به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوال روز: پایان راه MSN؟!آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۰۳) (۱,۴۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


ستاره آرژانتینی بارسلونا در جریان پیروزی مقابل رئال مادرید در میامی، نمایشی عالی از خود نشان داد و این پرسش را به وجود آورد که آیا در صورت خروج نیمار، می‌تواند بیشتر بار حملات تیم را به دوش بکشد؟! در این خبر، به وضعیت خط حمله بارسا پس از حضور نیمار در پاریس سنت ژرمن اشاره می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

با توجه به این که احتمال خروج نیمار در چند روز اخیر قوت گرفته است، به نظر می‌رسد که این ستاره برزیلی بسیار به انتقال به پاریس سنت ژرمن نزدیک شده است؛ اما فراموش نکنید که بارسلونا همیشه لیونل مسی را در اختیار دارد که وقتی در بهترین فرمش قرار داشته باشد، کاتالان‌ها می‌توانند با هر تیمی رقابت کنند.

هر کسی در بارسلونا خواستار ادامه حضور نیمار در این تیم است. نیمار 25 ساله دوست بسیاری از اعضای تیم و بدون شک در حال حاضر یکی از سه بازیکن برتر جهان است؛ اما باید خاطر نشان کرد که در صورت ترک وی، مسئله غم انگیزی وجود نخواهد داشت.

نیمار در ال کلاسیکوی میامی در ترکیب اصلی حضور داشت و در این بازی نیز به سان بازی‌های قبل به نمایش خوبش در جام بین المللی قهرمانان ادامه داد. ستاره برزیلی موقعیت گلزنی ایوان راکیتیچ را مهیا ساخت و روی گل برتری بارسا، جرارد پیکه را در موقعیت گلزنی قرار داد و پایه گذار شانس‌های گلزنی زیادی مقابل لوس بلانکوس بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما با این وجود، این مسی بود که کنترل بازی را در اختیار داشت. ستاره بارسلونا که 5 عنوان بهترین بازیکن جهان را در کارنامه دارد، خیلی زود بارسا را 1-0 پیش انداخت و در ادامه با پاس‌های خیره کننده‌اش بازیکن اصلی زمین بود. نیمار هم تعدادی موقعیت را از دست داد؛ البته این موضوع در بازی‌های دوستانه چندان مهم نیست.

آن چیزی که اکنون حائز اهمیت است، تقابل بعدی دو تیم بارسا و رئال در سوپرکاپ اسپانیاست و شاید تا آن موقع نیمار تیم را ترک کرده باشد. در حقیقت، ال کلاسیکوی شنبه در میامی شاید آخرین حضور اعضای مثلث MSN - که از نظر لوچو بهترین مثلث تاریخ فوتبال توصیف شده - در کنار یکدیگر بوده باشد.

سوارز پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرده بود: «مایه تأسف خواهد بود اگر او بارسلونا را ترک کند. اگر او از تیم برود، علاقه ما نسبت به وی تغییر نخواهد کرد. همگی می‌خواهیم که نیمار بماند. او یکی از سه بازیکنان برتر جهان است و ما نیاز داریم که از بازی او کنار خودمان لذت ببریم».

با این وجود، باید بپذیریم که به خاطر درخشش مثلث MSN طی چند فصل اخیر، بارسلونا تعادل را در تیمش به خصوص در خط هافبک از دست داده است؛ خط هافبکی که پیش از حضور نیمار در سال 2013، آبی و اناری‌ها را بسیار خاص و متمایز کرده بود. مبلغ 222 میلیون یورویی که پاریسی‌ها می‌خواهند برای نیمار پرداخت کنند (به علاوه احتمال حضور یک بازیکن از این تیم در بارسا) به کاتالان‌ها اجازه می‌دهد که این مشکل را زیر نظر ارنستو والورده، سرمربی با دانش و تاکتیکی خود حل کنند و این بدان معناست که باشگاه می‌تواند با باقی مانده این بودجه، کیفیت را به ترکیب اصلی خود بیاورد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه یک بازی دوستانه پیش فصل محکی جدی برای تیم نخواهد بود، اما این ال کلاسیکو کاملا مشابه دو تقابل قبلی دو تیم در لالیگا بود. با این که آبی و اناری‌ها در هر دو بازی تیم برتر میدان بودند، اما قدرت تیمی بهتر تیم زین الدین زیدان، سفیدپوشان رئال را به عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان در پایان فصل رساند.

بارسا در میامی شانس گلزنی بیشتری داشت، اما کاتالان‌ها در طول یک فصل طولانی به تیمی قدرتمند نیاز دارند که بتوانند با حریفان متعدد به رقابت بپردازند. در هر صورت، با وجود مسی، آن‌ها تواناتر از رقیب سنتی خود برای کسب جام به نظر می‌رسند.

والورده پس از بازی مقابل رئال گفته بود: «من از مسی و همه بازیکنان بهترین فرم و عملکرد را انتظار دارم، اما مسی بازیکن خارق العاده‌ای است و هدف ما در این فصل قهرمانی در همه جام هاست».

مسی از زمان شکوفایی‌اش در سال 2008 در تیم فوق‌العاده پپ گواردیولا، بارسا را به سوی قهرمانی‌های بی‌شماری هدایت کرده است. او این کار را پیش از حضور نیمار انجام می‌داد و در کنار نیمار نیز باز هم همین روند را ادامه داد و در صورت خروج مهاجم سابق سانتوس، باز مسی این کار را می‌تواند انجام دهد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
فکر نکنم نیمار بره


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۳۰)
 
APTGaptg
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
نیمار بره اصلا مهم نیست میریم با پولش هازارد یا لواندفسکی یا ابامیانگ یا دمبله رو می خریم نیمار بدرد هیچی نمی خوره >:/ >:/ lt; >:P


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ (۱۱:۱۵)
 
toraj
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
اشتباه پشت اشتباه!!!! این مدیرا چه بلایی دارن سر بارسا میارن؟!!! 1- خرید بازیکن های با ارفاق درجه دو (گومز، داگلاس، آردا، متئو، آلکاسر، دینیه) با قیمت هایی سرسام آور 2- از دست دادن جواهرهای لاماسیا و بازیکنهای بزرگی مثل دنی آلوز و فابرگاس و پدرو و بارترا و ... با نازل ترین قیمت 3- عدم موفقیت در شناسایی نیازهای اصلی تیم و خریدهای موثر 4- از دست دادن بهترین بازیکن حال حاضر دنیا بعد از مسی بدون حتی کوچکترین تلاش برای متقاعد کردن به موندنش!!! مطمئن باشین اینا نیمارو بفروشن نمیتونن هیچ بازیکن با کیفیتی رو که حتی چند لول پایین تر از نیمار باشه، بگیرن. دیگه کوتینیو و اریکسن و دمبله و هازارد که جای خود داره. اینا بند کرده بودن به بازیکنی مثل بلرین که حتی یه پاس درست حسابی نمیتونه بده ولی با این حال 50 میلیون قیمتش بود. باز خدا پدر ونگر رو بیامرزه که ناخواسته سبب خیر شد. اگه نیمار بارسا رو ترک کنه عملا مدیریت باید گور خودشو با دستاش بکنه. هر تیمی آرزوشه که بازیکنی مثل نیمار داشته باشه. بامدیریت خوب میشه نیمارو متقاعد به موندن کرد ولی متاسفانه این مدیر کفاشیان نما و کادرش حداقل مدیریت بازیکنان رو بلد نیست.


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ (۴:۲۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
قطعا مسى براى بارسا كافيه و نيازى به نيمار نيست!


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۱۳)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
نقل قول
fatipbarca نوشته:

ما نمیخوایم هیچ بازیکنی زوری واسه بارسا بازی کنه، کسیکه پول واسش از هویت تیم مهم تره باید بره. در عوض با پولش چمدتت بازیکن عالی میخریم.

اگه عرضه داشته باشن


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۱:۳۴)
 
fatipbarca
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
ما نمیخوایم هیچ بازیکنی زوری واسه بارسا بازی کنه، کسیکه پول واسش از هویت تیم مهم تره باید بره. در عوض با پولش چمدتت بازیکن عالی میخریم.


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۰:۴۸)
 
006007
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
ما میتونیم از این موقعیت به شکل خارقالعاده استفاده کنیم. اگه بشه سه تا از بازیکنای خوب مثل کوتینیو و وراتی و هازارد یا دمبله رو بیاریم فصل بعد هیچ تیمی جلودارمون نیست


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۲۰:۳۷)
 
Hosseinmansoori
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
صد حیف. نباید اینطوری می شد.


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۲۹)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
حیف از نیمار....


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۳۳)
 
9VECTOR9
پاسخ به: سوال روز: پایان راه MSN؟!
یک آدم چقدر میتونه نمک نشناس و بی غیرت باشه اگه باشگاهی رو ترک کنه که اون رو به همین بازیکنی که الان هست تبدیل کرده...

هر چند حتی اگه هم بمونه بازم بخاطر این رفتار هاش کاملا از چشمم ٱفتاده..


دوشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۶ (۱۷:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!