به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نگاهی به عملکرد خریدهای تابستانی بارسا تا به اینجای فصلآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۳:۵۱) (۱,۲۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: بلیچر ریپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


احساسی که در پایان ماه آگوست وجود داشت، این بود که بارسا در تابستان 2016، اولین تابستانی که آن‌ها پس از 2014 می‌توانستند بازیکنی جذب کنند، عملکرد درخشانی در زمینه نقل و انتقالات داشته است. اما در عمل خریدهای باشگاه تا چه حد درخشان بوده اند؟ این مقاله به بررسی این نکته پرداخته است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا شش بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه کرد، و به جز سیلسن 27 ساله، همه آن‌ها در زمان امضای قرارداد، 22 یا 23 ساله بودند. در ادامه تلاش می‌کنیم رده‌بندی منصفانه‌ای بر اساس عملکرد این بازیکنان تا به اینجای فصل، که شامل وفق یافتن با تیم و پیشرفت در سطح بازی می‌شود، بپردازیم.

6. یسپر سیلسن

گزینه‌ای جز قرار دادن دروازبان هلندی در جایگاه ششم خریدهای بارسا وجود نداشت، چرا که او شانس بسیار کمی برای بازی پیدا کرده است. البته این مسئله از آنجایی که تراشتگن دروازبان شماره 1 تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان است، قابل پیشبینی بود، اما حداقل در جام حذفی که به زودی آغاز می‌شود، شانسی باید به سیلسن داده شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا کلودیو براوو را به منچستر سیتی فروخت، و با سودی که از آن معامله بدست آورد، دروازبان نخست تیم ملی هلند و باشگاه آژاکس را به نیوکمپ آورد. تنها حضور او در چارچوب دروازه بارسا، به شکست عجیب و شوکه کننده 1-2 این تیم در نیوکمپ به آلاوز باز می‌گردد؛ و با وجود اینکه روی هیچ یک از گل‌ها، مقصر نبود، چندان احساس راحتی با حضور در آن جَو نمی‌کرد.

این هم قابل انتظار بود، زیرا دروازبانی در بارسا چیزی است که بازیکنان باید نحوه انجامش به طور جداگانه یاد بگیرند، اما با توجه به این نکته که دروازبان آلمانی در همه جهات به سیلسن ترجیح داده می‌شود، احتمالاً مرد هلندی برای اینکه بتواند خود را به خوبی نشان دهد، به مصدومیت تراشتگن احتیاج داشته باشد.

نمره: C

5. آندره گومز

هافبک پرتغالی در حالی از والنسیا خریداری شد، که شایعات فراوانی در مورد انتقالش به رئال مادرید وجود داشت، اما در نهایت به هر ترتیب سر از نیوکمپ درآورد. بارسا او را با مبلغ 35 میلیون یورو خریداری کرد، که با توجه به‌بندی در قراردادش که می‌تواند 20 میلیون دیگر نیز برای والنسیا در بر داشته باشد، حضور او، به صورت بالقوه 55 میلیون یورو برای بارسا آب خورده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هدف این است که گومز تبدیل به آندرس اینیستای بعدی بارسا شود و این همان پُستی بود که او در دیدار مقابل منچستر سیتی در اتحاد، که با شکست 3-1 بارسا همراه بود، در آن بکار گرفته شد. او در آن دیدار، بهترین بازی خود در ترکیب بارسا را تا به اینجای فصل به نمایش گذاشت، اگرچه این نکته چندان قابل توجهی هم نیست، چرا که او عموماً در بازی‌های پیش از آن، به شدت با وفق یافتن با هم‌تیمی‌هایش مشکل داشت.

نمایش گومز در پیروزی 2-3 بارسا در مستایا، نا امید کننده بود. او در زمانی که بارسا به او نیاز داشت تا این بازی به شدت سخت و پیچیده را بدست بگیرد، ضعیف و بدون تأثیرگذاری خاصی ظاهر شد.

یکی از مشکلات این است که با توجه به رقابت و نزدیکی که هافبک‌ها در رختکن بارسا دارند، انریکه نمی‌تواند در چند بازی متوالی او را به بازی بگیرد. البته این مسئله چیزی است که گومز هنگامی که قرارداد را امضاء می‌کرد، از آن آگاه بود و او همچنان زمان زیادی برای قانع کردن انریکه و هواداران در اختیار دارد.

سرمربی از چند پُسته بودن او بسیار راضی بوده و چند باری او را به عنوان هافبک دفاعی به کار گرفت تا به سرجیو بوسکتس استراحت بدهد.

فصل پایانی گومز در والنسیا نا امید کننده بود، اما بارسا به خاطر پتانسیل بالای او، راضی شد تا مبلغ بالایی را برای او بپردازد. حالا گومز مسئول است تا نشان دهد بارسا اشتباه کرده است یا نه.

نمره: C

4. پاکو آلکاسر

اگر بخواهیم او را تنها با آمار و ارقامی که به جا گذاشته قضاوت کنیم، آلکاسر دوران نا امید کننده‌ای را در بارسا گذرانده است. عدم موفقیت در گلزنی تا نیمه نوامبر، چیزی نیست که یک مهاجم بخواهد به آن افتخار کند. اگرچه فاکتورهایی وجود دارند که بار این فاجعه را کاهش می‌دهند؛ مثلاً مسی، سوارز و نیمار. MSN تقریباً تمام زمان‌های بازی در خط حمله را در اختیار دارند و این شانس آلکاسر را برای اثبات خود، به شدت کاهش داده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در زمان‌هایی که او به بازی گرفته شده است، با وجود اینکه موفق به گلزنی نشده، با دوندگی‌های خوب و جای‌گیری‌های عالی‌اش، موقعیت‌های خوب و خطرناکی برای خود و هم‌تیمی‌هایش فراهم کرده است. اگرچه، او یک مهاجم است و مهاجمان را تنها می‌توان با گلزنی قضاوت کرد.

آلکاسر در دو بازی از ابتدا به میدان رفت: آلاوز و مونشن گلادباخ، و می‌توان مطمئن بود که او از نمایش‌هایش در هیچ یک از این دو بازی، خوشحال نبوده است. او به احتمال فراوان، و با توجه به محرومیت سوارز، مقابل مالاگا به میدان می‌رود و این یک موقعیت عالی دیگر برای اوست که گلزنی کند و شبهاتی که در موردش وجود دارد را کاهش دهد.

برخی در بارسلونا معتقدند که او «مهاجم چهارم» بهتری نسبت به مونیر الحدادی، که به والنسیا قرض داده شد، نیست، خصوصاً که 30 میلیون یورو برای بارسا خرج در بر داشته است. او باید بهتر شود تا بتواند ثابت کند آن‌ها اشتباه می‌کنند.

نمره: C

3. لوکاس دینیه

لوکاس دینیه فرانسوی، که در واقع بازیکن پی اس جی بود اما به صورت قرضی در رم به سر می‌برد، در تابستان به نیوکمپ آمد و مصدومیت آلبا باعث شد تا او فرصت حضور در کانون توجه را پیدا کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دینیه در هفت بازی در ترکیب اصلی بارسا قرار گرفت و در همه آن‌ها به طور کامل بازی کرد؛ همچنین باید به این دیدارها، 80 دقیقه از پیروزی 4-0 بارسا مقابل منچستر سیتی که با مصدومیت زودهنگام آلبا همراه بود، اضافه کرد.

او نمایش خارق العاده‌ای نداشته، اما در اکثر لحظاتی که در زمین بوده، نمایش قابل دفاعی داشته است. این مسئله بیش از هر کسی سرمربی تیم را خوشحال می‌کند، چرا که او از همان ابتدا هم از او می‌خواست تا یک مدافع خوب باشد، تا اینکه توجهش را به وظایف تهاجمی مدافع چپ در باشگاه معطوف کند.

دینیه در ابتدا نمایش‌های بسیار قابل قبول و تا حدی فراتر از حد انتظاری داشت، اما در مقابل والنسیا و منچستر سیتی (در اتحاد) با مشکلاتی روبرو بود. با این اوصاف، او همچنان خریدی امیدوارکننده برای بارساست که در حال برآورده کردن انتظارات است. او با 16.5 میلیون یورو به بارسا آمد و با توجه به این قیمت بسیار مناسب، توانایی‌هایی بیش از این قیمت را از خود به نمایش گذاشته است.

با در نظر گرفتن این نکته که او در کنار نیمار در سمت چپ بازی می‌کند و - به خاطر غیر قابل پیشبینی بودن مهاجم برزیلی - کار سختی در این پُست دارد، به خوبی توانسته خود را با شرایط وفق دهد. وقتی آلبا از مصدومیت بازگردد، دینیه بار دیگر روی نیمکت خواهد نشست، اما او بازیکنی است که انریکه نشان داده که می‌خواهد به او اعتماد کند و از استفاده کردن از او، راضی است.

نمره: B

2. دنیس سوارز

بازخرید او از ویارئال، با توجه به‌بندی که در قرارداد او وجود داشت و با 3.5 میلیون یورو می‌توانست راهی نیوکمپ شود، چندان غیر قابل پیشبینی نبود. او در دوران حضورش در سویا و پس از آن ویارئال به صورت قرضی، به لحاظ توانایی فنی و تاکتیکی، پیشرفت قابل توجهی داشت و این مسئله از چشمان انریکه دور نماند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه دنیس تا به حال بیشتر به عنوان یار جانشین به کار گرفته شده، می‌توان دید که او در حال اثبات خود به عنوان یک بازیکن مؤثر است. نمایش او در نیمه دوم دیدار مقابل سویا که با پیروزی 1-2 بارسا همراه بود، بسیار کلیدی بود و به کاتالان‌ها کمک کرد تا به بازی برگردند.

مصدومیت اینیستا، با وجود اینکه یک نکته منفی بزرگ برای باشگاه است، حداقل این فرصت را برای بازیکنانی مانند دنیس فراهم می‌کند تا بتوانند از آن استفاده کنند و با دقایق بیشتری که بدست می‌آورند، لوچو را تحت تأثیر خود قرار دهند. تا به اینجا، لوییز انریکه از آنچه از دنیس سوارز دیده است، خوشحال و راضی به نظر می‌آید.

نمره: B

1. ساموئل اومتیتی

بارسا مدافع فرانسوی را با مبلغ 25 میلیون یورو از المپیک لیون به نیوکمپ آورد، و او، بدون شک، بهترین خرید بارسا در تابستان بوده است. اومتیتی با سرعت خیره کننده‌ای با سبک تیم وفق پیدا کرده و جایگاه خود در ترکیب تیم را یافته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تعداد اشتباهاتی که او در دوران حضورش در نیوکمپ مرتکب شده را می‌توان با انگشتان یک دست شمرد، و این مسئله باعث شده است که بسیاری او را گزینه مناسب تری از ماسکرانو، برای قرار گرفتن در کنار پیکه به عنوان زوج اصلی خط دفاعی تیم می‌دانند.

پیش از مصدومیتش، و در حالی که جرارد پیکه چند هفته‌ای مصدوم بود، تنها لحظات نه چندان تأثیرگذار او در ترکیب بارسا را در کنار ماسکرانو شاهد بودیم. اما فارغ از دیدارهای خارج از خانه مقابل والنسیا و منچستر سیتی، او فوق‌العاده ظاهر شده است. حتی در دیدار مقابل سویا که در نیمه نخست همه بازیکنان بارسا به شدت تحت تأثیر جو ورزشگاه و بازی خوب شاگردان سمپائولی بودند، او استوار ماند و وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد.

بدون شک او بالاخره در یک نقطه دوران بدی را سپری خواهد کرد؛ همه بازیکنان این دوره را سپری می‌کنند، اما در حال حاضر، تنها می‌توان او را به عنوان یک خرید در کلاس جهانی در نظر گرفت.

نمره: A
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Daughter.of.Eve
پاسخ به: نگاهی به عملکرد خریدهای تابستانی بارسا تا به اینجای فصل
اومتیتی
سمپر رو تو عکس دیدم دلم براش تنگ شد


چهارشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۵ (۲۳:۳۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نگاهی به عملکرد خریدهای تابستانی بارسا تا به اینجای فصل
قطعا اومتیتی بهترین خریدمون بوده اما میشه گفت تمام خریدهامون خوب بودن و در آینده هم خیلی بهتر و مفیدتر خواهند شد. اما اومتیتی برای خودش یه پا یحیی توره جوونه.


دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ (۱۳:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۵ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!