به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی اتلتیک بیلبائو vs بارسلوناپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۵ (۲۰:۳۷) (۹۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


اولین بازی سال جدید میلادی ساعت 23:45 (به وقت ایران) امشب برگزار خواهد شد و پادشاهان جام حذفی در حالی به ورزشگاه سن مامس سفر می‌کنند که سه پادشاه اصلی تیم خود، یعنی مثلث MSN را در اختیار دارند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار دو تیم

دروازبان یاسپر سیلسن، با مصدومیت در ناحیه سولئوس پای خود از تعطیلات زمستانی بازگشت، به جز او بارسا با مشکل دیگری از بابت مصدومیت‌ها مواجه نیست. دنیس سوارز، الیکس ویدال و جرمی متیو (کسی که بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت 2 ماهه، حال سلامتی خود را باز یافته است) به صلاحدید انریکه در لیست 18 نفره قرار نگرفته‌اند. این لیست بدین شرح است: تراشتگن، ماسیپ، پیکه، راکیتیچ، سرجیو، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، رافینیا، ماسکرانو، پاکو الکاسر، جوردی آلبا، دینیه، سرجی روبرتو، آندره گومز و اومتیتی.

باسکی‌ها اما مشکلات قابل توجه بیشتری دارند. مارکوس، آلوارز، آگر آتزا و اینیگو لکو از مصدومان این تیم هستند، اما هافبک آنها، Beñat Etxebarria حال آماده بازی است.

نقطه نظرات مربیان

لوئیز انریکه در مصاحبه چهارشنبه خود اینگونه سخن گفت: «ما فرصت لذت بردن از تعطیلات را داشتیم و من از دیدن فرم خوب بازیکنانم پس از بازگشت از تعطیلات بسیار شگفت زده شدم. آنها از قبل هم بهتر شده‌اند». و در مورد حریف گفت: «فکر نمی‌کنم بیلبائو سیستم دفاعی خود را تغییر دهد. آنها بسیار هوشیار هستند و سعی می‌کنند با اعمال پرسینگ، بازی شما را تحت الشعاع قرار دهند. آنها از واگذاری فضا در پشت دفاع خود ترسی ندارند». و ادامه داد: «آنها بارها در لیگ ما را دچار مشکل کرده‌اند و من پیش بینی می‌کنم حریف خود را برای دستاوردهای بزرگی آماده کرده باشد».

ارنستو والورده درباره این مصاف اینطور اظهار داشت: «برای تقابل با بارسا شما واقعا باید آماده این کار باشید، در غیر این صورت شکست خواهید خورد. زیرا اگر به آنها فضا دهید، می‌توانند مشکل ایجاد کنند. ما نیاز به ایجاد موقعیت داریم».

فرم دو تیم

بارسلونا صعود که به مرحله یک هشتم را با کسب پیروزی 8-1 (در مجموع) مقابل هرکولس و اتلتیک بیلبائو نیز 5 بر 1 ریسینگ سانتاندر را شکست دادند. هر دو تیم مذکور همچنان در رقابت‌های اروپایی حاضر هستند. بیلبائو باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به مصاف آپوئل قبرس برود.

بارسلونا اکنون جایگاه دوم و بیلبائو هفتم جدول لالیگا را در اختیار دارند. باسکی‌ها در بازی‌های خانگی این فصل از رقابت‌های لیگ اسپانیا عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته‌اند، اگر چه در بازی هفته اول، در سن مامس شکست خوردند اما پس از آن، رکورد 5 برد و یک تساوی را به ثبت رساندند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که تک گل پیروزی بخش شاگردان انریکه در مصاف هفته دوم لالیگا مقابل بیلبائو را ایوان راکیتیچ به ثمر رسانده است.

تاریخچه

طی 10 سال اخیر، بارسا و بیلبائو 31 بار در تمام رقابت‌های لالیگا، جام حذفی و سوپر کاپ اسپانیا با یکدیگر رو در رو شده‌اند. اگر چه شکست 4-0 در سوپر جام سال 2015، خاطره تلخی را برای هواداران از این تیم ثبت کرده است اما این تنها یکی از دو شکست کاتالان‌ها طی این 31 بازی است.

سه تای این پیروزی‌ها در فینال جام حذفی حاصل شده است. همچنین دو تیم در یکی از مراحل همین رقابت‌ها در فصل گذشته حریف یکدیگر شدند و بارسا در هر دو بلزی (رفت و برگشت) به پیروزی رسید. علاوه بر این‌ها، سه دیدار اخیر دو تیم در لالیگا به سود آبی و اناری پوشان سوت خورده است و بنابراین پیش بینی می‌شود که بارسا از شانس بالایی برای کسب پیروزی برخوردار باشد. حتی اگر همه چیز طبق این آمار، مثبت پیش نرود، بازی برگشت در نیوکمپ خواهد بود و فرصت جبران وجود خواهد داشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mahsagh
پاسخ به: پیش بازی اتلتیک بیلبائو vs بارسلونا
پیش به سوی پیروزی....


پنج‌شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۵ (۲۱:۱۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۵ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!