به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا در 2016/17؛ بازی فصل؟ (ویدئو)آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۳ تیر ۱۳۹۶ (۲۰:۰۹) (۷۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


با آغاز تمرینات، فصل 2017/18 بارسا رسما آغاز شد و کار فصل 2016/17 در کتاب تاریخ باشگاه بارسلونا به اتمام رسید، فصلی که در آن مردان لوییز انریکه در مقاطع زیادی از فصل، فوتبال زیبایی از خود به نمایش گذاشتند. در این مقاله به بررسی سه دیداری که سرآمد دیدارهای این فصل بودند و انتخاب یکی از آنها به عنوان «بازی فصل» می‌پردازیم و این فصل و اتفاقاتش را به تاریخ خواهیم سپرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در این بررسی، سه دیداری را که بارسا در آن نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش داشت، ذکر می‌کنیم، و در پایان این شمایید که پس از خواندن متن و تماشای صحنه‌های حساس بازی، تصمیم می‌گیرید که کدام را به عنوان «بازی فصل» انتخاب کنید.

بگذارید سخن را کوتاه کرده و به نامزدهای بهترین بازی فصل (که به ترتیب زمانی می‌آیند) بپردازیم.

1. بارسا 3 – سویا 0 (سوپر کاپ اسپانیا، بازی برگشت، 17 آگوست 2016)


بارسلونا با توجه به پیروزی 0-2 در دیدار رفت مقابل سویا در سانچز پیزخوان، در وضع مطلوبی به این دیدار رسیده بود، اما مردان سمپائولی همواره در ساق‌هایشان شعار «هرگز مگو هرگز» را داشته‌اند. اما بارسا خیلی زود روحیه پیروزی خود را نشان داد و توسط آردا، که آن زمان در فرم بسیار خوبی بود، به گل رسید. در اواخر نیمه اوضاع داشت جالب‌تر می‌شد، و سویا یک ضربه پنالتی به دست آورد، اما کلودیو براوو ضربه ایبورا را به خوبی مهار کرد. سویا خطر را همچنان حفظ کرد، اما بارسا به هیچ وجه اجازه اعمال فشار از سوی میهمان را نداد و دو گل دیگر، از جمله یک ضربه راه دور از آردا توران، به گل‌های خود اضافه کرد و نخستین جام فصل جدید را به دست آورد.


2. بارسا 6 – پی‌اس‌جی 1 (لیگ قهرمانان اروپا، دیدار برگشت مرحله 1/8 نهایی، 8 مارس 2017)


حرف‌های زیادی در مورد این دیدار زده شده – بزرگترین بازگشت در تاریخ فوتبال اروپا – و به درستی هم زده شده است. بارسا در بازی رفت شکست سختی خورد و با چهار گلی که دریافت کرد، عملاً بازی برگشت را به یک بازی تشریفاتی تبدیل کرد – اما کاتالان‌ها، به رهبری لوئیز انریکه و با درخشش نیمار، نقشه دیگری داشتند.

بارسا آرام اما مطمئن، تلاش کرد تا گل‌های خورده در بازی رفت را، در بازی برگشت جبران کند، و با دو توپی که توسط سوارز و گل به خودی کرزاوا وارد دروازه پاریس شد، تا پایان نیمه اول راه را به خوبی طی کرد. سپس لیونل مسی از روی ضربه پنالتی بازی را 3-0 کرد، اما گل خارج از خانه‌ی بسیار مهم ادینسون کاوانی برای پاریسی‌ها از راه رسید. بارسا حالا ناگهان به سه گل دیگر نیاز داشت و در حالی که زمان رو به اتمام بود، سرنوشت این دور مشخص شده به نظر می‌رسید.

سپس نیمار به وسط صحنه آمد و همه چیز را به دست گرفت؛ ابتدا با یک ضربه آزاد مهارنشدنی در دقیقه 88، که بارقه‌ای از امید به وجود آورد. سه دقیقه بعد او روی یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند، اما آن گل کاوانی که در خارج از خانه به ثمر رسیده بود، پی‌اس‌جی را به دور بعد می‌فرستاد. پنج دقیقه وقت اضافه رو به اتمام بود و در حالی که همه – حتی تراشتگن – در محوطه پاریس به سر می‌بردند، نیمار آخرین موقعیت بازی را با سانتری دقیق به وجود آورد و سرجی روبرتو، با ضربه‌ای که به توپ زد، غیرممکن‌ترین بازگشت تاریخ اروپا را ممکن ساخت!


3. رئال مادرید 2 – بارسا 3 (هفته 33 لالیگا، 23 آوریل 2017)


امیدهای قهرمانی بارسا به سرعت در حال ناپدید شدن بودند و برای این‌که حداقل امیدی برای پایان فصل برایشان باقی بماند، کاتالان‌ها چاره‌ای جز پیروزی در سانتیاگو برنابئو نداشتند. و، البته، بردند – آن هم به شکلی دراماتیک! اگرچه این یک نمایش کلاسیک از بارسا در برنابئو نبود، اما، تحت این شرایط خاص، یک پیروزی بسیار بزرگ بود. بارسا بار دیگر خود را در یک چاه دید، و با گلی که کاسیمیرو به ثمر رساند، خود را نیازمند بازگشتی دیگر می‌دید.

مسی به زیبایی هرچه تمام‌تر گل تساوی را به ثمر رساند، و راکیتیچ در نیمه دوم، با ضربه‌ای مهارنشدنی در اواسط نیمه دوم بارسا را پیش انداخت. با وجود این‌که پس از اخراج راموس، بارسا با یک بازیکن بیشتر بازی می‌کرد، نتوانست این برتری را حفظ کند و خامس گل تساوی را برای رئال مادرید به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود و مسی در ثانیه‌های پایانی گلی به یادماندنی به ثمر رساند تا امیدهای بارسا برای قهرمانی در فصل از بین نرود. اگرچه پس از آن کمکی که شدیداً به آن نیاز داشت، از حریفان باقیمانده رئال مادرید در لیگ، نرسید، و اشتباهات فراوان داوری، سرانجام منجر به قهرمانی تیم پایتخت شد، اما این چیزی از لذت آن شب فراموش‌ناشدنی کم نمی‌کند.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
fatipbarca
پاسخ به: بارسا در 2016/17؛ بازی فصل؟ (ویدئو)
بدون شک بازی با پاریسن ژرمن شاهکار بود. تا حالا اینقدر تو عمرم فریاد نکشیده بودم. بی نظیر بود اون شب.


شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۶ (۰:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسا در 2016/17؛ بازی فصل؟
شب بازی با پاریس نه تنها بزرگترین بازگشت تاریخ اروپا و یکی از بزرگترین شبهای تاریخ بارسا بود، بلکه بهترین شب فوتبالی من تو این 20 سال هواداری و چند سال بیشتر فوتبال دیدن بود. واقعا کلمات قادر به توصیف فوق العادگی اون شب نیستن. لوئیز انریکه همون کاری رو روی نیمکت بارسا کرد، که وقتی توی زمین بود، می کرد و با خلق خاطره انگیزترین خاطرات، نیمکت بارسا رو ترک کرد. واقعا هرگز تا زندم اون شب رو فراموش نمی کنم و بارها و بارها فیلم کامل بازی رو تماشا کرده و خواهم کرد.

این بازی رو نه تنها به عنوان بازی فصل 2016/17، که به عنوان بازی منتخب تمام ادوار بارسا می تونم انتخاب کنم!

البته برد درخشان تو برنابئو هم عالی بود که با بازی تاکتیکی خوب تیم و درایت انریکه موفق شدیم رئال رو تو زمین خودش زمین گیر کنیم و یه برد نوستالژیک دیگه بدست بیاریم. دو برد دلچسب تو برنابئو، یکی دیگه از چیزهای فوق العاده ای بود که از دوران باشکوه لوئیز انریکه تو تاریخ ثبت شد.


جمعه، ۲۳ تیر ۱۳۹۶ (۲۰:۲۶)
 
parsafcb
پاسخ به: بارسا در 2016/17؛ بازی فصل؟
اون بازیی که بیشتر از همه خوشحال شدیم رو بخوایم بگیم بارسا پاریس ، از لحاظ تکنیکی و اینا ولی رئال ، کلا تیم خیلی جمع و جور بازی کرد رونالدو و اینا هیچ موقعیتی نداشتن و دفاع و تراشتگن خیلی خوب بودن و حالیشون کردیم بدون داور هیچی نیستن ، قشنگ بالای 7 8 امتیاز بارسا ضرر دید بابت اشتباهات داوری


جمعه، ۲۳ تیر ۱۳۹۶ (۲۰:۲۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۰ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!