به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی و رسیدن به رکورد 473 گل با پیراهن بارسلوناآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۵ (۲۰:۴۵) (۷۱۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این بازیکن آرژانتینی، شب گذشته، در پیروزی 4-0 مقابل مونشن گلادباخ، 473 امین گل خود برای بارسا را به ثمر رساند، رکوردی که تا پیش از این، در اختیار اوزه بیو قرار داشت. در این خبر جزئیات بیشتری از این آمار را ورق خواهیم زد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لئو مسی محدودیت ناپذیر است؛ او این را بازی به بازی و بعد از هر گل نشان می‌دهد. این اسطوره، با هر توپی که به طاق دروازه حریف می‌کوباند، تاریخ را از نو بازنویسی می‌کند!

آخرین دستاورد مسی، به آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مقابل مونشن گلادباخ باز می‌گردد. مرد آرژانتینی، با گلزنی در این بازی، تعداد گل‌های زده خود را به عدد 473 رساند و حال به همراه اوزه بیو (بنفیکا) در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی بازیکنانی قرار دارد که در طول تاریخ، بیشترین گل را برای یک باشگاه به ثمر رسانده‌اند.

این اواین باری نیست که مسی با رکورد پیشکسوتان دنیای فوتبال برابری می‌کند یا از آنها پیشی می‌گیرد؛ در همین مقیاس نیز او اکنون نسبت به بازیکنانی چون خوزه اگواس (بنفیکا، 379 گل)، نینی (بنفیکا، 359)، یان راش (لیورپول، 349) و تلمو زارا (اتلتیک بیلبائو، 336) برتری دارد. در میان 10 بازیکن برتر این لیست، مسی و کریستیانو رونالدوی پرتغالی، تنها کسانی هستند که همچنان در مستطیل سبز حاضرند. البته رونالدو با 371 گل برای رئال مادرید پشت سر یار شماره 10 کاتالان‌ها قرار دارد.

این رکورد مسی ارزشمند‌تر می‌شود هر گاه بفهمید که سزار رودریگز، با 232 گل برای بارسلونا، دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه می‌باشد؛ چیزی در حدود نصف تعداد گل‌های مسی!


52 گل تا پیروزی

اشاره شد که لئو مسی در جایگاه چهارم این رده‌بندی حضور دارد؛ در واقع اکنون اووه زلر، جیمی و گرد مولر در رده‌های سوم تا اول آن را اشغال کرده‌اند. بنابراین، او در ابتدا باید به دنبال پیشی گرفتن از رکورد 507 گل زلر با هامبورگ (در بین سال‌های 1954 و 1972) و سپس 522 گل جیمی برای سلتیک (در بین سال‌های 1922 و 1937) باشد. در نهایی نیز، هدف پیش افتادن از گرد مولر معروف است که (در بین سال‌های 1965-1979) 525 گل برای بایرن مونیخ به ثمر رساند. لذا، "تنها" 52 گل بین لئو مسی و یکی دیگر از شاهکارهای فوتبالی باقیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: مسی و رسیدن به رکورد 473 گل با پیراهن بارسلونا
آمار مسی خارق العاده است. البته مسی تعداد پاس گلهاش هم شگفت انگیزه و بازیکنی مثل این بشر وجود نداره که هم تو گل زنی و هم پاس گل و هم پاسهای کلیدی منجر به گل به گردپای مسی برسه.


شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ (۱۸:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی و رسیدن به رکورد 473 گل با پیراهن بارسلونا
سلطان رکوردها این رکورد رو هم خواهد شکست!


جمعه، ۱۹ آذر ۱۳۹۵ (۱۴:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۶ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!