به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گریمالدو؛ وارث آلبا، تحت تعقیب مورینیو و گواردیولاآنالیز فنی
فرستنده سجاد اسدی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ (۱۱:۱۳) (۱,۰۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سجاد اسدی / FCBarcelona.ir


الکس گریمالدو، مدافع کناری جوانی که در لاماسیا رشد کرده بود، ژانویه گذشته به بنفیکا رفت و حالا با نمایش‌های بسیار خوبش، به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از دو تیم قدرتمند منچستری خواهد پیوست. اما چرا بارسا او را از دست داد؟ هر آنچه باید در مورد این مدافع با استعداد بدانید، اینجاست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

گذر 60 ثانیه‌ای

در جریان فصل 2015/2016، بسیاری از هواداران بارسلونا انتظار داشتند تا باشگاه محبوبشان الکس گریمالدو 19 ساله را از تیم ب، به تیم اصلی منتقل کند؛ انتقالی که معقولانه و سنجیده به نظر می‌رسید. این بازیکن جوان به نظر می‌توانست پس از جدا شدن آدریانو کوریا، جایگزین مناسبی برای جوردی آلبا و در آینده، مدافع کناری اصلی بارسا باشد.

متاسفانه داستان آنطور که گریمالدو و هواداران انتظار داشتند پیش نرفت. در ازای آن، بارسلونا این بازیکن را با مبلغ یک و نیم میلیون یورو در ژانویه 2016 به بنفیکا فرستاد (آرسنال نیز خواهان جذب این بازیکن بود اما نتوانست سران بارسا را متقاعد کند).

ده ماه بعد اما کاتالان‌هایی که به فروش گریمالدو تن داده بودند، به فکر افتادند! عملکرد گریمالدو در لیگ پرتغال توجه همگان را به خود جلب کرد و باشگاه‌هایی مثل بایرن مونیخ، یوونتوس، رئال مادرید و والنسیا به همراه دو تیم شهر منچستر، حاضر بودند تا 60 میلیون یورو برای پرداخت مبلغ بند آزادسازی این بازیکن بپردازند.

مشخصات بازیکن
نامالکس گریمالدو
تاریخ تولد20 سپتامبر 1995 (21 ساله)
پستمدافع چپ
بلندای قامت1.70
باشگاه فعلیبنفیکا

چرا باید او را بشناسیم؟

بارسلونا و آکادمی لاماسیا، همیشه به عنوان یکی از نهادهای موفق در معرفی استعداد‌های برتر به فوتبال جهان شناخته شده است، اما گریمالدو هیچگاه فرصت این را نیافت تا خود را ثابت کند. او در 13 سالگی یعنی در سال 2008 از والنسیا به کاتالونیا آمد. او از همان ابتدا یک هافبک با استعداد شناخته می‌شد اما مربیان بارسا اعتقاد داشتند که او باید در قسمت‌های عقب‌تر زمین بازی کند. نتایج تلفیقات استعداد گریمالدو و نظر مربیان بارسا، او را به یک مدافع چپ تبدیل کرد.

گریمالدو پس از سه سال اولین بازی خود را برای بارسا ب انجام داد و بسیاری عقیده داشتند که او می‌تواند در آینده به یک مهره بسیار خوب تبدیل شود. اولین تهدید برای زندگی فوتبالی گریمالدو زمانی رخ داد که او از ناحیه لگامنت زانو مصدوم شد. این موضوع برای او تهدیدی جدی به شمار می‌رفت. این واقعه از لحاظ فیزیکی و روانی نیز بر روی گریمالدو اثر گذاشت.

خوشبختانه، گریمالدو توانست به خوبی از این مخمصه به سلامت بیرون بیاید و به طور کامل ریکاوری کند. او در ژانویه 2014، پس از 324 روز دور بودن از میادین به زمین بازگشت و به خوبی توانست دوباره به شرایط خوب خود برسد، گویی که اصلا دچار چنین مصدومیتی نشده است.

در پایان سال 2015، گریمالدو بیش از 100 بازی برای تیم بارسلونا ب انجام داد و در بیشتر این بازی‌ها کاپیتان تیم بود. او در تمامی رده‌های سنی نیز برای اسپانیا بازی کرد. به نظر می‌رسید که زمان برای گریمالدو فرا رسیده است تا به تیم نخست بارسا بپیوندد، اما انریکه نظر دیگری داشت.

گریمالدو چند ماه پیش از ترک باشگاه در مصاحبه‌ای با RAC1، با ناراضایتی کامل در باره عدم پیوستنش به تیم اصلی گفت: «انریکه هیچگاه به من هیچ چیزی نگفت. من هیچگاه با او ارتباط برقرار نکردم و حتی چیزی برای گفتن به او نداشته‌ام. من با جرارد لوپز، مربی بارسا ب، کار کرده‌ام و با او رابطه خوبی دارم. لوپز به من کمک‌های بسیاری کرده و در بهتر شدن من نقشی اساسی داشته است. بگذارید انریکه با بازیکنان سطح بالای خود باشد و من نیز برای تیمم بازی کنم».


نقاط قوت

سبک بازی گریمالدو قیاس کردن او با جوردی آلبا را در پیش روی ما قرار می‌دهد. می‌توان گفت که گریمالدو در پست‌های خاصی توانایی‌های خود را نشان داده است. این بازیکن 21 ساله تمام ویژگی‌های ابتدایی برای یک مدافع کناری مدرن را داراست؛ سرعت بالا، توانایی سانتر خوب، توانایی خوب در پیمودن رفت و برگشت‌های متوالی و فعالیت در هر دو سمت زمین. او همچنین از لحاظ تاکتیکی عالی عمل می‌کند و قدرت کنترل بالای توپ را دارد.

اگرچه که گریمالدو به عنوان یک مدافع توپ می‌زند، اما او توانایی بازی در میانه میدان را نیز دارد؛ گریمالدو نمی‌ایستد تا توپ به سمت او بیاید، بلکه در میانه میدان بازی را کنترل می‌کند. پاس‌های زمینی خوب او نشان می‌دهد که نه تنها در بازی هوایی، بلکه در پاسکاری‌های روی زمین نیز توانایی بالایی دارد که همین موضوع یک گزینه به حالت‌های تهاجمی بنفیکا اضافه کرده است.

این توانایی‌هایی است که گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی، تحسین می‌کند. پپ همواره از مدافعین کناری خود می‌خواهد در زمانی که تیم توپ را در اختیار دارد، به مرکز زمین بروند، و به همین علت است که توجه منچستر سیتی به گریمالدو جلب شده است.

اگرچه که ممکن است گریمالدو سرعت و قدرت بدنی جوردی آلبا را نداشته باشد، اما عملکردهای گاه بی‌نقص او نشان داده است که او در هنگام یورش‌هایش به جلو، می‌تواند برای تیم خود موقعیت‌های خوبی را خلق کند. پای چپ او، نمایی از زیبایی را نشان می‌دهد؛ گریمالدو ارسال‌های بی‌نقصی می‌کند و در زدن ضربه آزاد نیز بازیکنی توانمند است.

نقاط ضعف

اگرچه که گریمالدو چشمه‌های زیادی از توانایی خود را در دوران بازی‌اش به نمایش گذاشته، اما نمی‌توان گفت که او در سطح بالایی بازی می‌کند و در ماه‌های آتی می‌توان فهمید که آیا او واقعا یک بازیکن با سطح بازی بالا و قوی است، یا خیر.

قد او در حدود 170 سانتی متر است که از این حیث، به نظر نمی‌رسد که بتواند از لحاظ فیزیکی بازیکن قدرتمندی باشد. البته این بازیکن 21 ساله در زمینه توپ ربایی و تکل‌های خود نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او معمولاً به این متهم می‌شود که پاس‌های ریسکی زیادی ارسال می‌کند و توپ را به راحتی از دست می‌دهد، اگرچه به نظر نمی‌رسد روی ویتوریا، سرمربی بنفیکا، از اینکه گریمالدو همیشه گزینه مطمئن را انتخاب نمی‌کند، ناراضی باشد.

آیا می‌دانستید؟

گریمالدو تنها 15 سال و 394 روز داشت که نخستین بازی خود را برای بارسا ب در سپتامبر 2011 انجام داد؛ از این نظر گریمالدو جوانترین بازیکن تاریخ بارسا ب به شمار می‌رود.


چه پیش می‌آید؟

پیشرفت‌های گریمالدو در این فصل از دیدگان مخفی نخواهد ماند و به نظر می‌رسد بنفیکا نیز چاره‌ای ندارد جز اینکه 60 میلیون مبلغ بند آزادسازی گریمالدو را دریافت کند و این بازیکن را از دست بدهد. احتمالا غول‌های پرتغالی کمتر از مبلغ بند آزادسازی به فروش گریمالدو رضایت نخواهند داد که همین موضوع می‌تواند باشگاه‌های خواهان جذب گریمالدو را در آینده‌ای نزدیک از او دور کند، اما در صورتی که گریمالدو با همین رویه برای بنفیکا بازی کند، خروج او از این تیم محتمل به نظر می‌رسد.

غول‌های منچستری لیگ انگلستان نیز خواهان جذب این مدافع هستند. گواردیولا و خوزه مورینیو در بازه‌های نقل و انتقالاتی اخیر دو بار برای جذب این بازیکن تلاش کرده‌اند و در آینده‌ای که دور به نظر نمی‌رسد، احتمالا موفق به جذب این بازیکن نیز خواهند شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Blaugrana.Mary
پاسخ به: گریمالدو؛ وارث آلبا، تحت تعقیب مورینیو و گواردیولا
نقل قول
غول های منچستری لیگ انگلستان نیز خواهان جذب این مدافع هستند. گواردیولا و خوزه مورینیو در بازه های نقل و انتقالاتی اخیر دو بار برای جذب این بازیکن تلاش کرده اند و در آینده ای که دور به نظر نمی رسد، احتمالا موفق به جذب این بازیکن نیز خواهند شد.

کاش لااقل من سیتی بخرتش، تا شاید بعدا با هم به بارسا برگردن


جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۹:۰۴)
 
peymanimpm
پاسخ به: گریمالدو؛ وارث آلبا، تحت تعقیب مورینیو و گواردیولا
مسلما حالا حالاها کسی از لاماسیا به تیم اصلی نمیرسه فقط باید بریم کلی پول بدیم بازیکن بخریم و مفت بفروشیم اون بازیکنارا
نقل قول
اگه پپ خریدش امیدوارم طرفدارا از پپ گله نکنن که چرا خریدش چون این بارسا بود که نخواستش و از دستش داد.

بعد میان میگن پپ بازیکنای مارا میدزده در صورتی که ما خودمون تمام استعدادامونا حراج کردیم تیمای دیگه مفت بخرن


پنج‌شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ (۱۱:۳۴)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: گریمالدو؛ وارث آلبا، تحت تعقیب مورینیو و گواردیولا
نقل قول
گریمالدو چند ماه پیش از ترک باشگاه در مصاحبه ای با RAC1، با ناراضایتی کامل در باره عدم پیوستنش به تیم اصلی گفت: «انریکه هیچگاه به من هیچ چیزی نگفت. من هیچگاه با او ارتباط برقرار نکردم و حتی چیزی برای گفتن به او نداشته ام. من با جرارد لوپز، مربی بارسا ب، کار کرده ام و با او رابطه خوبی دارم. لوپز به من کمک های بسیاری کرده و در بهتر شدن من نقشی اساسی داشته است. بگذارید انریکه با بازیکنان سطح بالای خود باشد و من نیز برای تیمم بازی کنم».


من از سه سال پیش منتظر بودم که گریمالدو سنش به تیم اصلی برسه.. چندین سال بود که میگفتن گریمالدو جانشین آلباست. فک کنم پیشنهادات زیادی هم داشت که مثل سمپر ترجیح داد تو بارسا بمونه. خیلی حیف شد واقعا . به جاش رفتیم دینیه رو خریدیم!
فصل بعدی امیدوارم که مورینیو نگیرتش ولی اگه پپ خریدش امیدوارم طرفدارا از پپ گله نکنن که چرا خریدش چون این بارسا بود که نخواستش و از دستش داد.


پنج‌شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ (۱۱:۲۳)
 
peymanimpm
پاسخ به: گریمالدو؛ وارث آلبا، تحت تعقیب مورینیو و گواردیولا
نقل قول
گریمالدو چند ماه پیش از ترک باشگاه در مصاحبه ای با RAC1، با ناراضایتی کامل در باره عدم پیوستنش به تیم اصلی گفت: «انریکه هیچگاه به من هیچ چیزی نگفت. من هیچگاه با او ارتباط برقرار نکردم و حتی چیزی برای گفتن به او نداشته ام. من با جرارد لوپز، مربی بارسا ب، کار کرده ام و با او رابطه خوبی دارم. لوپز به من کمک های بسیاری کرده و در بهتر شدن من نقشی اساسی داشته است. بگذارید انریکه با بازیکنان سطح بالای خود باشد و من نیز برای تیمم بازی کنم».

1.5 میلیون میدیم بره اون تیم 60 میلیون میفروشه از اونطرف 40-50 میلیون میخریم مجانی یا با 10-12 میلیون یورو میفروشیم
گریمالدو دلوفئو آداما ترائوره مونیر هلیلوویچ سرجی سمپر و داشت این چرخه بی اعتمادی همچنان ادامه دارد....
بجاش کلی پول میدیم آلکاسر آردا ویدال لوکاس دینیه آندره گومز را میخریم
اگه به بازیکنای لاماسیا اعتماد میشد مطمئنا بازدهی خیلی بهتری داشتن


پنج‌شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ (۱۱:۲۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۲ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!