به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!آنالیز فنی
فرستنده نیما کنعانی در تاريخ چهارشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ (۱۵:۱۰) (۱,۵۲۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: ESPN
مترجمین: نیما کنعانی - مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


تا به حال برایتان پیش آمده کاری را با زحمت بسیار انجام دهید و همه آن را وظیفه شما بدانند؟! این موضوع در حال حاضر بیشتر از همه در خصوص لیونل مسی صدق می‌کند؛ کسی که یک تنه بار سنگین حملات و بازیسازی تیم را به دوش می‌کشد و به نظر می‌آید کسی نمی‌تواند او را در این زمینه یاری کند. اگر شما هم با این نظریه موافق هستید، این مقاله جذاب را از دست ندهید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مسی اقرار می‌کند که یک روش ساده برای مواقعی که بازی سخت می‌شود یا از دستشان در می‌رود وجود دارد. او به دنبال آندرس اینیستا می‌گردد و به او می‌گوید: «نزدیک‌تر بیا».

چهارشنبه شب، همان موقع که رئال مادرید در سوپر کاپ اسپانیا بر بارسلونا غلبه کرد، مسی نتوانست این کار را انجام دهد - زیرا اینیستای مصدوم 600 کیلومتر با او فاصله داشت – در بازی اول لیگ که در برابر بتیس میزبان بودند نیز از حضور اینیستا محروم بود. مسی هم‌تیمی‌های مهم خود را ندید، مگر اینکه شاید آن‌ها را در جایگاه تماشاگران دیده باشد. او نه کنار سوارز – که از ناحیه زانو آسیب دیده بود – حضور داشت و نه نیماری که به پاریس سنت ژرمن رفته بود.

او دور و برش را نگاه می‌کند و ممکن است با خود فکر کند: "فقط خودت مانده‌ای پسر". او حتی ممکن است فکر کند: "تو باید همه این‌ها را خودت انجام دهی". شاید هم اولین باری نباشد که این اتفاق رخ می‌دهد یا حتی ممکن است نتیجه دهد. اما آنچه مسی در این شرایط به آن فکر می‌کند، بدترین چیزی است که یک فوتبالیست می‌تواند به آن فکر کند.


بعدتر از آن، ممکن است سایر بازیکنان نیز مانند او فکر کنند [که مسی تنهای تنهای تنهاست!]. طبیعی است؛ اما شاید - خاصه با این شرایط که نیمار و سوارز او را ترک کرده‌اند - نتیجه خوبی نداشته باشد. و بدتر آنکه حریفان می‌دانند اکنون کارشان راحت‌تر است، زیرا حال، MSN که باید نگرانش باشند، بی‌بال و پر شده و تنها یک عضو آن (مسی) در میدان دیده می‌شود.

این تنها مربوط به نیمار، سوارز و یا اینیستا نیست، به سایر بازیکنان هم ربط دارد. باید روش دیگری باشد. روشی کلی که تنها منحصر به یک بازی نباشد، بلکه باید راهکار عمیق تری ارائه گردد تا این مشکل حل شود.

سوارز صمیمی‌ترین دوست مسی در تیم است. این دو تنها دو بازیکن مهاجم که کنار هم بازی می‌کنند نیستند، آن‌ها خانواده‌هایی نزدیک به یکدیگر دارند. این مهاجم اروگوئه‌ای تنها مدت کوتاهی دور از میادین بود، اما شاید یک یا دو سوال در ذهنمان به وجود بیاید: "آیا این مصدومیت دوباره اتفاق می‌افتد؟"؛ "سوارز تا چند فصل دیگر می‌تواند بازی کند؟"


وقتی نیمار رفت، مسی برای او یك پیام احساسی سرشار از عشق و محبت نوشت. وقتی که دنی آلوز رفت، مسی به او نیز بسیار نزدیک بود، هیچ کس بیشتر از او برای مسی پاس گل فراهم نکرده بود و سمت راست زمین برای خودش بود، راکیتیچ هم به این امر بسیار کمک می‌کرد. این منطقه از زمین در حال حاضر معمولاً خالی است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مهندس و ایده پرداز بارسلونا، ژاوی، اقرار کرد که او در تمام بازی‌ها به دنبال فضای خالی و موقعیت برای پاس دادن بود و بیشتر از هر فرد دیگری در زمان و مکان مناسب به مسی پاس می‌داد. او از تیم رفته است و همچنین اینیستای 33 ساله که آخرین بازی‌هایش را برای تیم انجام می‌دهد. حتی ممکن است این فصل، آخرین فصل حضور او در تیم باشد و این منطقی است که ما شک داشته باشیم او چه قدر می‌تواند در طول این فصل بازی کند. فصل گذشته او تنها 13 بازی لیگ را از ابتدا شروع کرد و لوئیز انریكه تاكید داشت كه همیشه می‌خواسته با شیوه بازی دادن، از او محافظت كند، اما گاهی نمی‌توانسته این كار را انجام دهد.

مسی از این اتفاق با خبر بود. در کتاب نقاش (The Artist) که توسط اینیستا نوشته شده بود، مسی می‌گوید: «(آندرس) نسبت به من تعامل بیشتری با توپ دارد. او کسی است که تمامی حرکات تیم را آغاز می‌کند. من می‌دانم کار او چقدر سخت است. من دوست دارم در زمین او کنار من بازی کند، مخصوصاً مواقعی که بازی سخت و پیچیده می‌شود. این زمانی ست که به او می‌گویم: "نزدیک‌تر بیا". او مسئولیت کنترل روند بازی تیم را بر عهده می‌گیرد. در فینال‌ها ژاوی، (سرخیو) بوسکتس، آندرس اینیستا و من کنار هم بازی می‌کنیم».


حال تنها بوسکتس مانده است و باید بیشتر در عمق بازی کند. آنها دیگر مثل قبل مالکیت بالایی روی توپ ندارند و مسی به دنبال بیشتر کردن آن [مالکیت توپ] است. حال انجام وظیفه‌ای که او، اینیستا را مسئولش می‌دانست، بر عهده خودش است. از سویی می‌توان گفت این پروسه‌ای طبیعی است، اما از سویی دیگر این خطر است و باید توجه داشت که خط حمله تیم، دیگر مانند قبل ترسناک نیست.

در 30 سالگی، مسی هنوز در حال پیشرفت است - در واقع، او در تمام دوران حرفه‌ای‌اش در حال پیشرفت بوده - و این از نیازهای تیم است. مربی‌ها عوض شدند، اما او همچنان باقی است. برای خودش بهتر و مفیدتر است که نقشی محوری‌تر و عمیق‌تر داشته باشد. دو سال پیش، بعد از خروج ژاوی - مسئله‌ای که با خروج اینیستا تشدید می‌شود و تقریبا "نیمه دیگر" آن نیز به پایان می‌رسد - همه این سوال را در ذهن داشتند که چه کسی قرار است نقش او را بازی کند؟ شاید گزینه‌ای بهتر از مسی نباشد، اما اگر قرار است مسی، ژاوی باشد، دیگر مسی، مسی نخواهد بود؟!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

حتی پس از کسب سه گانه با نیمار و سوارز، و سپس دوگانه، این تردید وجود داشت که بارسا مذهب و مکتب خود را حفظ می‌کند، بازی‌اش را از میانه زمین به خط حمله می‌برد و حفظ توپش کمتر می‌شود. فصل گذشته، با واگذاری لالیگا به رئال مادرید، نگرانی‌هایی بابت درخشش مسی، نقص ساختاری و تغییر پست بازیکنان به وجود آمد. در آن زمان دو بازیکن در کنار مسی حضور داشتند که مدعی عناوین دومین و سومین بازیکن برتر فوتبال بودند.

اما اکنون نیمار رفته است، مثل ژاوی، آلوز و به زودی اینیستا. سوارز هم مدتی به دور از میادین بود. وابستگی به مسی همیشه بوده و این اجتناب ناپذیر است؛ شما چطور می‌توانید به او وابسته نباشید؟ اما این وابستگی نگرانی‌های واضحی در پی دارد و اکنون هم این نگرانی بیشتر از همیشه است! هیچ کس نمی‌خواهد این طور باشد و بعید است که خود مسی هم بخواهد.

سرمربی جدید بارسا، ارنستو والورده مجبور است یک راهکار پیدا کند و بی‌شک، این راهکار سپردن همه چیز به مهاجم آرژانتینی نیست. بین این که بهترین خروجی را از یک بازیکن بگیری و همه چیز را به او بسپاری تفاوت بسیاری وجود دارد. والورده این را می‌داند، و مسی هم همین طور.

دلایلی وجود داشته که بارسلونا ابتدا قرارداد نیمار و سوارز را تمدید کرد؛ آنها می‌خواستند این دو را تا 2021 در تیم ماندنی کنند و این بخشی از فرآیند متقاعد کردن مسی به ماندن بود. می‌خواستند به او نشان دهند چقدر در مسیرشان جدی هستند، چه بازیکنان خوبی در این تیم در کنارش هستند و او نباید همه کارها را به تنهایی انجام دهد. همچنین وعده چند خرید دیگر بر اساس نیازهای تیم داده شده بود. در نهایت مقدمات تمدید قرارداد مسی فراهم شد.


در پایان فصلی که بدترین عملکرد بارسلونا طی 3 سال اخیر را شاهد بودیم، اعلام شد که مسی برای تمدید قراردادش موافقت کرده و او تا پایان 34 سالگی‌اش در نیوکمپ ماندگار خواهد شد. بدین ترتیب خیال تمام کسانی که ترس از خروج او داشتند، آسوده شد.

در این بین اما نیمار تصمیم گرفت برود؛ آری او عزم رفتن را جزم کرد! تصمیمی که ظاهراً در مراسم عروسی مسی گرفته شد و این در حالی بود که بازیکنی جایگزین او نشده بود.

حال مطلب دیگری وجود دارد: قرارداد جدید مسی هنوز به امضاء نرسیده است. اکنون همه چیز در دستان مسی است؛ مثل خیلی چیزهای دیگر!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
saeed2014
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
يعني اين تيم مديريتي بايد گورشون رو گم كنن بيرون و الا مسي هم نابود ميشه


یکشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ (۰:۴۶)
 
006007
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
برای اینکه از این اوضاع بد بیرون بیایم باز هم به بهترین بازیکن تاریخ نیاز داریم باید با فشار وارد کردن به مدیران بارسا زمینه برای تعقیر مدیریت در تیم را فراهم کنه تا هم خودش و هم ما دوباره برگردیم به دوران اوج


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۳۲)
 
leoten
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
خدا کنه شرط تمدیدو بذاره به رفتن بارتو،مطمئنا همه ازش حمایت میکنن.


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۲۱:۳۱)
 
Ibrahim
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
دیوونتم مسی عشقمی نفسمی جونمی دوست دارم برایه مظلومیتت زار زار گریه کنم توف به این روزگار که اینقدر داره بهت فشار میاره خدایا ازت میخوام حق رو به حقدارش برسونی


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۴۷)
 
best_of_all
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
مسی تا وقتی بارتمئو باشه تمدید نمیکنه
اگه میخواست تمدید کنه تا الان کرده بود
تابستون رو هم فقط با وعده وعیدای تو خالی نگهش داشتن
و با این شرایط اگه بمونه ام قطعا کم کم سرد میشه نسبت ب فوتبال
چون هیچ چالشی جلوی روش نیست
کم کم کسالت وارد بازی ش میشه
الانم دیگه جوون نیست که اگه یه فصل شل کنه و تحت تاثیر بقیه این تیم بی انگیزه اونم بی انگیزه بشه و بعد دوباره یکی دو فصل بگذره و بگیم بر می گرده به اوج
اینبار اگه مسی اشباع بشه و دچار افت روحیه بشه یا کنار این لردای کنارش کم کم از فوتبال سرد بشه دیگه هیچی روشن ش نمیکنه
خیلی از بازیکنای خوب تاریخ به خاطر ی فصل بد تو دوره ی انتهایی فوتبال شون با افت شدید مواجه شدن و دیگه نتونستن به شرایط آرمانی شون برگردن
بر خلاف بقیه اصلا توپ طلا و جوایز فردی ای که مسی تو این دو سه سال اخیر به خاطر هم تیمی هاش از دست داده برام مهم نیست
و برامم مهم نیست اگه دیگه هیچ جایزه ای نبره و کنار این لردا و ژنرالا به حق ش نرسه
چون این جوایز ارزش نداره و اون چیزی نیست که در یادها می مونه
مسی همین الانم که کلا با فوتبال خداحافظی کنه به اندازه ی کافی خودش رو توی تاریخ جاودانه کرده
اما بحث اینه که اگه قراره به خاطر این مشنگا و کنار این مونگولا مسی علاقه ش به فوتبال کمرنگ بشه و اشباع بشه و سرد بشه و بی انگیزه بشه و زودتر از موعد کسالت به ساق هاش بشینه واقعا ترجیح میدم تو ی تیم دیگه ببینمش
هرجا
هر تیمی که خوشحال باشه
که زنده باشه
که تلاش کنه
که کلی چالش جدید پیش روش باشه
که گرسنه باشه
روزی که مسی از سطح اول فوتبال فاصله بگیره واقعا روز مرگ فوتباله
امیدوارم تا چهل سالگی تو سطح اول فوتبال اروپا و لیگ قهرمانان باشه و ببینیمش


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۹:۱۶)
 
omid-soz
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
بهترین دوران مسی با کثافتایی مث مدیرای احمق تلف شد
دورانی ک میشد کلی جام با مسی گرفت
کلی توپ طلا رو براش ب ارمغان عاورد
حییییییییف
حیف


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۸:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی، تنها اما پر رنگ در فرآیند تغییرات بارسا!
فقط خودت مانده ای پسر...


شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ (۱۸:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۸ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!