به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاریآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۰۵) (۱,۷۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: squawka
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


در حالی که تنها سه هفته تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده، بارسلونا در پی انجام اقدامی بزرگ است. دومین بازیکن برتر آن‌ها به پی اس جی رفته و باعث ایجاد شکافی بزرگ در این تیم شده است. در واقع بارسلونا سه راه اساسی پیش رو دارد تا فقدان نیمار را جبران کند. حال سوال پیش می‌آید که این سه شیوه مختلف چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

با توجه به این که آبی و اناری‌ها حتی پیش از ترک نیمار، برای انجام یک تجارت بزرگ مشتاق به نظر می‌رسیدند، اکنون نیز جاه طلبی آن‌ها نمی‌تواند کاهش یافته باشد.

پس از جذب نلسون سمدو برای پست دفاع راست، اهداف بعدی آن‌ها در نقل و انتقالات به سه گزینه محدود شده است که می‌توان به شکل مختلف از آن‌ها در ترکیب بارسا بهره برد. ارنستو والورده می‌تواند تیمش را با چینش‌های متفاوتی به زمین مسابقه بفرستد که همه و همه به این که او چه بازیکنانی را در دسترس خواهد داشت و چه سیستم تاکتیکی می‌خواهد مورد استفاده قرار دهد، بستگی دارد.

تجارت بزرگ

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دو هدف اصلی بارسلونا پس از خروج نیمار تاکنون، کوتینیو، بازیساز برزیلی لیورپول، و عثمان دمبله، وینگر بوروسیا دورتموند بوده است. علاقه آن‌ها به کوتینیو داستانی طولانی دارد و آن‌ها به او به عنوان گزینه‌ای برای ترغیب نیمار به ماندن در تیم فکر می‌کردند اما پس از آن، او را به عنوان گزینه‌ای برای جانشینی آندرس اینیستا در نظر گرفتند.

در حالی که لیورپول مخالف ایده فروش کوتینیو بوده است، با این وجود شایعات منتشر شده ابتدا رقم 90 میلیون یورو را اعلام کرده بودند که اکنون تا 120 میلیون یورو نیز افزایش یافته است. درخواست حداقل 120 میلیون یورو از سوی باشگاه دورتموند برای دمبله او را نیز به یک گزینه پرخرج برای بارسا تبدیل کرده است.

این دو گزینه ممکن است به سرعت، قدرت برق آسایی به خط حمله بارسلونا تزریق کنند. هر دو بازیکن توانایی دریبل زنی و حمل توپ بالایی دارند. مهارت‌های دفاعی کوتینیو بی‌شک در حال پیشرفت است اما با حضور اینیستا به عنوان راهنما، او قطعا در کمترین زمان سطح بازی‌اش را ارتقا خواهد داد. دمبله شگفتی خارق العاده‌ای در سمت چپ و مکملی باورنکردنی برای لئو مسی و لوئیز سوارز خواهد بود که توانایی عبور از بازیکن حریف و هجوم به محوطه جریمه و شوتزنی را به خوبی داراست.

تجارت هوشمندانه

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حقیقت، درخشش دمبله در سمت چپ باعث شده تا او به اولویت اصلی بین دو گزینه پرخرج دیگر تبدیل شود. بی‌تردید، کوتینیو بازیکن با کیفیتی است اما همان طور که اشاره شد، مشارکت دفاعی وی به تمرین بیشتری نیاز دارد و علاوه بر آن، متقاعد کردن یورگلن کلوپِ لجباز برای فروش بهترین بازیکن تیمش، کار بیهوده‌ای به نظر می‌رسد.

در عوض، بارسلونا باید به اهداف کم قیمت دیگری توجه کند که از جمله می‌توان به ژان میشل سری اشاره کرد. این بازیساز فرانسوی قلب تپنده خط میانی باشگاه نیس است. سری بازیکنی با سبک و سیاق مشابه ژاوی است و قادر است ضمن ارائه فوتبال تک ضرب و حضور در همه نقاط زمین، مرجع پاس‌های بازیکنان هم‌تیمی‌اش باشد.

تنوع بالای پاس‌های سری می‌تواند مسئله‌ای کلیدی برای فرار و در موقعیت قرار دادن دمبله و لوئیز سوارز باشد و فرصت حملات برق آسای نلسون سمدو و جوردی آلبا را از جناحین فراهم کند. این هافبک می‌تواند ضد حملات سریعی را پی ریزی کند که تیم مقابل را غافلگیر می‌کند. این در حالی است که او از لحاظ قابلیت‌های دفاعی از کوتینیو بهتر است و حتی توانایی‌هایی دارد که مسلما می‌تواند به بوسکتس در زمینه تکل‌های دفاعی و قطع توپ‌های حریف کمک کند.

آمار ژان میشل سری در فصل 2016/17

پاس‌های ارسال کرده: 2,733
پاس‌های صحیح: 2,460
دقت پاس: 90%
پاس‌های هجومی: 60%


علاوه بر این، توانایی سری در کنترل خط میانی به ایوان راکیتیچ اجازه خواهد داد که نقش هجومی بیشتری مانند زمان حضورش در سویا ایفا کند یا فضای کافی برای دنیس سوارز برای حضور به عنوان یک هافبک واقعی در ترکیب بارسا ایجاد شود.

مسی، بهترین بازیکن جهان از زمان شروع فصل گذشته، به طور همزمان در دو پست بال راست و هافبک بازی کرده است تا به طرزی غیر ممکن - که فقط خود او می‌تواند - غیاب ژاوی را پوشش دهد. اگر ژان میشل سری به بارسلونا ملحق شود و در خط میانی تیم قرار بگیرد، در این صورت مسی می‌تواند بیشتر به عنوان مهاجم بازی کند تا قدرت بازیسازی و غریزه گلزنی او حتی بیش از پیش در معرض نمایش قرار بگیرد. او فصل گذشته 54 گل در 52 بازی به ثمر رساند؛ در حالی که بار خط هافبک را نیز به دوش می‌کشید. تصور کنید که اگر می‌توانست این مسئولیت را رها کند، چه اتفاقی می‌افتاد!

ژان میشل سری گزینه باشکوهی نیست اما اساسی و حیاتی‌ترین خرید بارسا در این تابستان است. سران بارسا هرگز مهارت ژاوی را با بازیکنی جایگزین نکرده‌اند؛ حتی وقتی که راکیتیچ جایگاه خودش را در تیم پیدا کرد، این خلاء همچنان حس می‌شد. سری هافبکی خواهد بود که بارسا از زمان رفتن تیاگو به بایرن مونیخ، ناله کنان در جستجوی یافتن آن است. با حضور سری در خط میانی و دمبله در خط حمله، بارسلونا دو خرید فوق‌العاده برای برطرف کردن نیازهایش داشته و می‌توان گفت در این صورت همه کار برای کاهش تاثیر فقدان نیمار انجام داده است.

تابستان خارق العاده برای والورده

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گاهی اوقات همه چیز باب میل شما پیش می‌رود. تابستان بارسا به خوبی شروع شد. آن‌ها در گام اول نلسون سمدو را برا پر کردن خلاء پست دفاع راست از بنفیکا جذب کردند اما پروژه نقل و انتقالاتی به خاطر خروج نیمار با مشکل مواجه شد. حال سه گزینه باقی مانده و مردم فکر می‌کنند که یک و نهایتا دو گزینه جذب خواهند شد.

اما اگر هر سه این تابستان به بارسا بیایند، چه می‌شود؟ مشخصا 150 میلیون یورو برای دمبله و 90 میلیون یورو برای کوتینو (که می‌تواند حتی افزایش هم یابد) و 40 میلیون یورو برای سری، حداقل بودجه 280 میلیون یورویی می‌خواهد که مطمئنا مبلغی نجومی برای خرج کردن است اما در نظر داشته باشید که به لطف نیمار، 222 میلیون یورو به حساب باشگاه بارسلونا واریز شده است.

فروش نیمار، یک فروش معمولی نبود چون تیم پاریسی مبلغ فسخ قرارداد او را پرداخت. این بدان معناست که بارسلونا با این پول، به معنای واقعی قادر است که هزینه خرید دمبله، سری و یک سوم قیمت پیشنهاد شده برای کوتینیو را بپردازد؛ بدون این که به بودجه نقل و انتقالاتی واقعی خود دست زده باشد و همه این حساب و کتاب‌ها قبل از فروش آندره گومز، آردا توران و مونیر ال حدادی انجام شده است؛ بازیکنانی که به احتمال زیاد تیم را ترک خواهند کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

حال که پول مسئله‌ای نیست، بارسا می‌تواند هر سه بازیکن را جذب کند و اکنون باید به این سوال پاسخ داد که این سه بازیکن چگونه در ترکیب بارسلونا قرار می‌گیرند؟ البته که با سیستم 1-3-2-4! ارنستو والورده به این سیستم در اتلتیک بیلبائو توجه خاصی داشته است که استفاده از این سیستم به معنای آزادی لئو مسی است.

همان طور که گفته شد، مسی در سیستم 3-3-4 بیشتر و بیشتر از وینگ راست به مرکز زمین آمده است. یک قسمت آن، به "اجبار" مربوط می‌شود. مسی مجبور بود که خط میانی را پوشش دهد اما در این صورت دیگر نیازی به این کار نیست. طبیعتا او یک شماره 10 است و بهترین فصل‌های او به عنوان یک گلزن زمانی رقم خورده‌اند که مسی "9 کاذب" بوده است. این جابجایی مسی می‌تواند بارسا را با یک مشکل مواجه کند که با "بی ثبات شدن جناح راست" می‌توان از آن نام برد.

لوئیز انریکه در فصل گذشته، سیستم 3-1-3-3 را برای جابجایی مسی به مرکز زمین و حل این مشکل استفاده کرد اما این چینش برای به کارگیری در طول یک فصل مناسب نبود. اما سیستم 1-3-2-4 می‌تواند بدون این که مدافعان بارسا را در معرض فعالیت بیش از حد و غیرمعمول قرار دهد، همان قابلیت را برای مسی به وجود آورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با حضور بوسکتس و سری به عنوان دو هافبک دفاعی، آن چه که اتفاقی می‌افتد، مشابه سیستمی است که بارسلونا در فصل 2009/10 به کار گرفت. هنگام در اختیار داشتن توپ، بوسکتس همچنان تنها هافبک دفاعی تیم خواهد بود و سری (که نقش ژاوی آن زمان را بازی خواهد کرد) در مرکز زمین به سمت جلو پیشروی خواهد کرد. هنگامی که تیم صاحب توپ نیست، هر دو بازیکن محوری شامل دو هافبک دفاعی را مقابل حملات حریف تشکیل خواهند داد.

علاوه بر این، کوتینیو می‌تواند هم به عنوان مهاجم و هم مانند زمان حضورش در لیورپول در پست بال چپ بازی کند. یعنی بخشی از بازی یک وینگر کلاسیک با توانایی دریبل زنی چشمگیر، سانترهای حیاتی و شوت‌های سرکش باشد و بخشی هم هافبک میانی. همانند اینیستا (و سیدو کیتا) در فصل 2009/10، وقتی تیم می‌خواهد عرض زمین را پر کند، کوتینیو می‌تواند وینگر چپ باشد و با حضورش در میانه زمین نیز به کنترل بازی تیم کمک کند.

دمبله در سمت راست به عنوان وینگر ایفای نقش خواهد کرد. دوباره طبع بلندپروازی او جلب توجه خواهد کرد؛ زمانی که او می‌تواند با پای راستش در خارج از محوطه جریمه بازیکنان حریف را پشت سر بگذارد و درون محوطه فرصت شوتزنی را برای پای چپش فراهم کند. زوج او و سمدو جناح راست پرسرعتی در بارسا شکل خواهد داد که متوقف کردن آن بسیار دشوار است.

نکته مهم‌تر آن است که مسی به عنوان شماره 10 بازی می‌کند. در این صورت بهترین بازیکن جهان از فشار دفاعی حریف خارج خواهد شد یا ضمن حفظ ساختار تاکتیکی تیم پیرامون خودش، بارسا می‌تواند شکل 1-4-4 به خود بگیرد تا وی آزادانه بتواند در زمین مسابقه حرکت و تیم مقابل را ویران کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این کار ریسک بسیار بزرگی است که به یک باره نیازمند تغییرات زیادی است اما شجاعت تاکتیکی یکی از نشانه‌های بارسلوناست. این همان چیزی است که در سال 2006 و پس از آن در سال 2008 آن‌ها را متمایز کرد؛ وقتی که اعتماد پپ گواردیولا به بازیکنانش و توانایی‌هایشان به آبی و اناری‌ها اجازه داد تا فوتبال جهان را متحول کنند. کسی که شجاعت داشته باشد، برنده خواهد بود.

آیا ارنستو والورده شجاعت این را دارد که نام و هویت خودش را روی باشگاه مهر کند و در نتیجه، تاریخ بارسلونا را از نو بسازد؟ باید منتظر بود تا شاهد اتفاقات پیش رو باشیم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
نقل قول
Ronalmessiho نوشته:

من چندتا از بازی هاشو دیدم. سبک بازیش به ژاوی شباهت های زیادی داره. البته مسلماً از نظر کیفیت هیچ بازیکنی با ژاوی قابل مقایسه نیست، اما خب سری برای بارسا گزینه ی ایده آلی میتونه باشه تو شرایط فعلی

ما واقعا به يه بازيكن شبيه به ژاوى نياز داريم.


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۴۹)
 
leoten
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
مطمئنا ما هافبک قدرتی میخواهیم که اگه خلاق هم باشه عالیه.والورده پائولینیو رو واسه همین میخواد.اگه سری بیاد چون جوونه و قدرت بدنی بالایی داره خوبه


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۰۳)
 
Ronalmessiho
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
نقل قول
Lucho.The.Great نوشته:

حالا واقعا سری انقدر خوبه؟

من چندتا از بازی هاشو دیدم. سبک بازیش به ژاوی شباهت های زیادی داره. البته مسلماً از نظر کیفیت هیچ بازیکنی با ژاوی قابل مقایسه نیست، اما خب سری برای بارسا گزینه ی ایده آلی میتونه باشه تو شرایط فعلی


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۵۹)
 
Ronalmessiho
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
بارسا اصلا به کوتینیو نیازی نداره. با خرید دمبله و سری یه تیم کامل خواهیم داشت.
استعدادهای جوانی مثل دنیس و روبرتو و آلنیا به راحتی میتونن جایگزین اینیستا بشن.


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۵۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
حالا واقعا سری انقدر خوبه؟


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۲۵)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
نقل قول
اما اگر هر سه این تابستان به بارسا بیایند، چه می‌شود؟ مشخصا 150 میلیون یورو برای دمبله و 90 میلیون یورو برای کوتینو (که می‌تواند حتی افزایش هم یابد) و 40 میلیون یورو برای سری، حداقل بودجه 280 میلیون یورویی می‌خواهد که مطمئنا مبلغی نجومی برای خرج کردن است اما در نظر داشته باشید که به لطف نیمار، 222 میلیون یورو به حساب باشگاه بارسلونا واریز شده است.


چقد خوب میشه اگه بشه.


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۱۳)
 
ALIGHAZANFARI
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
اگر سری و اریکسن رو بگیرن و با تاکتیک 1-1-4-4 یا به نوعی 2-4-4 بازی کنن خیلی خوبه...
تراشتگن
آلبا - اومتیتی- پیکه - ویدال
سرخی روبرتو -بوسگتس-سری-اریکسن
مسی
سوارز
راکیتیچ و اینیستا و... میتونن گزینه های تعویض خط هافبک باشن
اینجوری هزینه هم خیلی کمتر میکنن...


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۰۵)
 
006007
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
اگه این فورمول آخری جور بشه بعد از چند سال تیمی وحشتناک خواهیم داشت ولی برای بدست آوردنشون کاری بسیار سخت در پیش داریم . خداکنه که خریدهای بزرگی داشته باشیم


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۵۰)
 
9VECTOR9
پاسخ به: آنالیز فنی؛ سه ترکیب متفاوت بارسلونا در فصل جاری
کوتینیو که احتمالش خیلی کمه بیاد مگر اینکه معجزه بشه . بهتره بجاش اریکسن (بهترین هافبک لیگ جزیره) رو بگیریم تا بعد از مدت ها مشکل کمبود خلاقیت خط هافبکمون حل بشه. خودش که عاشق بارساس و این مسئله میتونه کمک کنه.


پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۰ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!