درک یه بچه 20 ساله رو با سمبل های عقده ای مثل رونالدو و نیمار که فقط دنبال جمع کردن عناوین شخصی ن!

واقعا چنین بازیکنایی فقط باید لباس بارسا رو به تن کنن.


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۴۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۶ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!