به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکاتی در مورد ویارئال، که نمی‌دانید!لالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۲:۰۰) (۴۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


میهمان یکی مانده به آخر بارسا در این فصل از رقابت‌های لالیگا، ویارئال، روز شنبه به نیوکمپ خواهد آمد. در این خبر نگاهی خواهیم داشت به تاریخچه و جزئیات جذاب دیگر، از تیمی که در دهه گذشته، همواره در میان تیم‌های بالای جدول لالیگا قرار داشته است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از کجا آمده‌اند؟

ویارئال، با جمعیتی که به زحمت به 50,000 نفر می‌رسد، در فاصله 250 کیلومتری جنوب بارسلونا قرار داد؛ البته آن‌ها عملاً جزئی از شهر کاستیون د لا پلانا به حساب می‌آیند. شاید برای‌تان جالب باشد که فارنسیسکو تارگا، آهنگساز کلاسیکی که یکی ازمعروف‌ترین کارهای او، Gran Valse، این روزها به عنوان آهنگ زنگ تلفن‌های نوکیا شنیده می‌شود، در این محل به دنیا آمده است.

تاریخچه

باشگاه از سال 1923 تأسیس شده است اما تا سال 1998 در سطح اول فوتبال اسپانیا حضور نداشت. کمتر کسی تصور می‌کرد که آن‌ها از آن زمان، به جز در دو مقطع، در همه فصول پس از آن در لالیگا حضور یابند و حتی هفت مرتبه نیز در این میان به لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا راه پیدا کنند.

لقب: چرا زیردریایی؟!

رنگ پیراهن آن‌ها دلیل واضحی‌ست برای این‌که آن‌ها را با نام زیردریایی‌های زرد می‌شناسند؛ نامی که از سال 1967، و پس از انتشار قطعه‌ای با این نام توسط گروه موستانگ (Los Mustang)، که ورژنی محلی از آهنگی از گروه بیتلز (The Beatles) بود، به این باشگاه داده شده است. سال‌های زیادی بحث و جدل میان ویارئال و باشگاه کادیز، در این مورد که کدام یک زیردریایی زرد واقعی هستند، وجود داشته است.

استادیوم

تغییرات زیادی در طول سال‌های گذشته در استادیوم آن‌ها اعمال شده است، اما این ورزشگاه 24,890 نفری، همواره در همین نقطه از شهر بوده است. در زمان حضور بارسا در این ورزشگاه در دور رفت رقابت‌های لالیگای این فصل، نام این استادیوم از ال مادریگال به استودیو د لا سرامیکا تغییر یافت؛ نامی که به ارتباط این شهر با صنعت سرامیک اشاره دارد.

سرمربی

فران اسکریبا، هیچگاه به عنوان بازیکن حرفه‌ای پا به توپ نشده است، اما در چندین مورد به عنوان دستیار کیکه سانچز فلورس، سرمربی فعلی اسپانیول، تجربه حضور روی نیمکت را دارد. او از آن زمان به عنوان سرمربی تیم‌های الچه و ختافه کار کرده، و نهایتاً تابستان گذشته سکان زیردریایی زرد را به دست گرفت.

حضور در اروپا

نقاط برجسته بهترین نتایج ویارئال در سال‌های گذشته در رقابت‌های اروپایی، دو حضور در نیمه‌نهایی است: نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا (باخت به آرسنال در سال 2006، که بهترین نتیجه تاریخ این باشگاه در رقابت‌های اروپایی‌ست)، و نیمه‌نهایی لیگ اروپا (باخت به لیورپول در سال 2015). آن‌ها این فصل در رقابت‌های اروپایی حاضر نبودند، اما در حال حاضر رقابتی سخت با اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد برای کسب سهمیه لیگ اروپا دارند.

رابطه با بارسا

هافبک مکزیکی، جاناتان دوس‌ سانتوس، که سومین فصلش را در ویارئال سپری می‌کند، شناخته‌شده‌ترین ارتباط است. اگرچه مانو تریگرس، مدافع این تیم، و ویکتور رویز، هافبک، در روزهای جوانی‌شان چند سالی را در آکادمی بارسا سپری کردند.

آیا می‌دانید؟

با چیزی در حدود 19,000 تماشاچی در هر بازی، ویارئال رکورددار فروش بلیط در تاریخ اسپانیاست؛ البته این رکورد بر اساس نسبتی است که تماشاگران بازی‌های این تیم، به جمعیت ساکنان این شهر، ثبت شده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۵۸ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۵۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!