به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

همه چیز در مورد رقیب بعدی بارسا در لالیگا؛ دپورتیوو آلاوزلالیگا
فرستنده بهنام روح الامینی در تاريخ شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ (۱۵:۵۰) (۶۷۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم : بهنام روح الامینی / FCBarcelona.ir


امروز ساعت 18:45 (به وقت ایران) سفری کوتاه به یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال اسپانیا خواهیم داشت، تا ببینیم که کیسه‌های لوبیا چه کار می‌کنند؟! بیشتر توضیح خواهیم داد...


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا در حالی این هفته به مصاف آلاوز می‌رود که این بازی می‌تواند تمرینی برای فینال کوپا دل ری در برابر همین تیم باشد. در این خبر نگاهی دقیق‌تر به تیمی که جایگاه دوازدهم را در جدول لالیگا در اختیار دارد، می‌اندازیم.

از کجا هستند؟

این تیم از شهر زیبای ویتوریا (یا گاستیز از ایالت باسک) است؛ اگرچه این شهر به بزرگی بیلبائو یا سن‌سباستین نیست، با این وجود پایتخت ایالت محسوب می‌شود، به دلیل اینکه همه نهاد‌های بزرگ سیاسی در این شهر قرار دارند. این تیم نام خود را از شهر ویتوریا نگرفته است، بلکه نام تیم برگرفته شده از محله تاریخی آلاوا (با آرابا در باسک) است.

شروع آنها

با این که فوتبال در آن شهر از اوایل قرن اخیر بازی می‌شده است، ولی تا سال 1921 که گروهی به نام «دوستداران ورزش» تصمیم به تاسیس تیمی رسمی گرفتند، رسمیت نداشت. از آن پس این گروه به نام «دپورتیوو آلاوز» شناخته شد.

لقب

علاوه بر El-Glorioso که خود را به این اسم میشناسند، آلاوز بیشتر به نام Babazorros شناخته می‌شود، که یک عبارت باسکی به معنای کیسه لوبیا است. هر چند این اصطلاح برای تمسخر مردم آن منطقه استفاده می‌شود، کسانی که ادعا می‌کنند لوبیا را با همه چیز می‌خورند. باشگاه از این نام با افتخار استفاده می‌کند.

ورزشگاه

از باشگاه‌های فعلی لالیگا، فقط والنسیا و اسپورتینگ گیخون می‌توانند این ادعا را داشته باشند که ورزشگاهی قدیمی‌تر از ورزشگاه خانگی آلاوز دارند. ورزشگاهی که در سال 1924 با نام «مندیزوروزا» به معنای کوه نوک تیز، افتتاح شد.

تاریخچه و فینال به یادماندنی آنها

آلاوزی که بهترین رتبه‌اش در جدول پنجمی بوده است و اکنون 12م جدول لالیگا ایستاده، اگرچه موفق به کسب افتخاربزرگی نشده‌ است، اما آنها یکی از دراماتیک‌ترین شبهای اروپا را به عنوان بهترین خاطره در ذهن دارند. لیورپول در سال 2001 قصد فتح جام یوفا را داشت که با یک برتری 3 بر یک تا پایان نیمه اول می‌توانست این جام را برای خود به ارمغان آورد، اما باسکی‌ها به مبارزه برگشتند. آن بازی با ضربه سر دقایق پایانی یوردی کرایف نتیجه 4-4 به تساوی رسید تا بازی به وقت اضافه و قانون گل طلایی کشیده شود، در حالی که با گل به خودی دلفی گِلی، رویای مرسی ساید به پایان رسید و تبدیل به خاطره انگیزترین شب تاریخ آلاوزی‌ها شد!

مربی

مائوریسیو پیگرینو برای اولین بار در سال 1998 برای یک فصل بازی در بارسای فن خال، از زادگاهش جدا و به صورت قرضی راهی اروپا شد. نباید او را با مانوئل پیگرینی یا مائوریسیو پوچتینو اشتباه گرفت!

ارتباط با بارسا

آدرین اورتولا، دروازه‌بان آنها به صورت قرضی از بارسای بی‌برای باشگاه آلاوز بازی می‌کند، که البته این فصل یک بازی بیشتر برای این تیم انجام نداده است که بازی دربی ایالت باسک در برابر اتلتیکو بود. این بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید. دفاع راست آنها کیکو فمنیا، دو سال موفق در بارسا را طی سال‌های 2011-2013 طی کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: همه چیز درمورد رقیب بعدی بارسا در لالیگا؛ دپورتیوو آلاوز
خب پس امشب خوراک لوبیا داریم.


شنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ (۱۵:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۱ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!