به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری؛ از نگاه آمار و ارقامقهرمانی کوپا ۱۶/۱۷
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۰۴) (۷۲۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سایت رسمی باشگاه
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir


نیمار برای سومین سال متوالی در فینال جام حذفی گلزنی کرد، در حالی که لوئیز انریکه موفق شد نهمین قهرمانی‌اش را در سه سال حضور خود در بارسلونا بدست بیاورد. در این خبر تمام آمار و نکات مهمی را که در فینال کوپا دل ری فصل 2016/17 ثبت شد، با هم مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا شنبه شب با پیروزی 3-1 درمقابل آلاوز موفق شد سومین جام کوپا دل ری متوالی خود را کسب کرده، و با انجام این عمل آمارهای تحسین برانگیزی را هم به ثبت برساند. در اینجا به بعضی از جالب‌ترین آمار و اطلاعات در آخرین دیداری که با موفقیت تیم در کسب جام همراه بود، نگاهی خواهیم داشت.

- نیمار با گل کلیدی که به ثمر رساند و موجب 2-1 شدن نتیجه به سود بارسا شد، اکنون در سه فینال متوالی جام حذفی گلزنی کرده است. آخرین بازیکنی که موفق به انجام این کار شده بود، فرانس پوشکاش بود.

- اکنون بیش از شش دهه از آخرین باری که تیمی موفق شده برای سه فصل متوالی این عنوان را از آن خود کند، گذشته است. بارسا پیش از دوران لوچو، با قهرمانی در سالهای 1951، 1952 و 1953، آخرین تیمی بود که از پس این کار برآمده بود.


- مسی نخستین بازیکنی است که پس از تلمو زارا (5) در دهه پنجاه میلادی، موفق به گلزنی در چهار فینال این جام (در فصول 2009، 2012، 2015 و 2017) شده است.

- در طول تمام رقابت‌های این فصل، مسی تعداد گلهای برابری با آلاوز در تمام رقابت‌ها (54 گل) به ثمر رسانده است. مرد آرژانتینی با پنج گل همراه با بن یدر از سویا در صدر جدول گلزنان کوپا دل ری قرار گرفته است. مسی همچنین با 37 گل بهترین گلزن لالیگا لقب گرفت و هنوز هم با 11 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپاست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

- شماره 10 بارسا مرد بازی‌های بزرگ است. او موفق شده در 25 فینالی که در رقابت‌های مختلف حضور داشته، 26 گل به ثمر برساند. او همچنین 11 پاس گل هم در این دیدارها ارسال کرده است.

- مسی با 44 گل پس از سامیتیر (64) و کوبالا (49)، سومین رکورددار گلزنی باشگاه در کوپا دل ری است.

- لوئیز انریکه در پنج فینالی که سرمربیگری بارسلونا را در آنها برعهده داشته، تنها در بردن یکی از آنها ناکام بوده است و در سه سالی که سکان هدایت تیم را برعهده داشته، فقط در یکی از دیدارهای کوپا دل ری شکست را پذیرفته است.


- برای فتح کوپا دل ری، بارسا باید بر پنج تیم فائق می‌آمد، که از این قرارند: هرکولس، اتلتیک بیلبائو، رئال سوسیداد، اتلتیکو مادرید و آلاوز. در طی این 9 دیداری که بارسلونا در این فصل جام حذفی به میدان رفت، شش پیروزی، دو تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرد. همچنین آبی و اناری موفق به زدن 24 گل شدند؛ در حالی که 15 بار در این دیدارها دروازه خود را باز شده دیدند.

- لوئیز انریکه از 25 بازیکن مختلف در این رقابت‌ها استفاده کرد، که شامل پنج بازیکن از تیم دوم بارسا هم می‌باشد: مارک کاردونا، نیلی، بورخا لوپز، کارلس آلنا و الکس کاربونیل.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری؛ از نگاه آمار و ارقام
به امید گرفتن جام های مهمتر با بارسا ورسیدن به رکورد رئال


سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۲۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: قهرمانی بارسلونا در کوپا دل ری؛ از نگاه آمار و ارقام
امیدوارم والورده بتونه دوران باشکوه لوچو رو ادامه بده.


سه‌شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۶ (۱۸:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۳ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!