به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

افت رئال زیدان؛ آیا تاریخ تکرار می‌شود؟اختصاصی
فرستنده ابوذر شاه امیری در تاريخ سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ (۲۱:۱۲) (۱,۰۲۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
ابوذر شاه امیری
FCBarcelona.ir


اسکور برد دقیقه 23 را نشان می‌داد، مارسلو برای دور کردن توپ، تکلی نصفه و نیمه زد، روی زمین افتاد، دندان‌هایش را بهم می‌فشرد، چهره‌اش درهم بود و دستش را بر ران پای چپش گذاشته بود. به نظر می‌رسید درد شدیدی را تحمل می‌کند. کروس توپ را به بیرون زد تا به وضعیتش رسیدگی کنند، در همین حال زیدان به سمت نیمکت رفت و ایسکو را فرا خواند. مارسلو بلند شد، تقلا می‌کرد، نمی‌خواست باور کند که اتفاقی افتاده است. بازی آغاز شد و مارسلو لنگ لنگان به بازی ادامه داد و یک دقیقه بعد تابلوی تعویض بالا رفت که نشان می‌داد مصدومیتش جدی است و باید جایش را به ایسکو بدهد. در همین حال تصاویر تلویزیونی صحنه‌ای قبل از مصدومیت را نشان می‌داد که در آن «یوآن پی» بازیکن ونزوئلایی مالاگا مارسلو را سرنگون می‌کرد تا مشخص شود که دلیل مصدومیتش همین برخورد است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

مارسلو لنگ لنگان و با استیصال از زمین خارج شد، چهره‌اش گریان و نگران بود و با عصبانیت روی نیمکت نشست و می‌رفت تا یک ماه خانه نشین شود. نگرانی چهره‌اش به زیدان منتقل شده بود و پیش‌تر از او به هواداران و بازیکنان، اما زیدان همچنان با جست و گریزهای همیشگی‌اش به بازی ادامه داد ولی این بار بدون اینکه شلوارش پاره شده باشد.

او مهره کلیدی در ترکیب زیزو به حساب می‌آمد، لااقل آمار که این را می‌گفت: او در 23 بازی برای رئال در این فصل - 1406 دقیقه - موفق شد 2 گل به ثمر برساند و 3 پاس گل را برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند، که در قیاس با مدافع بودنش و مابقی بازیکنان رئال، آمار قابل قبولی است. او توانست به طور متوسط در هر بازی، آمار 1/2 تکل، 1/5 توپ ربایی و 0/6 خطا را به ثبت برساند، که آمار خطاهایش در میان مدافعان رئال از همه کمتر بود.

بازی به دقیقه 78 رسید و رئال 2-1 از حریف جلو بود. رئالی‌ها سرمست از یک برد خفیف و شکننده و خوشحال از خروج از بحران هفته قبل بودند، که این بار مصدومیت لوکا مودریچ و خروجش از زمین شوک بزرگی را به هواداران رئال وارد آورد و تا پایان بازی لذت برد را به کام آنان تلخ کرد. او در این فصل در 24 بازی برای رئال - 1473 دقیقه - 2 گل و 2 پاس گل به نام خود ثبت کرده و 88/6 درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسیده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مودریچ باز هم در بازی با مالاگا مصدوم شد؛ سال 2015 بود که مودریچ در زمان مربیگری آنجلوتی پس از مصدومیتی شدید در دیدار با مالاگا، به میدان رفت و مجددا مصدوم شد، به طوری که کل آن فصل را ازدست داد، و بسیاری نبود هافبک کروات را از علل اصلی ناکامی رئال در آن فصل دانستند. این بار سومی بود که مودریچ در بازی با مالاگا مصدوم می‌شد.

احتمالا هواداران رئال پس از بازی تردیدهایی را در مورد ادامه حضور زیدان بر نیمکت تیم محبوبشان و موفقیتش در دل راه می‌دادند. عده‌ای از آن‌ها در دقیقه 82 و پس از خروج بنزما او را به خاطر موقعیت‌های بی‌شماری که به دلیل بازی با سلتا و این بازی ازدست داده بود، هو می‌کردند و عده‌ای نیز او را تشویق می‌نمودند. به نظر می‌رسید هواداران یکپارچگی خود را از دست داده‌اند. انگار نه انگار که همین هفته قبل بود که 40امین بازی بدون شکستشان را جشن می‌گرفتند. راموس هواداران را به باد انتقاد گرفت: «درست در مقطعی که هواداران باید با ما باشند، روبروی ما ایستاده‌اند». این حرف‌های راموس خبر از چند دسته شدن هواداران رئال می‌داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سیاهه مصدومان رئال مادرید از په په، بیل، کارواخال و خامس گرفته تا مودریچ و مارسلو که به تازگی به آن‌ها اضافه شده‌اند و هم چنین افت محسوس رونالدو که این روزها آمار خوبی ندارد و در بازی رفت جام حذفی عملا خنثی بود، سبب شده تا هواداران به آینده تیمشان خوشبین نباشند. آنها نگراند که باز هم تاریخ تکرار شود.

آن‌ها یادشان نرفته که آنجلوتی با آن همه محبوبیت بین بازیکنان و هواداران، پس از 22 برد پیاپی بالاخره هیچ جامی در آن فصل رویایی نیاورد و قافیه را به رقیب سنتی‌اش بارسلونا واگذار کرد. رقیبی که برخلاف آنها بعد از چند نتیجه ضعیف در ابتدای فصل، دوباره به اوج برگشته، و این اوج‌گیری برای هواداران هر دو تیم آشناست؛ انگار که تکرار تاریخ برای هر دوست ولی برای یکی تلخ و برای دیگری شیرین.


حال باید دید زیدان با این چالش چه خواهد کرد. او باید تیمش را فردا در مرحله برگشت جام حذفی و در زمین حریف روانه میدان کند، در حالی که بازی رفت را 2-1 در برنابئو شکست خورده و این یعنی 2 گل در خانه دریافت کرده است. رئال به رهبری زیدان در این فصل در 13 بازی خارج از خانه 5 تساوی، یک شکست و 7 برد به دست آورده و آمار نشان از برتری نسبی تیم زیدان می‌دهد، ولی بسیاری بر این عقیده‌اند که رئال زیدان هنوز سبک خاصی از یک بازی منظم و شناور از خود نشان نداده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

زیدان در این فصل به جز بازی با اتلتیکو، نتوانست هیچ از یک رقبای سخت خود را شکست دهد. آنها در دو بازی رفت و برگشت با دورتموند به تساوی 2-2 رسیدند و مقابل سویا شکست خورده و در برابر بارسا هم به زحمت بازی را به تساوی کشاندند. آنها از 17 بازی که در این فصل در خانه انجام دادند، 3 تساوی، یک شکست و 13 برد به دست آوردند و نکته تامل برانگیز در این بردها این است که 7 تای آنها با برتری شکننده یک گل به دست آمد.

حال باید دید زیدان چگونه می‌تواند بر بحران به جود آمده غلبه کند. باید تا بازی سلتاویگو منتظر ماند و دید که موفقیت‌های زیدان از نبوغش سرچشمه گرفته و یا چاشنی شانس در آن‌ها دخیل بوده است. همه چیز به بازی آینده رئال بستگی دارد؛ شاید سرنوشت تمام فصل آن‌ها و شاید سرنوشت ابقا یا اخراج زیدان!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush_r2004
پاسخ به: افت رئال زیدان؛ آیا تاریخ تکرار می شود؟
در کل بازیهای یک فصل تیم های معتبر ، دو یا سه بازی مهمه که اگه تیم ببره می تونه صاحب جام و عنوان بشه که این مسئله فصل پیش با خوش شانسی محض برای ریال و پنالدو اتفاق افتاد و در عین عدم شایستگی عناوین زیادی نصیبشون شد .
این بازی حذفی اولین ناکامی و سراشیبی سقوط و ایجاد بحران در ریال را رقم خواهد خورد . سبد شانس ریالیها و پنالدو ته کشیده .
زنده باد بارسا و زنده باد شاه مسی


چهارشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۵ (۱۱:۲۶)
 
toraj
پاسخ به: افت رئال زیدان؛ آیا تاریخ تکرار می شود؟
با تمام احترامی که به زیدان قائلم و واقعا خاطرش برام عزیزه ولی به نظر بنده زیدان تنها کاری که برای رئال انجام داده اینه که به بازیکنان اعتماد به نفس داده و بیشتر از لحاظ روانی و انگیزشی بازیکنان رو تهییج کرده ولی از لحاظ تاکتیکی رئال هیچ طرحی نداره به غیر سانتر از جناحین.


سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ (۲۳:۰۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: افت رئال زیدان؛ آیا تاریخ تکرار می شود؟
ابوذر جان خسته نباشی. برای مقاله اول بسیار خوب بود. در عین نگاه منطقی و آماری، نگارش بسیار خوبی هم داشت. ان شاء الله بیشتر از اینها از قلمت استفاده کنیم.


سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۵ (۲۱:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!