به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ساموئل اتوئو: از لگانس تا بارسلونااسطوره‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ (۰:۱۰) (۸۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ساموئل اتوئو یکی از بهترین مهاجمان تاریخ باشگاه کاتالان هاست، کسی که دوران حرفه‌ای خود را از لگانس آغاز کرد؛ تیمی که بارسا در همین هفته با آن رو به رو خواهد شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

زمانی که تنها ۱۶ سال داشت به لگانس آمد تا در فوتبال اسپانیا تجربه کسب کند. ترک گفتن رئال مادرید به مقصد بوتارک - با توجه به این که در برنابئو فرصت چندانی برای بازی پیدا نمی‌کرد - اولین گامی بود که اتوئو را به سطوح بالای فوتبال سوق داد.

در شرایطی که بارسا در فصل ۱۹۹۷/۹۸ با فن خال قهرمانی خود را جشن گرفته بود، اتوئو لگانس را رهبری کرد تا در لیگ دسته دو اسپانیا باقی بماند. اما بعد امضاء قرارداد قرضی با اسپانیول و سپری کردن ۱ فصل و نیم در آنجا، از باشگاه نخست خود (رئال مادرید) به رئال مایورکا پیوست و ۵ فصل شگفت انگیز را در آنجا رقم زد.

عملکرد او در مایورکا مورد توجه آبی و اناری‌ها قرار گرفت؛ لذا در فصل 2004/05 به تیم رایکارد پیوست. طی پنج فصل، اتوئو یک عنصر کلیدی در یکی از موفق‌ترین بارساهای تاریخ بود. 130 گل در 199 بازی سرنوشت به ثمر رساند که دستاوردهای ارزشمندی را برای باشگاه به ارمغان آوردند.

سه قهرمانی در لالیگا، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو قهرمانی در سوپر جام اسپانیا و یک بار نیز در کوپا دل ری مجموعه موفقیت‌های این مهاجم کامرونی در نیوکمپ را تشکیل می‌دهد.

در عرصه فردی نیز ساموئل اتوئو ۳ بار به عنوان برترین بازیکن سال آفریقا انتخاب شد و جایزه برنز برترین بازیکن سال ۲۰۰۵ فیفا را به خود اختصاص داد. او همچنین ۲ فصل آقای گل لالیگا شد.


گل تساوی بخش این بازیکن مقابل لوانته، موجب فتح لالیگا توسط آبی و اناری‌ها در اولین فصل حضور رایکارد در بارسا شد. او در هر ۲ فینال لیگ قهرمانانی که با پیراهن بارسلونا در آنها بازی کرد، دروازه حرهف را گشود: یک بار در استاد دو پرنس مقابل آرسنال و یک بار در رم مقابل منچستر یونایتد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: ساموئل اتوئو: از لگانس تا بارسلونا
يادش بخير.


جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ (۱۷:۱۵)
 
PIQUE3
پاسخ به: ساموئل اتوئو: از لگانس تا بارسلونا
با تشکر از ترجمه ی خوب مبینا خانم
یاد سامی جون بخیر


جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ (۷:۵۴)
 
abouzarlionel
پاسخ به: ساموئل اتوئو: از لگانس تا بارسلونا
گل های مهم و زیبات هیچوقت از یادمون نمیره و همیشه در قلب ما خواهی بود.


جمعه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ (۰:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۲ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!