به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیاآنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۰۸) (۱,۳۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Outside of the Boot
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بیشتر اعضای تمام تیم‌های موفق دهه اخیر بارسا، از محصولات آکادمی این باشگاه بودند، اما طی سال‌های اخیر، رویکرد باشگاه تغییر کرد. در عصر بی‌صبری‌ها، به نظر نمی‌رسد که باشگاه تمایل داشته باشد تا شانسش را روی بازیکنان فعلی‌اش امتحان کند. در این میان اما، معدودی ستاره جوان خود را به تیم اصلی تحمیل کرده‌اند که یکی از آخرین آنها، کارلس آلنیاست. در این خبر بیشتر با این ستاره جوان بارسا آشنا شوید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بیشتر اعضای تمام تیم‌های موفق پپ گواردیولا در دوران مربیگری‌اش در بارسلونا، از محصولات آکادمی این باشگاه بوده‌اند. ژاوی، اینیستا، بوسکتس، پیکه، پدرو، پویول و مسی، در کنار سایرین، همه و همه دوران موفقیت آمیزی را در باشگاه گذراندند و به عنوان جوانان این تیم، پیشرفت کردند. طی سال‌های اخیر، هواداران در نیوکمپ شاهد تغییر رویکرد باشگاه بوده‌اند.

جانشین ژاوی، مرد کراواتی بود که با سبک فوتبال سویا به تیم پیوست و با ورود نیمار برزیلی و لوئیز سوارز اروگوئه‌ای، موقعیت پدرو تحت شعاع قرار گرفت. بیشتر بحث‌هایی که تابستان امسال پیرامون این باشگاه کاتالانی مطرح است، روی جانشین آندرس اینیستا تمرکز دارد، هافبک 33 ساله‌ای که هر ساله تاثیرش روی بازی‌های تیم کاهش می‌یابد. از جمله کسانی که نامشان برای این مسئولیت خطیر مطرح است، فیلیپ کوتینیو از لیورپول و مارکو وراتی از PSG هستند. تیاگو آلکانترا مسلما گزینه بسیار مناسبی برای این جایگزینی بوده اما این فارغ التحصیل لاماسیا، در سال 2013 به بایرن مونیخ فروخته شد.

منطقی به نظر می‌رسد که باشگاهی مانند بارسلونا، با تاریخی مملو از تولید جوانان با استعداد، تیم ب و تیم جوانان A خود را در اولویت قرار دهد و به دنبال جایگزینانی دقیقاً مشابه باشد. اما در عصر بی‌صبری‌ها، باشگاه به نظر نمی‌رسد که تمایل داشته باشد تا شانسش را روی یکی از بازیکنان فعلی‌اش امتحان کند.


یکی از جوانانی در حال حاضر در حاشیه تیم اصلی ارنستو والورده قرار دارد، کارلس آلنیاست. او در فصل گذشته، تیم B باشگاه را تحت تاثیر خود قرار داد و تعداد انگشت شماری برای تیم اصلی به میدان رفت. این بازیکن 19 ساله، در تابستان امسال نشان داد که گزینه خوبی برای این جانشینی خواهد بود. حال بیایید با او بیشتر آشنا شویم!

کارلس آلنیا کیست؟

آلنیا در سن 7 سالگی، پس از امتحانات موفقیت آمیز به سیستم جوانان بارسلونا پیوست. او رده‌های مختلف لاماسیا را یک به یک طی کرد و سرانجام در سال 2015 و در سن 17 سالگی بازی برای تیم ب باشگاه را آغاز نمود. او به عنوان هافبک مرکزی و یا کناری به راحتی بازی می‌کرد. آلنیا فصل گذشته 18 بار از ابتدا برای تیم جوانان به میدان رفت و دو گل زد. این بازیساز، در رده‌های سنی مختلف تیم ملی اسپانیا نیز بازی‌های خود را به نمایش گذاشته و اکنون کاپیتان تیم زیر 19 سال این کشور است.

او پیش از اینکه در پایان ژوئن، قراردادی 3 ساله را با بارسلونا به امضاء برساند، به باشگاه‌های انگلیسی زیادی لینک شد. منچستر یونایتد، اسپرز، اورتون و نیوکاسل یونایتد؛ شایعه علاقه همه این تیم‌ها به او وجود داشت.

او همچنین در فصل گذشته 3 بار به عنوان یار تعویضی در تیم اصلی بارسا حضور به عمل آورد و تنها یک بار، آن هم در جام حذفی مقابل هرکولس (که به تساوی انجامید) از ابتدا به میدان رفت و در آن بازی گلزنی نیز کرد.

سبک بازی او چیست؟

اگرچه با نام مستعار مارادونا رشد کرده، اما آلنیا معتقد است که سبک بازی‌اش بیشتر به اینیستا شباهت دارد. ظاهراً این لقب [مارادونا] بیشتر به خاطر شباهت فیزیک او به این مرد آرژانتینی و همچنین چپ پا بودنش، شکل گرفته است. آلنیا معتقد است که به عنوان هافبک راست، بیشترین بازده را دارد. «این جایی است که دوست دارم بازی کنم: به عنوان یک بازیکن میانی لب خط، روی پای مخالفم، تا بتوانم به سمت داخل زمین حرکت کنم».

سبک بازی او شاید بیشتر شبیه به برناردو سیلوا، بازیکن سابق موناکو و خرید جدید منچستر سیتی باشد. او دوست دارد فضای اطراف زمین را در اختیار بگیرد تا پیش از ارسال پاس و یا گلزنی، برای دریبل زنی فضای کافی داشته باشد.

نقاط قوت او چیست؟

مهم‌تر از هر چیز، او فارغ التحصیل لاماسیاست، کنترل نزدیک و تکنیک آلنیا نباید کسی را متعجب سازد. این قابلیت به او کمک می‌کند تا بتواند سریعاً خود را از زیر فشار حریف بیرون بکشد و موقعیت را برای تیمش حفظ کند. آلنیا می‌تواند از فاصله دور شوت بزند، همان چیزی که در اولین بازی خود برای بارسلونا آن را به خوبی نشان داد. زیرکی او در زمین نیز از ویژگی‌های معمول محصولات لاماسیاست. دید خوبی دارد و در استفاده از بدن خود برای محافظت از توپ در برابر حریف، فوق‌العاده است.

نقاط ضعف او چیست؟

سر زبان‌ها افتادن نام کارلس آلنیا در فصل گذشته، اغلب به خاطر کامنت‌های تحسین‌آمیزی بود که سرمربی لوئیز انریکه، در مورد او منتشر می‌کرد. مرد آستوریایی در فصل گذشته بعد از گل تاثیر گذار او مقابل هرکولس گفت: «از لحاظ جایگری در زمین، او باید برخی جوانب را بهبود بخشد. ما انتظار زیادی از او داریم و بالاترین سطح او را حفظ خواهیم کرد تا مطمئن شویم به پیشرفت ادامه می‌دهد».

احتمالاً لوئیز انریکه به نقش پذیری جوانان در عملکرد بارسلونای بدون توپ اشاره داشت. آلنیا از ضعف‌های خود در دفاع مطلع است و می‌داند که باید روی این بخش از بازی خود کار کند. «نقطه ضعف من در دفاع است. به عنوان یک بازیکن هجومی، این کار برایم سخت است».

آلنیا توسط لوئیز انریکه کشف شد و به تیم اصلی راه یافت، اما او باید در حوزه دفاعی پیشرفت کند. او این پتانسیل را دارد که طی سال‌های پیش رو، به عنوان یک بازیکن ثابت در ترکیب اصلی بارسلونا جای گیرد و باشگاهش را به عصر ژاوی، اینیستا و مسی بازگرداند. و همه این‌ها به حمایت ارنستو والورده از او نیز بستگی دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
نقل قول
leoten نوشته:

الان همه کم طاقت شدیم،خود ماهایی که کامنت میذاریم منتظر خرید بزرگ برای جانشینی نیماریم،ولی میایم از لاماسیا میگیم.اگه با این بازیکنان یه باخت بدیم زمین و زمانو به هم میدوزیم.

دقیقا همینه. حتی لاپورتا هم بود مجبور بود برا راضی کردن هوادارا خرید بزرگ کنه. اما مسئله اینه که خرید بزرگ می تونه هوشمندانه باشه و می تونه احمقانه باشه، و این کاملا به مدیریت بستگی داره.


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱۲:۳۸)
 
leoten
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
الان همه کم طاقت شدیم،خود ماهایی که کامنت میذاریم منتظر خرید بزرگ برای جانشینی نیماریم،ولی میایم از لاماسیا میگیم.اگه با این بازیکنان یه باخت بدیم زمین و زمانو به هم میدوزیم.


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۸:۲۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
نقل قول
006007 نوشته:

من که موندم چرا داریم از اصل خودمون دور میشیم. امیدوارم والورده بتونه جوونگرایی کنه و از اوضاع بیرون بیایم و جوونا فراری نشند

اگه واقعا راست باشه كه پائولينيو رو خواسته كه مشخصه اينطور نيست...


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۲:۲۸)
 
006007
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
من که موندم چرا داریم از اصل خودمون دور میشیم. امیدوارم والورده بتونه جوونگرایی کنه و از اوضاع بیرون بیایم و جوونا فراری نشند


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۵۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
نقل قول
soroushmessi نوشته:

به نظرم کاسمیرو بارسا میشه

بلانسبت.

آلنیا بسیار باهوش، باتکنیک و سریعه. یه چیزی شبیه اینیستای جوون. و دقت پاس خوبی داره. مثل روبرتو یه چیزی بین ژاوی و اینیستاس، اما به نسبت روبرتو ایستاتر و پاسورتر.

واقعا سبک بازی دلنشینی داره.


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۴۲)
 
fatipbarca
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
امیدوارم استعداد های اندک باقی مونده لاماسیا پصل همین و مارلون و دلوفئو رو ازشون درست استفاده کنن. هویت بارسا داره نابود میشه اینجوری.


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۲۱)
 
soroushmessi
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
به نظرم کاسمیرو بارسا میشه


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۱۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: کارلس آلنیا: چشم انداز هیجان انگیز لاماسیا
واقعا فوق العاده است این پسر! قطعا آینده درخشانی داره و می تونه مثل روبرتو یکی از ستاره های خط هافبک بارسا بشه.

البته اگر مثل هلیلوویچ بهش بی توجهی نشه...


دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ (۱:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۰ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!