به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی بازیکنان آبی و اناری حاضر در جام جهانی امیدها؛ لاماسیا و دیگر هیچ!لاماسیا
فرستنده امین سبحانی در تاريخ دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۳۴) (۱,۸۲۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
امین سبحانی / FCBarcelona.ir

فراتر از یک باشگاه؛ این شعاری است که بارسلونا همواره به دنبال تحقق آن بوده است. لحظه‌ای لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان را کنار گذاشته و خود را متمرکز بر استعدادهای بی‌نظیر بیرون زده از دل لاماسیا کنید. در این خبر به بررسی بازیکنان آبی و اناری حاضردر جام جهانی امیدها بپردازیم. آری، اینجا لاماسیا، مهد فوتبال جهان است!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در طول چند دهه گذشته، باشگاه بارسلونا همواره تعداد قابل توجهی از نخبگان را به از آکادمی‌های مختلف خود در سراسر جهان به دنیای پر هیاهوی فوتبال عرضه داشته است که هر یک قابلیت‌های خاص خود را داشته‌اند و در آوردگاه‌های متفاوتی خودنمایی کرده‌اند. در این بین اما یکی از مهم‌ترین تورنومنت‌های فوتبال پایه در جهان، جام جهانی زیر 20 سال است که شور و نشاط آن را می‌توان هم تراز با فوتبال بزرگسالان قلمداد کرد.

این رقابتها از 30 شهریور امسال با حضور 24 تیم از سراسر جهان در کره جنوبی برگزار شده است. در این بین اما نکته قابل تامل، عدم حضور تیم ملی اسپانیا در این تورنومنت می‌باشد و بدین ترتیب، آبی و اناری‌های اهل این کشور قادر به هنرنمایی در شرق آسیا نخواهند بود. از میان این بازیکنان می‌توان به کارلس آلنیا، الکس کاربونل و یا مارک کوکورلا اشاره کرد. آنها این فرصت را داشتند که به همراه اسپانیا جزو پنج تیم برتر رقابتهای قهرمانی اروپا در سال گذشته لقب بگیرند و راهی جام جهانی شوند؛ اما این اتفاق نیفتاد تا بازیکنان یکی از برترین تیم‌های اروپا و جهان، از تلویزیون شاهد این مسابقات باشند.

با این همه اما بارسا سه بازیکن خود در لاماسیا - و یک بازیکن که قبلا عضو این آکادمی بوده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به خانواده بزرگ کاتالانها برگردد - را در قالب تیم‌های ملی مختلف راهی این رقابتها کرده است و چشم به درخشش آنان دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سئونگ وو لی، کره جنوبی

بی شک، بزرگترین نام در فوتبال پایه طی سالیان گذشته، سئونگ وو لی بوده است. او موظف است به عنوان پرچمدار بارسا در جام جهانی بهترین عملکرد خود را ارائه دهد و آموخته‌های خود در لاماسیا را به رخ جهانیان بکشد. این نابغه چشم بادمی لقب مسی کره‌ای را با خود یدک می‌کشد و حرف‌های بسیاری در این رقابتها برای گفتن خواهد داشت.


لی معمولا در سمت چپ خط حمله بارسا به ایفای نقش پرداخته است. او یکی از 9 بازیکن لاماسیایی است که طبق قوانین نقل و انتقالات بازیکنان جوان که از سوی فیفا تنظیم شد، تا 18 سالگی قادر به بازی برای بارسلونا نبوده است. با این حال او در لیگ جوانان یوفا با پیراهن بارسا حضور دارد و برای این تیم گلزنی هم کرده است.

لی اکنون 19 سال دارد و به دنبال چالش بعدی خود در فوتبال حرفه‌ای می‌باشد. آیا این بازیکن قادر خواهد بود به بارسا ب راه پیدا کند؟ یا شاید هم باشگاه لی را به تیم‌های حاضر در بوندسلیگا آلمان، اردیویزه هلند قرض دهد. همه چیز در گرو عملکرد این جوان جویای نام در رقابتهای جام جهانی پیش رو است. او می‌تواند با درخشش خود نظر باشگاه را نسبت به قرض دادنش تغییر دهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سئونگ هو پایک، کره جنوبی

ارتباط میان بارسلونا و کره جنوبی، به لی ختم نمی‌شود؛ بلکه هم‌تیمی باشگاهی و ملی او، سئونگ هو پایک را هم باید جزو نوابغ فوتبال جهان نامید. پایک یک سال بزرگتر از لی است و او هم همانند هم بازی خود، از حضور در میادین با پیراهن بارسلونا به دلیل نقض قوانین جذب بازیکنان جوان از سوی باشگاه محروم بوده است.

پایک کار خود در بارسا ب را از سال 2016 آغاز کرد و ماه نوامبر بود که در جریان دیدار بارسا ب برابر هاسپیتالت، در یک چهارم پایانی بازی به میدان رفت و به ایفای نقش پرداخت. این بازیکن علی رغم مصدومیت‌های کار شکن، زمان لازم برای هماهنگ شدن با تیم ملی کشورش را در اختیار داشت و خود را کاملا برای جام جهانی آماده کرده است. او در این خصوص گفته است: «از سرمربی باشگاه بسیار ممنونم که به من اجازه تمرین بیشتر همراه با تیم ملی کشورم را داد. من آماده هستم».


پایک که اغلب در پست هافبک میانی به کار گرفته می‌شود، اخیرا همراه با تیم اصلی بارسا تحت نظر لوئیز انریکه تمرینات خود را سپری کرده است و از تجارب این مربی بزرگ نیز بهره برده است. شک نکنید که در آینده این نام را بیشتر خواهید شنید: "سئونگ هو پایک"!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سانتیاگو بوئنو، اروگوئه

ژانویه امسال بود که بوئنو به بارسا پیوست و از این جهت جزو تازه کارها در میان آبی و اناری‌ها به شمار می‌رود. اما این مدافع خوش نقش اروگوئه‌ای قصد دارد خود را در این باشگاه جا بیندازد. او تنها 18 سال دارد، اما فوق‌العاده با استعداد است و در لیگ جوانان یوفا نیز سابقه بازی دارد.

بوئنو به خوبی می‌داند که همواره با جرارد پیکه و دیگو گودین مقایسه می‌شود. اما اخیرا طی مصاحبه‌ای با موندو دپورتیوو بیان کرده است که می‌خواهد شکل خودش باشد و قصد تقلید از بازی دیگران را ندارد. سانتیاگو تجربه چندانی ندارد، اما الفبای فوتبال را به خوبی می‌داند و جز ثابت کردن خود، هدف دیگری ندارد. خانم‌ها و آقایان؛ سانتیاگو بوئنو!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تاکفوسا کوبو، ژاپن

سه آبی و اناری پوش ذکر شده در ابتدای متن، هر یک به دنبال درخشش در جام جهانی امیدها می‌باشند؛ اما اکنون قصد معرفی یکی دیگر از نوابغ فوتبال جهان را داریم: تاکفوسا کوبو.

کوبو با 15 سال سن، جزو جوان‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی محسوب می‌شود. دیگر بازیکن 15 ساله این جام، اوسینو نیانگ از سنگال می‌باشد. کوبو پیراهن تیم ملی ژاپن را بر تن دارد و با اروگوئه بوئنو نیز در یک گروه می‌باشد. از این رو، جدال او با بوئنو نیز در نوع خود جالب است.


هنگامی که کوبو 14 سال داشت، سران باشگاه تصمیم گرفتند او را به زادگاهش، ژاپن بفرستند تا در آن جا به پیشرفت خود ادامه دهد. او بلافاصله با باشگاه اف سی توکیو قرارداد بست. او همانند لی و پایک، تا رسیدن به سن 18 سالگی، حق بازی با پیراهن بارسلونا را نخواهد داشت؛ اما بارسا نیم نگاهی به نحوه پیشرفت این ستارگان جوان و تازه نفس خود دارد.

حال باید تا پایان جام جهانی زیر 20 سال کره جنوبی منتظر ماند و عملکرد هر یک از این ستارگان جوان را به تماشا نشست؛ ستارگانی که کم و بیش پیشرفت خود را مدیون لاماسیا می‌باشند و امیدوارند با تلاش و پشتکار روزی جا پای بزرگان بارسلونا در تیم اصلی بگذارند. آن روز نزدیک است!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی بازیکنان آبی و اناری حاضر در جام جهانی امیدها؛ لاماسیا و دیگر هیچ!
این جوجه کره ای واقعا بازیکن درجه یکیه. امیدوارم سال دیگه بیاد بارسا ب و کم کم آماده اضافه شدن به تیم اصلی بشه.


سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۶ (۱۵:۵۰)
 
006007
پاسخ به: بررسی بازیکنان آبی و اناری حاضر در جام جهانی امیدها؛ لاماسیا و دیگر هیچ!
این کار مدیران بارسا بسیار عالیه و باید این روند رو ادامه بدهند تا دوباره به بارسای متشکل از لاماسیا برسیم


دوشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۲۳:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۷ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!