به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چهارمین کفش طلای لئو مسیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۲:۵۵) (۷۰۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

این فوق ستاره آرژانتینی، به لطف 37 گلی که در این فصل از رقابت‌های لالیگا به ثمر رساند، برای چهارمین بار فاتح کفش طلا، به بهانه آقای گلی در یک لیگ اروپایی شد. در این خبر اطلاعات بیشتری در این خصوص خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لئو مسی همچنان به کسب عناوین فردی خود ادانه می‌دهد؛ او که در فصل 2016/17 رقابت‌های لالیگا، طی 34 بازی 37 گل به ثمر رساند، حال باید چهارمین کفش طلای اروپا را نیز به لیست افتخارات خود اضافه کند.

شماره 10 کاتالان‌ها، برای کسب این عنوان با باس دوست، که همزمان با او در اسپورتینگ لیبسون 34 گل به ثمر رساند، در رقابت بود. بعد از این دو، پیر امریک اوبامیانگ با 31 گل زده در دورتموند، رابرت لواندوفسکی با 30 گل زده در بایرن مونیخ، هری کین با 29 گل زده در تاتنهام، جایی که نام لوئیز سوارز، یکی دیگر از ستاره بارسا می‌درخشید، قرار دارند.

چهار کفش طلا در هشت سال

طی 8 سال اخیر، این چهارمین باری است لئو به این جایزه ارزشمند دست می‌یابد. او برای بار در فصل 2009/10 به لطف 34 گل زده در لالیگا و دو فصل بعد، با رکورد حیرت انگیز 50 گل زده در یک فصل از این رقابت‌ها، بدان دست یافت. و در فصل 2012/13 با به ثمر رساندن 46 گل، یک بار دیگر این جایزه را از آن خود کرد. هم‌تیمی او لوئیز سوارز نیز که تاکنون دو بار برنده کفش طلای اروپا شده است، اولین آنها را در فصل 2013/14 با زدن 31 گل در لیورپول کسب کرد و یک سال بعد، با 40 گل زده در پیراهن بارسا به این مهم دست یافت.

مسی همچنین برای چهارمین بار پیچیچی (جایزه‌ای متعلق به برترین گلزن لیگ برتر اسپانیا) را دریافت خواهد کرد؛ حال او همتراز با پوشکاش و پشت سر کوئینی، دی استفانو، هوگو سوارز و زارا قرار می‌گیرد.

500 گل با پیراهن بارسا

در کنار همه این‌ها، لئو مسی در ال کلاسیکوی برگشت این فصل از رقابت‌ها، در سانتیاگو برنابئو 500 گله شد. این رکورد نه به واسطه عدد بزرگی که دارد، بلکه بخاطر ورزشگاهی که نظاره گر به ثبت رساندن این رکورد او بود، هرگز از یاد ما نخواهد رفت. مرد آرژانتینی در تمام رقابت‌های فصل 2016/17 مجموعاً 53 گل به ثمر رساند، که در این بین 37 تای آنها در لیگ، 11 تا در لیگ قهرمانان، 4 تا در کوپا دل ری و یک گل نیز در سوپر جام اسپانیا وارد دروازه حریفان بارسا شدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: چهارمین کفش طلای لئو مسی
خداییش با داشتن بهترین بازیکن تاریخ باید در طی این سالها جامها رو درو میکردیم که میشه گفت از بی لیاقتی مدیریت تیم بود که مربی ها یی آورد نتونستیم اون چیزی که لایقش بودیم برسیم .باز هم صدرحمت به انریکه که حداقل دوباره کمی به دوران باشکوه ما رو رسوند


دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۹:۲۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چهارمین کفش طلای لئو مسی
فقط گل آخر مسی به کل دوران ورزشی اون لاشخور می ارزید! هرگز بهترین بازیکن تاریخ رو با یه مشت بازیکن معمولی مقایسه نکنید!


دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۶:۵۶)
 
khoshoe875
پاسخ به: چهارمین کفش طلای لئو مسی
سی و هفت گل با نبوغ فردی ارزشش ده برابره از گلزنی با نبوغ هم تیمی!


دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۱۹)
 
fatipbarca
پاسخ به: چهارمین کفش طلای لئو مسی
مسی این فصل تو نصف بازی ها تقریبا نقش هافبک و بازیساز رو داشت به علت کمبود بازیکن خلاق و با این حال این تعداد گل رو هم زد. واقعا بی نظیرمسی.


دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۱۴:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۲ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!