به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چرا زوج جادویی اینیستا و بوسکتس، وضعیت بارسا را بهبود خواهد بخشید؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ (۱۲:۲۳) (۱,۱۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Squawka
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


با وجود متوقف شدن در ال کلاسیکو و تمدید فاصله شش امتیازی با مادریدی‌های صدرنشین، دو دلیل برای خوشبینی باشگاه و هواداران بارسلونا وجود داشت: سرجیو بوسکتس و آندرس اینیستا.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بوسکتس در دیدار مقابل رئال مادرید، بسیار خوش درخشید. در تمام طول بازی، اینطور به نظر می‌آمد که او در یک ظرف وجودی دیگری بازی می‌کند و نیم ثانیه از هر بازیکن دیگری، پیش است. دیدن چیزها، پیش از اینکه اتفاق بیافتند، دانستن اینکه حریف چه خواهد کرد و هم‌تیمی‌ها در کجا خواهند ایستاد. و این رستگاری شیرینی برای مردی بود که در این فصل، بیشتر از سه فصل پیش از آن، آسیب دیده بود.

در تاریخ 29 سپتامبر، بارسا در نیوکمپ مقابل اتلتیکو مادرید قرار گرفت و در نهایت با تساوی 1-1 متوقف شد. مشکل اصلی آن تساوی، فارغ از دو امتیازِ از دست رفته، مصدومیت لیونل مسی و سرجیو بوسکتس بود. هر دو جدی به نظر می‌رسید، اما در حالی که مسی هفته‌ها دور از میادین بود، بوسکتس در ابتدای هفته بعد دوباره به ترکیب بازگشت.

بازگشت بوسکتس، خبری بسیار خوب و روحیه بخش برای بارسا بود، چرا که او یکی از مهمترین بازیکنان تیم است. حتی می‌توان گفت که حداقل در زمینه سازماندهی خط هافبک و ساختار بازی، او مهمترین بازیکن تیم است. او باعث می‌شود که بارسا مانند بارسا بازی کند.

اما نکته اینجاست، که بوسکتس مانند بوسکتس بازی نمی‌کرد. او توپ را از دست می‌داد، از بازگرداندن مالکیت به تیم عاجز بود و به طور عمومی چندان «بوسکتس» به نظر نمی‌رسید. او در هفته‌های اخیر اندک اندک ریتم خود را بدست می‌آورد، اما ال کلاسیکو می‌توانست به طور واضح آزمونی بزرگ باشد. احتمالاً مشکلی ندارد که بگوییم او شدیداً از این آزمون سربلند خارج شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در حالی که بوسکتس در قلب بارسا، می‌درخشید و به مادریدی‌ها اجازه خودنمایی نمی‌داد (تا لوییز انریکه نیمار را بیرون کشید و در تصمیمی نه چندان جالب، سیستم تیم را به 4-4-2 تغییر داد)، آبی و اناری‌ها نتوانستند ریتم همیشگی خود را پیدا کنند، تا زمانی که اینیستا به عنوان یار جانشین به میدان آمد تا بالاخره آن بازگشتی که بارسایی‌ها شدیداً منتظرش بودند، رقم بخورد.

همین اندازه کافی است که بگوییم کاپیتان بارسا در فرم خوبی به سر می‌برد. تأثیر او بر بازی و بر هواداران، کاملاً محسوس بود. جَو نیوکمپ کاملاً دگرگون شد و سطح بارسا از بهتر بودن از رئال، به بسیار بسیار بهتر بودن از آن‌ها رسید. همانطور که یکی از مفسران گفت: «"تیکی"دارد "تاکا" را پیدا می‌کند!».


اینیستا بالاترین درجه کیفیت را از خود به نمایش گذاشت. او از میان بازیکنان حریف آنچنان می‌گذشت که انگار سفیدپوشی در مقابلش حضور ندارد. پاسکاری‌های بی‌نقص، قطع توپ، تکل‌های صحیح و حتی پیروزی در یک دوئل هوایی! او سی دقیقه از نبوغ محض، در بالاترین درجه را به نمایش گذاشت؛ نبوغی که همچنان در او موج می‌زند. شاید او آن جنس از اهمیت اساسی که بوسکتس در تیم دارد را نداشته باشد، اما کاپیتان اینیستا آن چیزی‌ست که بارسا برای حرکت به آن نیاز دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
پاس‌های اینیستا در دیدار مقابل رئال مادرید با دقت 96%!

96% پاس صحیح، خود به تنهایی خیره کننده است، اما به یاد بیاورید که یکی از آن‌ها، پاس عمقی کاملاً غیر ممکنی بود که او برای مسی فرستاد. مردان و زنان CERN (سازمان اروپایی پژوهش‌‌های هسته‌ ای) نمی‌توانند پاسی دقیق‌تر از این را برنامه نویسی کنند. آن‌ها اتم را می‌شکافند و این پاس به لحاظ دقت چیزی کم نداشت؛ یک برش از «زیبایی». برشی که مسی آن را به بیرون فرستاد.

این اتفاق در واقع دو بار افتاد؛ جایی که نیمار هم در حرکتی که اثر اینیستا را در همه جای خود می‌دید، موقعیتی طلایی را از دست داد. در حالی که اینیستا هافبکی در کلاس جهانی است، نمی‌تواند کاری کند تا مهاجمان سطح اول، توپ‌هایی را به گل تبدیل کنند که نمی‌توانند گل نشوند. با این اوصاف، بارسا همچنان با تنها یک گل از حریف پیش بود، تا در نهایت در ثانیه‌های پایانی، گل مساوی را دریافت کرد.

آنچه اینیستا می‌تواند انجام دهد، و آن تأثیر شگفت انگیزی که او در دیدار مقابل سفیدهای مادریدی از خود به نمایش گذاشت، سبب می‌شود تا بارسا بهتر بازی کند. این مسئله تا اندازه زیادی برای بارسا شگون به همراه دارد. آبی و اناری‌ها شاید شش امتیاز در لیگ کمتر از رئال مادرید جمع کرده باشند، اما هنوز راه زیادی تا پایان فصل باقی مانده و آن‌ها کاپیتان خود را بازیافته‌اند که می‌تواند در کنار دیگر هافبک سطح بالای تیم، تأثیر غیر قابل انکاری بر بازی‌ها بگذارد.


بوسکتس و اینیستا، در کنار یک هافبک سوم، دوباره برای بارسا این امکان را فراهم می‌کنند تا به «سبک بارسا» بازی کند. در طول غیبت اینیستا، سیستم بازی تیم ناکارآمد بود، چرا که مدافعان مجبور بودند توپ را به بازیکنان کناری بسپارند تا آغازگر حمله‌ها باشند.

بدون کاپیتان، بارسا فاقد یک هافبک خلاق بود که قادر است توپ را به خوبی حمل کند و پاس‌های طلایی بدهد. خب، البته مسی بود؛ اما او نمی‌تواند همه کارها را خود به تنهایی انجام دهد. او به دستان استوار اینیستا نیاز دارد.

خب، حالا بارسا آندرس اینیستا و سرجیو بوسکتس را در کنار هم، در خط هافبکی که برای حضور این دو جان می‌دهد، می‌بیند. همانطور که آن‌ها ذره ذره به ریتم و آمادگی کامل خود می‌رسند، انتظار داشته باشید که بارسا هم با همین نسبت، به آن هیولای نابودگری که فصل پیش بود، تبدیل شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sidarta
پاسخ به: چرا زوج جادویی اینیستا و بوسکتس، وضعیت بارسا را بهبود خواهد بخشید؟
هه بوسکتس !!!
عقب مونده
بیچاره اینیستا هم مونده دست این اسکل !!


دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۳)
 
borselan
پاسخ به: چرا زوج جادویی اینیستا و بوسکتس، وضعیت بارسا را بهبود خواهد بخشید؟
من پارسال اوایل فصل گفتم که انریکه باید یک جام رو فدای 2 تا جام دیگه کنه وگرنه کارش سخت میشه.
امسال هم همینه انریکه باید بین لیگ و چمپیونز یکی رو انتخاب کنه


دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ (۱۹:۴۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چرا زوج جادویی اینیستا و بوسکتس، وضعیت بارسا را بهبود خواهد بخشید؟
با بازی که جلوی رئال کردیم، قطعا بازم کاندید اول فتح سه گانه خواهیم بود. فقط امیدوارم بازیکنامون در حد خودشون بازی کنن!


دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ (۱۸:۱۹)
 
iman_khatar
پاسخ به: چرا زوج جادویی اینیستا و بوسکتس، وضعیت بارسا را بهبود خواهد بخشید؟
امیدوارم بارسا ریتم بهتر شدن رو ادامه بده و بردهای پیاپی از راه برسند همینکه بارسا به ریتم عالی برسه یعنی همه چی حله چون بقیه تیما در اوج هم از بارسای تو اوج پایین تر هستند


دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ (۱۳:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۷ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!