به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ بارسا vs اتلتیکو مادریدپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ (۱۶:۴۴) (۵۴۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا با برتری 1-2 در بازی رفت پا به این دیدار می‌گذارد و به دنبال این است تا برای چهارمین بار پیاپی از این مرحله به سلامت عبور کرده و پس از آن، به رکورد نادر سه قهرمانی پیاپی در جام حذفی فکر کند. هر آنچه که باید در مورد این بازی بدانید، این‌جاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

دیگر همه می‌دانند که نیوکمپ قلعه‌ای‌ست که به راحتی تسخیر نمی‌شود. ورزشگاه خانگی بارسلونا یک سد محکم است که از دیوارهای عمودی برج‌مانند محاصره شده و در طول تاریخ، همواره به عنوان ورزشگاهی که نفوذ در آن تقریباً غیر ممکن بوده و یک جان‌پناه افسانه‌ای بوده است.

این مسئله یک دلیل دارد و آن این‌که نیاز نداشتند تا از خانه خود از خاج دفاع کنند. آن‌ها این‌کار را در داخل انجام می‌دادند، در زمین، و احتمالاً بیشتر از همه در کوپا دل ری‌های این فصل، که در آن‌ها نیوکمپ شاهد دیدارهای برگشت موفقیت‌آمیزی در یک‌شانزدهم، یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی بوده است.

و سه‌شنبه شب، از ساعت 23:30 دقیقه (به وقت ایران)، این‌بار در نیمه‌نهایی، امید دارند که اتلتیکو مادرید میهمان را کنار زده و به مسیر خود برای کسب سومین قهرمانی پیاپی در جام حذفی، ادامه دهند.

اخبار دو تیم

در حالی که در میانه زمستان، تقویم تیم، به جرأت، مهم‌ترین دیدارهای فصل را، نه تنها در کوپا دل ری، که در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا، در خود جای داده است، زمان بسیار کمی برای استراحت وجود دارد. به همین دلیل تیم یک‌شنبه در جلسه ریکاوری شرکت کرد تا پیروزی قاطع 3-0 مقابل بیلبائو در لیگ را فراموش کرده و ذهن خود را برای دیدار برگشت نیمه‌نهایی جام حذفی برابر اتلتیکو آماده کند. از همین رو، دوشنبه، اولین و تنها جلسه تمرین تیم بود که به طور اختصاصی به این دیدار تعلق داشت.


لیست هجده‌نفره تیم اعلام شده و در حالی که رافینیا (شکستگی بینی) و نیمار (محرومیت) از لیست خارج شده‌اند؛ اما خبر جالب توجه، بازگشت سرجیو بوسکتس و کاپیتان اینیستا به لیست تیم است، که پیش از این به دلیل مصدومیت چند هفته‌ای در ترکیب حاضر نبودند. این لیست از این قرار است: سیلسن، ماسیپ، پیکه، راکیتیچ، بوسکتس، دنیس، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، ماسکرانو، آلکاسر، آلبا، دینیه، سرجی روبرتو، آندره گومز، الکس ویدال و اومتیتی.


اتلتیکو با مشکل بزرگی روبرو است و گابی فرناندز، کاپیتان این تیم، که در بازی هفته گذشته با کارت زرد داور جریمه شد، در این بازی محروم است و تیمش را همراهی نخواهد کرد.

نقطه‌نظر مربی

احتمالاً مهم‌ترین پرسشی که از انریکه در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در روز دوشنبه شد، در مورد جایگزین انتخابی‌اش برای نیمار و همینطور در خط هافبک با توجه به مصدومیت اینیستا و بوسکتس بوده است: «انتخاب‌های کمتری نسبت به قبل در خط هافبک دارم، و در این شکی نیست. اما گزینه‌های فعلی هم جذابند و بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارم».

او در مورد نیمار گفت: «سطح نیمار واقعاً بالاست. او زمانی که به این‌جا رسید بسیار خوب بود و بهتر و بهتر هم می‌شود». از آردا توران و دنیس سوارز به عنوان جانشینان احتمالی مرد برزیلی سخن به میان امد، اما سرمربی نمی‌خواست تا اطلاعات اضافی را به دست همکارش، دیگو سیمئونه، برساند: «ما تلاش می‌کنیم و سعی می‌کنیم او را به فکر واداریم».

فرم دو تیم

بارسا از 5 ژانویه، که در نخستین بازی خود در سال 2017 به بیلبائو باختند، بدون شکست بوده است و از آن زمان، در تقویمی بسیار شلوغ که شامل سه بازی با بیلبائو در لیگ و جام حذفی و هم‌چنین دو دیدار رفت و برگشت با سوسیداد در جام حذفی می‌شد، دو تساوی و پنج پیروزی کسب کرده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اتلتیکو مادرید نیز، مانند بارسا، بازی آخر خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشت و موفق شد در خانه آلاوز را با دو گل شکست دهد. شکست هفته گذشته مقابل بارسا در کالدرون، نوار پنج بازی بدون شکست پیاپی این تیم را پاره کرد که شامل دو پیروزی پیاپی و سه تساوی پیاپی می‌شد.

تاریخچه

بارسا در پی حذف سفید و قرمزپوشان مادریدی از جام حذفی برای دومین بار در طول این سه فصل است. آن‌ها یک بار در یک‌چهارم نهایی جام حذفی فصل 2014/15 موفق به شکست و حذف اتلتیکو مادرید شدند.

بازی سه‌شنبه شب، سومین دیدار دو تیم در این فصل خواهد بود که نخستین آن‌ها در 21 سپتامبر با تساوی 1-1 دو تیم در نیوکمپ خاتمه یافت و هفته گذشته نیز، بارسا با پیروزی 1-2 ویسنته کالدرون را ترک کرد. آن‌ها قطعاً یک بار دیگر و این‌بار در دیدار برگشت لیگ (28 فوریه، 10 اسفند) در کالدرون به مصاف هم خواهند رفت. البته یک احتمال هم وجود دارد که دو تیم در مراحل بعدی لیگ قهرمانان اروپا، در صورت صعود، به هم برخورد کنند. در حال حاضر، هر دو در میان 16 تیم برتر حضور دارند.

بارسا که با 28 جام پرافتخارترین تیم این تورنومنت داخلی که متشکل از 83 سه تیم است، محسوب می‌شود، به دنبال این است که وضعیت افسانه‌ای خود را با هت‌تریک در قهرمانی حتی بهبود ببخشد. در واقع آخرین باری که تیمی توانست سه‌بار پیاپی قهرمان این رقابت‌ها شود، بارسا بود که در سال‌های 1951، 1952 و 1953 موفق به قهرمانی شد.


پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 23:30 به وقت ایران در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلونا برگزار می‌شود و شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از شبکه ورزش سیما تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs اتلتیکو مادرید
پیش به سوی بردی دیگر توسط بهترین تیم دنیا و جادویی دیگر توسط بهترین بازیکن تاریخ فوتبال.


سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ (۱۸:۰۳)
 
ham-barc
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs اتلتیکو مادرید
به امید اینکه یه بازیه کامل و بی نقص رو به نمایش بزاریم و برد خوبی کسب کنیم که باعث بهبود روحیه ی تیم در مابقی مسابقات شه


سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ (۱۷:۴۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش‌بازی؛ بارسا vs اتلتیکو مادرید
به امید خدا یه برد خوب بدست میاریم.


سه‌شنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ (۱۷:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۳ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!