به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مزایا و معایب جدایی نیمار از بارساآنالیز فنی
فرستنده بهنام روح الامینی در تاريخ یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۱:۳۲) (۱,۱۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: بهنام روح‌الامینی / FCBarcelona.ir


هر چه زمان می‌گذرد، بازار شایعات داغ‌تر می‌شود. شایعه‌ای که در ابتدا فقط در برزیل مطرح شد و به پاریس رسید، و اکنون در کاتالونیا نیز شنیده می‌شود: فرایند انتقال نیمار به پی‌اس‌جی به خوبی در حال انجام است. حال، فرض کنید (فقط فرض کنید!) که همه این گمانه‌زنی‌ها به وقوع بپیوندد، خروج نیمار چه مزایا و معایبی برای بارسا خواهد داشت؟ با این مقاله همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مزایا


پول بیشتر

بهتر است واقع‌بین باشیم؛ 222 میلیون یورو یک رقم نجومی است. با این مقدار بارسا می‌تواند روی 3 یا 4 بازیکن سطح بالا سرمایه‌گذاری کند. این که در این زمینه می‌شود به تیم مدیریتی فعلی اعتماد کرد یا خیر سوال دیگری است، اما این گزینه به هر حال برای بارسا در حال رخ دادن است.

این نکته مشخص است که بارسا با چشم انداز 313 میلیون یورو دستمزد در سال، بالاترین هزینه دستمزد در فوتبال جهان را دارد. که این رقم در حال نزدیک شدن به خط قرمز موجود در لالیگاست، که بیان می‌کند دستمزد بازیکنان نمی‌تواند از 70 درصد درآمد باشگاه بیشتر باشد. همچنین با 562 میلیون یورویی که برای تجهیز نیوکمپ تا فصل 2021 اختصاص یافته است، هرگونه کمک اضافی می‌تواند توسط سران باشگاه مورد استقبال قرار گیرد.


بهبود پویایی تیم

هفت دقیقه و هفده ثانیه مداخله الهه‌وار نیمار مقابل پاریس که دو گل و یک پاس گل را به همرا داشت کافی بود تا از او به عنوان قهرمان بارسا یاد شود.این یک لحظه متفاوت بود. لحظه‌ای که نیمار نگاهی به چهره‌های نگران هم‌تیمی‌هایش کرد و گفت: «بروید کنار. این را بگذارید به عهده من».

همه ما دروغ گفته‌ایم اگر بگوییم در آن لحظه فکر نکردیم: «الان این پسر بچه تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شد؟». متأسفانه، با همه درخشش او، نمی‌توان گفت که دوران بی‌تجربگی و نپختگی او سپری شده است. کارت قرمز او مقابل مالاگا تنها چند هفته بعد باعث شد تا همه دوباره به یاد این خصوصیت او بیفتند. در حالی که کمبود کار تیمی و ضعف تاکتیکی به وضوح در بازی وی دیده می‌شود. والورده کار دشواری پیش رو خواهد داشت، و شک و تردیدی نیز در این مورد وجود دارد که آیا او می‌تواند احترام نیمار را به سمت خود جلب کند یا خیر.


اثر رونالدینیو

یک بار سرم کلاه گذاشتی، شرم بر تو؛ دو بار سرم کلاه گذاشتی، شرم بر من. انسان عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود. روزی روزگاری بارسلونا یک ستاره برزیلی با استعدادی خارق العاده را داشت که علاقه زیادی به زندگی شبانه داشت. همه آنچه در دنیای فوتبال ممکن بود رونالدینیو با پاهای هنرمند خود به نمایش گذاشته بود.او بارسلونا را به قله فوتبال جهان رساند، اما هرگز کافی نبود. در نهایت شب‌های کمتری به شب نشینی اختصاص می‌یافت، ولی بازیکن به فرمی دور از انتظار رسیده بود. اگرچه نیمار به استانداردهای بالای رونی رسیده است، ولی این روند همانند قبل نیست.

نیمار در این مورد گفته است: «فکر می‌کنم باید نقطه نظر شما کارهایی باشد که من در زمین انجام می‌دهم. وقتی کارم در زمین به اتمام رسید، دیگر زندگی خصوصی من است. دوست دارم با دوستان و خانوده‌ام بیرون بروم و خوش بگذرانم. چرا نتوانم؟ می‌توانم و می‌روم، و کاملاً هم از وظیفه در روز بعد آگاهم. من به بیرون رفتن ادامه خواهم داد و هیچ چیز اشتباهی در این مورد نمی‌بینم».


با پدری که به عنوان ایجنت او تلاش می‌کند که نیمار را به ستاره اصلی نمایش تبدیل کند، از بین بردن این نمایش در تابستان امسال می‌تواند بهترین گزینه برای همه طرف‌های درگیر باشد.

معایب


نبود جایگزین برای نیمار

تمام تابستان را بارسا با تصور ورود وراتی به نیوکمپ گذراند، ولی با اینکه این ستاره ایتالیایی استعداد خارق العاده‌ای است، نمی‌توان انکار کرد که بازیکنان دیگری هم هستند که بتوانند نقش او را در زمین ایفا کنند. در مقابل، هیچ وینگر چپی در جهان همانند نیمار وجود ندارد. قابلیتی که نیمار برای محو کردن دفاع روبرو دارد او را قادر به خلق موقعیت برای سایر بازیکنان می‌کند. او معمولاً دفاع مقابل را در شرایط یک در مقابل یک با موفقیت پشت سر می‌گذارد و سایر مدافعان مجبور به ترک پست خود برای پوشش هم‌تیمی خود می‌شوند، در حالی که هنوز سایر بازیکنان برنگشته‌اند. نزدیکترین بازیکن با این خصوصیت دمبله از دورتموند است که به عنوان وینگر راست به بازی گرفته می‌شود. تغییر دادن پُست یک بازیکن جوان همواره خطرناک است، حتی اگر او استعدادی به اندازه دمبله داشته باشد.

وارث لیونل مسی

در حال حاضر 5 فصل است که نیمار در سایه مسی قرار گرفته است. در حالی که این ناامیدی برای او قابل درک است، با اینکه موفقیت‌های فردی برای او دیده نشده است ولی پیشرفت این ستاره برزیلی مشهود است. از زمان پیوستنش به بارسا، او 186 بار به میدان رفته است و در 185 گل تاثیر گذار بوده است. تأثیر او در بارسا بازی به بازی بیشتر می‌شود و حالا که لیونل مسی در بالاترین نقطه از دوران اوجش قرار دارد، تبدیل شدن بارسای مسی به بارسای نیمار تنها مسئله‌ی زمان خواهد بود. از دست دادن او در حال حاضر نه تنها یک فضای پرنشدنی در تیم ایجاد خواهد کرد، بلکه توجه مدافعان حریف را به مسی، که حالا تنهاست، جلب می‌کند.


ارزش تبلیغاتی و اعتماد هیئت مدیره

احتمالاً نیمار بازیکنی است که در دنیای نقل و انتقالات بیشتر از همه خواهان دارد، یک ابرقهرمان در قاره‌ای که بیشترین دیوانگان فوتبال را در خود دارد و چهره‌ای مهم برای هر کمپانی بزرگ تبلیغاتی. حضور او به تنهایی باعث می‌شود میلیون‌ها بیننده جذب شده و هزاران پیراهن به فروش برسند. رفتن او از بارسا می‌تواند درآمدهای ضروری تیم را با مشکلی جدی مواجه کند و تمایل مراوادات تجاری با باشگاه را کاهش دهد. برای باشگاهی که در یک رقابت تنگاتنگ با رئال مادرید و منچستر یونایتد، به عنوان پرطرفدارترین برند فوتبالی جهان است، فروش یکی از بهترین ستاره‌های خود می‌تواند ضربه مهلکی باشد. آزاد کردن یکی از 5 بازیکن برتر دنیا با قید بند آزاد‌سازی نه تنها ضربه مهلکی به باشگاه خواهد زد، بلکه اعتبار هیئت مدیره را در مقابله با حامیان مالی تیم نیز زیر سوال خواهد برد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
omid-soz
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
نقل قول
به نظر من افرادی هستند که بتونند مثل نیمار عمل کنند از جمله دیبالا،دمبله،کوتینیو،هازاردو...


داداش بنظرت تیمی که نتونسته یه بازیکن درست حسابی بگیره،میتونه دیبالا روبیاره؟
اگه نیمار بره کلا سمت چپ فلج میشه


دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶ (۰:۰۸)
 
adel_barca
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
حالا خیلی هم اصراری نیست نیمار با این همه حواشی که داره و خودش هم ته دلش بدش نمیاد از بارسا بره ...
ولی واقعاً باید ریییییی......... به مدیریت باشگاه...
همینو بس...


یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۱۳)
 
omid-soz
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
عذر میخام ولی ر......دم پس کله این تیم مدیریتی ک بارسارو به این روز انداخته ک هوادارا باس غصه و دلهره داشته باشن ک نکنه ستاره تیمش یه وقت بزاره بره


یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۰۹)
 
fatipbarca
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
از دست دادن نیمار باتوجه به اینکه هیچ تیمی ستاره خودشو که بتونه جایگزین نیمار باشه، به ما نمیفروشه، همش ضرره. نیمار آینده بارساست، نباید از دستش بدیم به هیچ وجه.


یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۰۴)
 
iman_khatar
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
والا بخدا نیمار نمیره اینا همش چرت و پرته اونم چی به تیم مسخره ی پی اس جی...اریکسن رو برید بخرید این نقل و انتقالات بارسا بسته بشه راحت شیم


یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۳:۴۷)
 
ali_hosseini***77
پاسخ به: مزایا و معایب جدایی نیمار از بارسا
به نظر من افرادی هستند که بتونند مثل نیمار عمل کنند از جمله دیبالا،دمبله،کوتینیو،هازاردو...
ولی در کل معایب رفتن نیمار از مزایا بیشتر است.


یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ (۱۲:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۶ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!