به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی؛ مروری بر خریدهای فصل 2016/17 آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ دوشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۶ (۱۶:۵۳) (۷۴۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: گروپ 14
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


فصل 2016/17 که یکی از فعال‌ترین حضورهای بارسلونا در پنجره نقل و انتقالاتی را شاهد بود، نکات مثبت، منفی و سوالات بی‌شماری را بر جای گذاشت. در این مقاله تحلیلی، سعی کرده‌ایم تا بررسی کوتاه و اجمالی بر خریدهای فصل گذشته آبی و اناری‌ها داشته باشیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بیاید منطقی باشیم و بپذیریم که نقل و انتقالات بارسا در فصل گذشته مانند یک کیف با متحویات کاملا بی‌نظم بود. دنیس سوارز و اومتیتی بی‌شک بهترین بازیکنانی بودند که به تیم اضافه شدند. هرچند دنیس به اندازه کافی فرصت بازی پیدا نکرد و روند بازی منظم و مداومی نداشت اما همگی به خوبی از پتانسیل او آگاهی داریم.

ساموئل اومتیتی به سرعت به یکی از بهترین خریدهای قرن بارسا تبدیل شد. با کمی اغراق اگر پیش برویم، می‌توانیم بگوییم حتی اومتیتی بهترین خرید اروپا در تابستان گذشته بود. همگان او را تحسین کرده‌اند و حتی کمی بیش از این نیز می‌توان او را ستود. او در سال‌های آتی قطعا بهتر خواهد شد.


یاسپر سیلسن نیز گزینه بسیار خوبی بوده و واقعا نمایش‌های قدرتمندی از خودش نشان داد اما انتقال او می‌تواند غیرضروری در نظر گرفته شود زیرا اورتولا که به طور قرضی در آلاوز بازی می‌کند، این فصل دوباره به تیم برخواهد گشت. وی سنگربان قابل اطمینانی است. ما حتی می‌توانستیم در جام حذفی اسپانیا از ماسیپ درون چهارچوب دروازه استفاده کنیم و از طرفی خوزه سوارز را نیز در بارسا ب در اختیار داریم که در صورت لزوم می‌توانستیم از او بهره ببریم. بدین ترتیب 15 میلیون یورو در حساب باشگاه ذخیره می‌شد چرا که سنگربان شماره 1 بارسا در سال‌های طولانی پیش رو قرار است مارک آندره تراشتگن باشد. آیا واقعا این خرید حیاتی و ضروری بود؟

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آندره گومز صرفا یک خرید تجملاتی بود و اکنون پس از یک فصل حضور در بارسا، تصورات منفی زیادی در مورد بازی وی وجود دارد. از همان ابتدا نیز درباره حضور او در بارسا تردید داشتیم. موضوع از آن جایی آب می‌خورد که او چگونه می‌بایست توسط لوئیز انریکه مورد استفاده قرار می‌گرفت در حالی که نقش مشخصی برای او تعریف نشده بود. او توانایی این را دارد که پیشرفت کند و به یک بازیکن میانی مناسب تبدیل شود. از آن جایی که او عملکرد شوکه کننده‌ای داشته است، انتقادات از او همچنان به صورت تضمین شده‌ای وجود دارد اما نقش او در سیستمی که حتی بوسکتس و اینیستا نیز با آن مشکل داشتند، چندان زیاد نبود و نمی‌توان تنها او را مقصر دانست. طبق گفته‌های مدیر برنامه‌های گومز، اگر او در بارسا موفق نشود، می‌تواند با قیمت قابل توجهی به فروش برسد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوکاس دینیه چیزی بیشتر از یک بازیکن ذخیره نبود. او قرار بود جای مکسول را که چند سال پیش فروخته شد، پر کند اما هرگز این احساس را به وجود نیاورد. ما بازیکنی نیاز داشتیم که با آلبا رقابت کند اما دینیه انتخاب صحیحی نبود. دینیه به هیچ وجه بازیکن ضعیفی نیست اما به نظر نمی‌رسد که توانایی این را داشته باشد که در ترکیب اصلی جای بگیرد. ریکاردو رودریگز، مدافع ولفسبورگ - که به تازگی به میلان پیوست - می‌توانست گزینه بهتری باشد. حتی با وجود در نظر گرفتن عملکرد ضعیف او در اواخر فصل گذشته، باید بگوییم رودریگز باهوش‌تر و قد بلندتر است و در صورت لزوم می‌تواند در پست دفاع میانی نیز بازی کند. بهتر می‌بود تا بازیکنی با شاخصه‌های متفاوت برای تیم جذب می‌شد. تنها ویژگی فیزیکی که او فاقد آن است، سرعت کافی است در حالی که دینیه نیز بازیکن چندان سریعی نیست. دینیه علاوه بر دفاع چپ، به عنوان وینگر هم می‌تواند بازی کند اما رودریگز همان طور که گفته شد، قابلیت بازی در دفاع میانی را نیز دارد. ما در حال حاضر آلبا را داریم که قادر است همان کارهایی را که دینیه می‌کند انجام دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دلیل دیگری نیز برای اجتناب از این خرید وجود دارد؛ چرا که در آن زمان گریمالدو را که به تازگی پیشرفت خوبی نشان داده بود، در اختیار داشتیم. می‌توانستیم با بهره مندی از محصولات لاماسیا، هم هزینه‌ای را که بابت انتقال دینیه پرداخت شد، ذخیره کنیم و هم از یک بازیکن با استعداد و پتانسیل در سطح کلاس جهانی که مانند رافائل گوئررو در دورتموند، قابلیت بازی در پست‌های مختلف را دارد، استفاده کنیم. عملکرد هیئت مدیره باشگاه در جریان انتقال گریمالدو بسیار ضعیف بود؛ چرا که آن‌ها می‌توانستند قرارداد او را تمدید کنند و سپس او را با در نظر گرفتن گزینه بازخرید، به یک تیم اسپانیایی قرض بدهند. 5 ماه پس از فروش وی به بنفیکا، بارسلونا آدریانو را نیز از دست داد.

در مورد پاکو آلکاسر باید بگوییم که اکثریت ترجیح می‌دادند که ما مونیر را نگه داریم و همچنان با او ادامه دهیم. هزینه انتقال او بیش از اندازه بود و از طرفی گزینه مناسبی نیز نبود. همان طور که در والنسیا شاهد بودیم، آلکاسر در سیستم دو مهاجمه بهتر جواب می‌دهد؛ پس این احساس نیز وجود دارد که در بیشتر طول فصل از او استفاده درستی نشد. لوچو او را با این تصور جذب کرد که بارسا یک مهاجم شماره 9 نیاز دارد اما او را به عنوان وینگر به زمین فرستاد و بعدها متوجه شد چیزی که واقعا تیم به آن نیاز داشته، یک وینگر بوده است. اتفاق مشابه مونیر برای ساندرو افتاد و او که به طور رایگان از تیم جدا شده بود، به مالاگا پیوست؛ اتفاقی که به قیمت از دست دادن قهرمانی لالیگا تمام شد. بارسا پس از این که یکی از مهاجمانش را به طور قرضی به والنسیا فرستاد و دیگری را به طور رایگان فروخت، 30 میلیون یورو برای پاکو آلکاسری خرج کرد که هر دو بازیکن مذکور می‌توانستند همان نقش او را داشته باشند. واقعا درک این موضوع کمی دشوار است!

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ مروری بر خریدهای فصل 2016/17
نقل قول
9VECTOR9 نوشته:

از بین این خرید ها فقط اومتیتی خوب بود و به درد تیم خورد بقیه در حد بارسا نبودن و نیستن!... حالا جالبتر از اون اینه که برای آشغالایی مثل گومز (۵۰) ، آلکاسر (۳۰) و حتی دینیه (۱۷) ، جمعا نزدیک ۱۰۰ میلیون یورو خرج کردیم که این شاهکار تاریخی مدیریت و کادر فنی قبلیمون رو نشون میده!

گومز رو 30 میلیون خریدیم که کاملا هم می ارزه. بعدا نمی دونم چقدر زمان لازمه تا بفهمی که این مدیریت بازیکنایی که مربی می خواد رو نمی تونه بخره و مجبورن به بازیکن بعدی رضایت بدن!


سه‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۶ (۱:۱۶)
 
9VECTOR9
پاسخ به: آنالیز فنی؛ مروری بر خریدهای فصل 2016/17
از بین این خرید ها فقط اومتیتی خوب بود و به درد تیم خورد بقیه در حد بارسا نبودن و نیستن!... حالا جالبتر از اون اینه که برای آشغالایی مثل گومز (۵۰) ، آلکاسر (۳۰) و حتی دینیه (۱۷) ، جمعا نزدیک ۱۰۰ میلیون یورو خرج کردیم که این شاهکار تاریخی مدیریت و کادر فنی قبلیمون رو نشون میده!


دوشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۶ (۱۸:۰۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی؛ مروری بر خریدهای فصل 2016/17
در مورد گومز باید بگم قطعا پتانسیلش خیلی بهتر از اینه و رشد خواهد کرد. آلکاسر هم قطعا از مونیر و ساندرو بهتره - که هر دو فرصت کافی برای درخشش داشتن ولی چیزی نشون ندادن - و اصلا کارکردش فرق می کنه. برای ذخیره مهاجم نوک هم خریده شد نه بال.

در مورد اومتیتی و دنیس هم که بحثی نیست.


دوشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۶ (۱۷:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۷ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!