به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آینده لوییز انریکه؛ تمدید یا خداحافظی؟آبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ (۲۰:۴۱) (۸۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


سرمربی بارسا مذاکرات برای تمدید قراردادش را قطع کرده و آن را به بهار سال آینده موکول کرده است. اما آیا این کار به معنای خداحافظی با باشگاه است؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

می توان تصور کرد که سرمربیگری در بارسلونا، مانند چرخاندن حلقه‌هایی به طور همزمان است، با این تفاوت که 100 حلقه به طور همزمان در دستانتان قرار گرفته و 100 میلیون نفر نیز همه حرکات شما را زیر نظر گرفته‌اند. این شغل شما اعمال شما را با یک شیشه بزرگنمای عظیم نمایش می‌دهد، و در حالی که موفقیت‌ها باعث می‌شود شغل دلچسبی باشد، استرس موجود ممکن است شما را مجاب کند که عطای این شغل را به لقایش ببخشید.

گواردیولا، در زمان اعلام تصمیمش مبنی بر ترک باشگاه در سال 2012، اظهار داشت: «من تخلیه شده‌ام و نیاز دارم که پُر شوم». پپ این را نگفت که فقط حرفی زده باشد، چرا که او پس از ترک بارسا و در حالی که همه باشگاه‌های بزرگ دنیا در حال تماس با او بودند، ضروری دید که مدتی را به دور از فوتبال بگذراند. به لحاظ سبک، گواردیولا و انریکه هر دو بخش‌های مختلف یک لباس‌اند، و با وجود اینکه انریکه کمتر از پپ احساسات خود را بروز می‌دهد، او به احتمال فراوان همان استرس کشنده‌ای که پپ تجربه‌اش کرده بود را، تجربه می‌کند.

«زمان، تاوان خود را پس گرفته است - من هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوم و احساس قبل را ندارم». - گواردیولا، 2012


در حالی که در حال حاضر فشار به حدی بالاست که هر کلمه اشتباه می‌تواند به تیترهای جهانی و ملی تبدیل شود، حضور در کنفرانس‌های مطبوعاتی کمی سخت‌تر می‌شود، وقتی همیشه آخرین پرسش در مورد آینده شما در باشگاه است. به همین دلیل است که لوییز انریکه تصمیم گرفت آب سردی بر پیکر شایعات مختلف بریزد، پیش از اینکه آن‌ها از کنترل او خارج شوند. تابستان اخیر او رسماً اعلام کرد که هر گونه صحبت در مورد تمدید قراردادش را به سال جدید موکول می‌کند، اما مطمئناً این پرسش لعنتی در پسِ ذهنش وجود دارد که آیا باید با بارسا ادامه بدهد؟

اگر از خارج به قضیه نگاه کنیم، تصور می‌کنیم که ادامه ندادن، دیوانگی است. شانس هدایت تیمی که یکی از بهترین مثلث خط حمله تاریخ را در اختیار دارد و معمولاً در هر فصل برای سه گانه می‌جنگد، چیزی است که هر سرمربی ممکن است برایش آدم بکشد! اما، انریکه به تأثیری که یک سرمربی در بلندمدت روی بازیکنان می‌گذارد، ایمان دارد. سر الکس فرگوسن عموماً به عنوان بهترین سرمربی تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، و دلیل اصلی‌اش این است که او بارها و بارها توانست تیم‌هایی بسازد که قهرمانی بدست می‌آوردند. آرسن ونگر نمونه دیگری از این جنس است، اما بازه حضور سرمربی در یک باشگاه، در فوتبال مدرن همینطور در حال کاهش است. با دو سال و چهار ماه، انریکه در بین سرمربیان فعلی لالیگا، پنجمین سرمربی با طولانی‌ترین دوره حضور است و در بین هشت تیم برتر لیگ قهرمانان فصل گذشته، تنها سرمربی اتلتیکو زمان طولانی تری را در این باشگاه، نسبت به انریکه در بارسا، سپری کرده است.

«من تنها قرادادهای شش ماهه امضاء می‌کنم. وقتی کاملاً از اوضاع راضی نیستید، می‌روید». - انریکه، مارس 2016


خود انریکه اظهار داشته است که تمایلی به قراردادهای طولانی مدت ندارد، و حضور طولانی مدت در یک تیم، مانند آرسن ونگر، در اسپانیا «غیر ممکن» است.

این تبدیل به یک اصل نانوشته شده است که بعد از گذراندن دورانی در یک باشگاه بزرگ، برای تکرار موفقیت، تغییر کادر فنی و کادر مدیریتی و حتی بازیکنان، لازم است. یک تازگی نیاز است تا نیروی تازه‌ای به باشگاه بدهد و هر گونه غرور را از بین ببرد. وقتی انریکه به بارسا پیوست، با موفقیت کامل بر دوره‌ای که با انتقال از سبکی به سبک دیگر همراه بود، نظارت کرد. بازیکنانی مانند لوییز سوارز، ایوان راکیتیچ، کلودیو براوو و مارک آندره تراشتگن زیر نظر او به باشگاه پیوسته بودند و اسطوره‌هایی مانند ژاوی، به آرامی از ترکیب کنار می‌رفتند.

خریدهای تابستان نشان می‌دهند که انریکه بار دیگر می‌خواهد آینده را بسازد. آندره گومز، ساموئل اومتیتی، دنیس سوارز و لوکاس دینیه، همگی با این ذهنیت که نسل بعدی خواهند بود، خریداری شدند، اما آیا انریکه خودش را هم به عنوان کسی که این تیم آینده را شکل خواهد داد، می‌بیند؟ او ممکن است بر این عقیده باشد که در حال ساختن زیربنایی برای سرمربی بعد از خودش است.

حقوق روزافزون در لیگ جزیره نیز ممکن است توجه او را به خود جلب کند. احتمالاً انریکه توجه بیشتری به ماجراجویی پپ گواردیولا در منچستر سیتی خواهد داشت و در برنامه‌هایش حضور در یک تیم انگلیسی را قرار خواهد داد. در ابتدای همین فصل، وقتی از او پرسیده شد که نظرش در مورد انتقال به لیگ جزیره چیست، گفت: «آینده سرمربیان در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، هر روز غیر قطعی‌تر از قبل است». بنابراین حقوق بسیار بالا در انگلیس می‌تواند او را وسوسه کند تا دوران حضورش در بارسا را به پایان ببرد. البته یک جای این بحث می‌لنگد و آن اینکه احتمال اینکه هر کدام از باشگاه‌های مطرح انگلیسی این تابستان، که قرارداد انریکه به پایان می‌رسد، به دنبال سرمربی جدید باشند، بسیار پایین است.

البته فرصت‌های بسیار خوب دیگری در قسمت‌های مختلف دنیا انتظار او را می‌کشند. انریکه در طول این مدت به شدیداً باتجربه شده و خود را به اثبات رسانده است، و می‌توان تصور کرد که لیست بلندی از تیم‌ها بخواهند او را برای فصل جدید روی نیمکت خود ببینند.

در حال حاضر، همه نگاه‌ها به کارهای او در بارسلوناست، اما نتایجی که در پایان این فصل بدست می‌آیند، تأثیر غیر قابل انکاری بر تصمیم او بر ماندن یا رفتن، خواهند گذاشت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: آینده لوییز انریکه؛ تمدید یا خداحافظی؟
امیدوارم بمونه وگرنه با یک چالش بزرگ روبه رو میشیم هر کسی نمیتونه مربی بارسا باشه از بقیه تیم ها متفاوته بارسا


دوشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۵ (۸:۵۰)
 
Sidarta
پاسخ به: آینده لوییز انریکه؛ تمدید یا خداحافظی؟
یعنی چی همه شروع کردن بر خلاف جریان آب شنا کردن!!!
دیگه از لوچو انتظار نداشتم حرف از رفتن بزنه


یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ (۲۳:۵۰)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: آینده لوییز انریکه؛ تمدید یا خداحافظی؟
امیدوارم بمونه و به موفقیت هاش ادامه بده
هرکسی نمیتونه مربی بارسا باشه، ما با تیم های دیگه فرق داریم



یکشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۵ (۲۱:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۷ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!