به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!اختصاصی
فرستنده امین سبحانی در تاريخ دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۲۲) (۸۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
امین سبحانی
FCBarcelona.ir


تا ساعاتی دیگر شاهد تقابل دو تیم بارسلونا و چاپکوئنزه در دیدار سنتی خوان گمپر خواهیم بود. با این تفاوت که حریف این بار نیوکمپ، زمین خورده‌ای است که تا مدتها تراژدی دردناکش از یادها نخواهد رفت. آنها روی پای خود ایستادند و از نو شروع کردند. اگر قصد دارید با این تیم بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

باشگاه چاپکوئنزه، در تاریخ 10 می‌1973 تاسیس شده است و در حال حاضر بزرگترین و موفق‌ترین تیم در منطقه غربی ایالت سانتا کاتارینا برزیل می‌باشد. قدمت فوتبال در این منطقه به دهه 1970 میلادی برمی‌گردد. در آن زمان چند تیم آماتور کوچک در آنجا فعالیت می‌کرد و در مقایسه با دیگر باشگاه‌های برزیلی حرفی برای گفتن نداشتند؛ تا اینکه مردم علاقمند به ورزش و نیز افراد فعال در این زمینه گرد هم آمدند و مقدمات برپایی یک باشگاه سازمان یافته را در جنوب سرزمین قهوه و فوتبال فراهم کردند.

این تیم تازه تاسیس، به سرعت پله‌های ترقی را طی کرد و طی سالهای 1977، 1996، 2007، 2011، 2016 و 2017 موفق به کسب عنوان نخست رقابتهای قهرمانی ایالت کاتارینا شد. همچنین یک قهرمانی در رقابتهای سانتا کاتارینا کاپ نیز در سال 2006 برای این تیم به ثبت رسیده است. آنها سال 2009 در جریان رقابتهای کشوری ملقب به برزیل کاپ، جواز حضور در دسته چهارم فوتبال برزیل را به دست آوردند و به فاصله یک سال رنگ بازی در دسته سوم فوتبال حرفه‌ای این کشور را نیز به خود دیدند.

پس از دو سال حضور در این دسته، سال 2012 برای چاپکوئنزه رویایی سپری شد و آنها به رهبری گیلمار دال پوزو موفق به صعود به سری ب فوتبال برزیل شدند تا به همگان ثابت کنند با هدفی معین دست به تاسیس یک باشگاه زده‌اند. سرانجام چاپه در سال 2014 جواز حضور در بالاترین سطح فوتبال برزیل را به دست آورد که آن فصل را با ایستادن در رتبه 15اُم جدول سری آ به پایان برد. این تیم به ترتیب طی سالهای 2015 و 2016 رده‌های 14اُم و 11اُم را در کارنامه خود ثبت کرده و در حال حاضر نیز پس از گذشت 19 هفته از رقابتهای فصل جاری فوتبال برزیل، در مکان 16اُم جدول 20 تیمی سری آ قرار دارد. از سویی شاگردان وینیسیوس اوتروپیو با قهرمانی در کوپا سودامریکانا جواز حضور در رقابتهای کوپا لیبرتادورس امسال را به دست آوردند، اما با بد شانسی موفق به صعود از گروه خود نشدند.

تراژدی دردناک

عصر 28 نوامبر 2016، پرواز شماره 2933 شرکت هواپیمایی لامیا که حامل 77 مسافر به همراه بازیکنان و کادر فنی باشگاه چاپکوئنزه بود، در نزدیکی کلمبیا سقوط کرد تا دردناک‌ترین واقعه ورزشی سال‌های اخیر با کشته شدن 71 نفر از مسافران رقم بخورد. تنها 6 نفر از این تراژدی جان سالم به در بردند که در میان آنها مدافع چپ تیم برزیلی، آلان راشل و دروازبان این تیم، جکسون فولمن به چشم می‌خورد. البته ناگفته نماند فولمن در این حادثه یک پای خود را از دست داد و به اجبار کفش‌هایش را آویخت!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دست تقدیر این گونه رقم خورد و تیم پر شور و با انگیزه چاپه به خون کشیده شد؛ اما این باشگاه از بین نرفت تا همچنان کودکان جنوب برزیل، هر هفته بهانه‌ای برای لذت بردن از فوتبال داشته باشند. پس از این واقعه تلخ، تعدادی از بازیکنان رایگان به این تیم پیوستند و دیگران نیز یا به صورت قرضی و یا با ورود از آکادمی جوانان این باشگاه، پرچم سبز رنگ چاپه را بالا نگه داشتند.

امشب، بارسلونا برابر تیمی صف آرایی می‌کند که در برابر سخت‌ترین مشکلات دوام آورده است؛ حتی اگر به قیمت از دست دادن همه سرمایه‌اش تمام شود. امشب، علاوه بر فوتبال، ایستادگی را به تماشا خواهیم نشست. پس، کلاه‌ها را به احترام چاپه دوست داشتنی و قابل احترام از سر بردارید!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
آخی ..


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۰۵)
 
006007
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
ظاهرا پخش زنده نداره ولی از سایت آنتن میشه راحت دید


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۲:۲۶)
 
akbarimatin17
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
پخش زنده نداره؟؟


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۲:۱۴)
 
soroushmessi
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
کاش ده تا نزنن بهشون همون یکی دوتا کافیه انرژی رو نگه دارن بازی با پنالدو اینا


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۴۹)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
خیلی داستان دردناکی داره این باشگاه ...
امیدوارم امشب بازیکنان بارسا هواشونو داشته باشند


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۴۷)
 
Hosseinmansoori
پاسخ به: چاپکوئنزه؛ زخم خورده، اما استوار!
دمشون گرم


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۰ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!