به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۰:۲۱) (۱,۳۵۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


هافبک برزیلی برای سومین تابستان پیاپی، به شدت به یک انتقال به نیوکمپ، لینک شده است. اما این انتقال تا چه اندازه می‌تواند به سود هر دو طرف باشد؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

برای سومین بار پیاپی، فیلیپ کوتینیو به طور جدی به یک انتقال تابستانی به بارسا لینک شده است. در نگاه نخست، این پیشرفت، یک پیشرفت منطقی به نظر می‌آید، زیرا او در حال حاضر، در لیگی که به گزارش بلیچر ریپورت بیشترین فشار فیزیکی را بر بازیکنان می‌آورد، برای لیورپول به میدان می‌رود. بنابراین، کوتینیو، که در حال حاضر در اوج دوران بازیگری خود به سر می‌برد، می‌تواند قدرت بی‌نظیری را به بارسایی بیاورد که اخیراً با شکست مقابل یوونتوس از مسیر کسب ششمین جام قهرمانی اروپا در 25 سال اخیر، کنار رفته است. با وجود اینکه شرایط هم بسیار مهم است، حضور او می‌تواند متضمن این نکته باشد که بارسا بار دیگر قادر است دو بازی سخت در یک هفته مقابل بهترین تیم‌های اروپا، آن هم در پایان یک فصل طولانی و خسته‌کننده انجام دهد.

مزایای اثرات بریتانیا!

اگرچه لیورپول در حال حاضر شانس خوبی برای حضور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده دارد، مطالعه از سوی Betway نشان می‌دهد که تیم فعلی کوتینیو، تقریباً یک پدیده به حساب می‌آید، و در میانه‌های جدولی قرار دارد که تیم‌ها را بر اساس امتیازاتی که از شرط‌بندی‌ها کسب کرده‌اند، رده‌بندی کرده است. واتفورد، برای مثال، به خاطر پیروزی 1-2 شگفت‌انگیزشان مقابل آرسنال در امارات، بزرگترین پدیده این فصل بوده است. لیورپول، به طور میانگین 7 دلار بیشتر از مبلغ مورد انتظار، نصیب آن‌ها که روی بردش شرط بسته بودند، کرده است. پیروزی 1-2 قرمزها مقابل چلسی در استمفوردبریج بزرگترین «شوک» این فصل بود، و به ازای هر 10 دلار، 23 دلار نصیب کسی کرد که برد لیورپول را پیش‌بینی کرده بود. با این حال، برای هواداران این تیم، تنها آماری که اهمیت دارد، حضور تیمشان در رتبه سوم جدول با هفتاد امتیاز در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ است. همچنین ده گل زده کوتینیو در 28 بازی و 83% پاس صحیح او، برای لیورپولی‌ها حائز اهمیت است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
به ترتیب از بالا: گل به تعداد بازی | درصد پاس‌های صحیح | دقت شوت | متوسط طول پاس | پاس گل

جنگ هنرمندان

با وجود اینکه لالیگا به اندازه لیگ جزیره نیاز به توانایی فیزیکی ندارد، اما روحیه قهرمانی زیادی می‌طلبد؛ در جایی که تنها سه تیم برای کسب عنوان قهرمانی در ابتدای فصل، دارای شانس بالایی هستند. درست است که فاصله زیادی میان سه تیم نخست و باقی تیم‌های حاضر در لالیگا وجود دارد، اما در سال‌های اخیر، قهرمانی در لالیگا نیازمند حداقل کسب 90 امتیاز بوده است. بنابراین، هیچ باشگاهی در مورد دشوار بودن کسب عنوان قهرمانی در لالیگا، هیچ شکی ندارد. بنابراین، همواره این احساس وجود خواهد داشت که کوتینیو در ریسک قرار گرفتن روی نیمکت در حضور نیمار و مسی، به عنوان بخشی از فرآیند سیستم چرخشی، قرار دارد، البته اگر هافبک برزیلی به این انتقال صورت بدهد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
امتیازات کسب شده توسط مدعیان لالیگا در پنج فصل گذشته؛ لالیگا لیگ آسانی نیست!

مسی و نیمار چندین جام داخلی را در یک لیگ سطح بالای اروپایی، برده‌اند و رکورد این دو برای بارسا شامل هشت قهرمانی لالیگا و چهار قهرمانی اروپا می‌شود، و البته قهرمانی‌ها در سوپر کاپ و جام حذفی هم به جای خود. در طرف مقابل، کوتینیو تنها یک افتخار تیمی به دست آورده و آن هم قهرمانی در کوپا ایتالیا با اینتر میلان در سال 2011 است. نهایتاً، تنها تجربه مداوم در رسیدن به چنین عناوین و جام‌های فوق‌العاده‌ای می‌تواند اعتماد به نفس لازم برای چالش دائم قهرمانی در جام‌های داخلی و اروپا را به وجود بیاورد. کوتینیو، با وجود همه مهارت‌های واضحی که دارد، شاید این روحیه «بازی‌ بزرگ» را نداشته باشد.

برتری نیمار

با وجود اینکه شاید بتوان به جثه کوچک کوتینیو در برابر بازی شدیداً فیزیکی انگلیسی اشاره کرد، آمار هیچگاه دروغ نمی‌گویند:

کانون هواداران بارسلونا در ایران
به ترتیب از چپ: درصد پاس‌های صحیح | پاس‌های کلیدی | پاس‌های موفق

اما به طور واضح کوتینیو، بهترین بازیکن لیورپول در این فصل، به هیچ وجه نمی‌تواند با نیمار، که انتظار دارد فصل بعد با هموطنش در نیوکمپ حاضر باشد، مقایسه شود. نیمار، اگرچه که به هیچ‌وجه هافبک نیست، اما 73 پاس کلیدی‌اش بسیار بهتر از 50 پاس کلیدی‌ای است که کوتینیو برای هم‌تیمی‌هایش در لیورپول ارسال کرده است. همچنین تعداد موقعیت‌های قابل توجهی که کوتینیو ایجاد کرده، از نیمار کمتر است.

به طور مشخص به استفاده از کوتینیو در نقشی مرکزی‌تر، در میانه میدان هم، فکر می‌شود. اما، باز هم، او در مقابل آمارهای تجربی راکیتیچ و بوسکتس – مانند درصد پاس صحیح – کم می‌آورد. با در نظر گرفتن تمامی این نکات، و با توجه به این‌که راکیتیچ می‌خواهد در تیم بماند، کوتینیو به رغم همه توانایی‌هایش، غریبه بالقوه در ترکیب بارسلونایی است، که نیاز به چیزی بیشتر از یک تغییر در تابستان پیش رو دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
006007
پاسخ به: جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟
اگه کوتیمیو رو این فصل بگیریم عالی میشه و برنامه بچینیم برای گرفتن وراتی در فصل بعد


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹:۰۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟
اینکه کوتینیو نمی تونه تو دفاع کمک کنه درسته. اما تقریبا یه جوری مثل اینیستاس. منم کاملا موافقم یه هافبک دفاعی مقتدر می خوایم. حتی همین بچه سمپر خودمون خیلی محکمتر از بوسکتس ه.


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱:۳۹)
 
khoshoe875
پاسخ به: جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟
نقل قول

آقا مگه اینیستا بازیکن فانتزی نبود و نیست؟ولی دیدید که لوچو چجوری به توانایی های دفاعی اینیستا اضافه کرد پس کوتینیو هم اگر بخواد میتونه نقش اینیستارو داشته باشه توی تیم


اینیستا ذاتاً بازیکن فانتزیه و هافبکه ... این نوع بازیکنا تو کارای دفاعی قابل قبولن و هم حمله اما بازیکنی مثل کوتینیو پست و سبک بازیش مهاجم وینگر ه و ذاتا هجومیه و تو کارای دفاعی ضعیفه.... بارسا الان به بازیکنی نیاز داره که هم تو کارای دفاعی خوب و مؤثر باشه هم حمله... یکی مثل مارکو ورراتی بجای مثلا راکیتیچ یا حتی اینیستا.... اما اگه دست من بود بوسکتس رو میفروختم و یه هافبک دفاعی محکم و قلدر میگرفتم تا اینقدر فضای خالی بین خط هافبک و دفاع ایجاد نشه!


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۰:۵۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟
آقا مگه اینیستا بازیکن فانتزی نبود و نیست؟ولی دیدید که لوچو چجوری به توانایی های دفاعی اینیستا اضافه کرد پس کوتینیو هم اگر بخواد میتونه نقش اینیستارو داشته باشه توی تیم


شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۰:۴۳)
 
khoshoe875
پاسخ به: جذابیت انتقال کوتینیو، او را راهی بارسا خواهد کرد؟
کوتینیو بازیکن خوبیه، دریبل زن خوبیه ، شوت زن قهاریه ، بازیکن خلاقیه ، اما بارسا با این ترکیب و سیستم به این بازیکن نیازی نداره ، چون نمیشه که بجای نیمار که هر دو پست اصلیشونه (وینگر چپ) بازی کنه ، بجای اینیستا تو خط هافبک هم کارایی نداره تو دفاع... چون کوتینیو از نظر دفاعی خیلی ضعیفه و این به تیم ضربه ی بزرگی میزنه و بازیکن صرفا هجومیه (وینگر) مگر اینکه سرمربی جدید بخاطرش بیاد یه سیستم جدید پیاده کنه که خیلی بعیده.


جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۲۰:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۶ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!