به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

انریکه و چالش ترکیب چرخشی؛ پاسخ لوچو به انتقادات چه خواهد بود؟آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۰۱) (۸۰۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


لوچو چندین نفر از بازیکنان اصلی تیم را در سفر به بالایدوس روی نیمکت قرار داد و این مسئله برای دومین بار در طول سه هفته، برای سرمربی بارسا مشکل آفرین شد. بارسا در دیدار مقابل آلاوز پس از وقفه گذشته بازی‌های ملی نیز، به چندین بازیکن اصلی خود استراحت داد که در نهایت به باخت شوک آور خانگی منتهی شد. اما مشکل در حال حاضر کجاست و آیا می‌توان جلوی این مشکلات را گرفت؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

منطق مشخصی پشت این استفاده از ترکیب چرخشی وجود دارد، چرا که از بارسا انتظار می‌رود که در هر سه رقابت مهم فصل، بهترین عنوان ممکن را بدست بیاورد. فصل گذشته، در آوریل خستگی بر بارسا فائق آمد و آن‌ها سه بازی پیاپی در لیگ را با شکست پشت سر گذاشتند و از لیگ قهرمانان اروپا نیز کنار رفتند. علاوه بر حذف از لیگ قهرمانان توسط اتلتیکو مادرید، بارسا اختلاف امتیازی که در طول فصل با رقبای خود ایجاد کرده بود را از دست داد و برای کسب عنوان قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی در پنج بازی پایانی نداشت، و در نهایت هم با یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید، قهرمانی را بدست آورد. بنابراین، توجیه بسیار واضحی برای استفاده از سیستم چرخشی وجود دارد، اما آیا می‌توان آن را بهتر به اجرا در آورد؟

بسیار آسان است که ترکیب انتخابی توسط سرمربی را پس از شکست مورد انتقاد قرار دهیم، اما نگارنده معتقد است در حالی که سیستم چرخشی لازم است، سیستم چرخشی لوچو بدون نقص نیست. اکثر هواداران بارسا بر ترکیب اصلی تیم، اتفاق نظر دارند. به جرأت تنها شبهه‌ای که در این میان وجود دارد این است که وقتی اومتیتی و ماسکرانو، هر دو آماده بازی هستند، کدام یک باید در ترکیب قرار بگیرد؛ که در حال حاضر با توجه به مصدومیت مدافع فرانسوی، ماسکرانو انتخاب نخست است.

خارج از یازده بازیکن ثابت، و خصوصاً در خط هافبک است که مشکل اصلی به وجود می‌آید. انتخاب چهارم برای خط هافبک چه کسی است؟ چه کسی بعد از او قرار دارد؟ چیزی که به نظر می‌رسد، این است که لوچو این پُست‌ها را بیشتر از هر پُست دیگری دچار چرخش می‌کند. آردا توران، رافینیا، دنیس سوارز و آندره گومز، همگی در این فصل در پُست هافبک حاضر بوده‌اند؛ البته رافینیا و آردا توران در خط حمله هم به عنوان مهاجم چهارم به کار گرفته شده‌اند. آردا با 482 دقیقه بازی، بیشترین تعداد دقایق را در این میان دارد، اما اکثر این دقایق به دلیل در دسترس نبودن لیونل مسی و نیمار بوده است. پس از او، دنیس سوارز (261)، آندره گومز (238) و رافینیا (232) قرار دارند. این نکته که دنیس، رافینیا و آندره گومز، همگی بین 230 تا 260 دقیقه در این فصل بازی کرده‌اند، نشان می‌دهد که حضور آن‌ها توسط لوییز انریکه مدیریت می‌شود، و این مسئله در واقع می‌تواند بیشتر مانعی برای تیم باشد.


در 11 مسابقه رسمی این فصل (با احتساب سوپر کاپ اسپانیا)، بارسا با شش خط هافبک مختلف حاضر شده است. این عدد در این تعداد بازی بسیار بالاست، خصوصاً وقتی شما این نکته را در نظر می‌گیرید که رافینیا در اکثر لحظات فصل پیش مصدوم بوده، آردا توران پس از ژانویه و صادر شدن جواز بازی برای تیم، چندان فرم جالبی نداشته و دنیس و آندره گومز در این تابستان به تیم اضافه شده‌اند، مشخص می‌شود که این بازیکنان هنوز در حال هماهنگ شدن با یکدیگر هستند.

این نکته مسلم است که برای هماهنگ شدن آن‌ها، باید زمان کافی در زمین در اختیارشان قرار بگیرد، اما با استفاده متناوب از این چهار هافبک، لوچو در حق هیچکدام لطفی نمی‌کند، از جمله سرجیو بوسکتس که با حضور در کنار هافبک‌های متفاوت در هر بازی، کمی کلافه به نظر می‌آید. کاملاً واضح بوده که بوسکتس در این فصل پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده است؛ اما آیا می‌توان نتیجه گرفت که این عدم ثبات در انتخاب بازیکنان خط میانی، بر بازی او تأثیرگذار بوده است؟ مطمئناً اوضاع بهتر بود، اگر تصویر واضح تری در ترتیب اولویت‌ها برای خط هافبک وجود داشت. آیا می‌توان نتیجه گرفت که خود لوچو هم در این مورد مطمئن نیست؟ تنها سه تن از چهار بازیکن مجاز در فصل گذشته قادر بودند در نیمی از سال برای تیم بازی کنند، بنابراین این احتمال وجود دارد که او در حال پیدا کردن بهترین جایگزین برای هافبک‌های اصلی تیم است. زمانی که این تصویر واضح شود، تأثیر منفی این تغییرات کم خواهد شد، چرا که هافبک چهارم باید زمان کافی در اختیار داشته باشد تا هماهنگی مناسبی با هم‌تیمی‌های خود به وجود بیاورد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

برخی هواداران در هفته‌های اخیر کلافگی واضحی از سیستم چرخشی لوچو بروز داده‌اند و حتی در ابتدای هفته گذشته کمپینی برای اخراج لوییز انریکه به وجود آمده بود! مطمئناً پرسش‌هایی در مورد سیاست‌های سیستم چرخشی او وجود دارد، و در حالی که بسیاری از هواداران به دلیل سابقه خوب لوییز انریکه در کسب جام به او اطمینان کرده‌اند، این نکته را نباید از یاد برد که ما نمی‌دانیم در این نقطه که آیا او می‌تواند این مشکل را حل کند یا خیر، چرا که او تا به حال با این مسئله روبرو نبوده است. فصل گذشته دیدیم که خستگی دامنگیر بازیکنان تیم در لحظات پایانی فصل شد، و حتی در یک بازی، لوچو در مقابل والنسیا که در نهایت با تساوی 1-1 دو تیم خاتمه یافت، لوچو هیچ تعویضی انجام نداد و برخی این حرکت را نشانه اعتراض او به مدیریت تیم دانستند که ذخیره مناسبی برای مدافع عنوان قهرمانی اروپا وجود ندارد. به نظر می‌آید که او پیش از این از نداشتن جانشین‌های مناسب در ترکیب ضربه خورده و حالا که ترکیب به اندازه کافی عمق پیدا کرده، او نمی‌تواند بالانس مناسب را ایجاد کند.

آیا او بالاخره می‌تواند بالانس مناسب را بیابد؟ در حال حاضر ما پاسخ این پرسش را نمی‌دانیم، اما چیزی که می‌دانیم این است که او در دو سال و نیم حضورش در بارسا به عنوان سرمربی، همواره پاسخ خوبی به منتقدان داده است. در حالی که پس از شکست در آنوئتا در فصل 2014/15، آینده‌اش در بارسا در هاله‌ای از ابهام بود، پاسخ تیم به انتقادات شدید، بردن سه گانه بود. وقتی تیم به دلیل آغاز ضعیفش در فصل گذشته مورد انتقاد قرار گرفته بود، رکورد 39 بازی بدون شکست را بر جای گذاشت. وقتی پس از سه شکست پیاپی در لیگ و حذف از لیگ قهرمانان، خطر بی‌جامی فصل آن‌ها را تهدید می‌کرد، شش پیروزی پیاپی بدست آوردند تا در دو جام داخلی قهرمان شوند. این تیم در اوضاع سخت، خوب واکنش نشان می‌دهد. بگذارید هواداران و مطبوعات از انریکه و تیمش انتقاد کنند، چرا که آن‌ها همواره آماده جنگیدن هستند و تا به حال از همه آزمون‌ها سربلند بیرون آمده‌اند. پس از بردن هشت جام در کمی بیشتر از دو سال، چالش جدید انریکه ترکیب چرخشی اوست و این انتقادها تنها انگیزه او برای جنگیدن و شکست دادن را افزایش می‌دهد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: انریکه و چالش ترکیب چرخشی؛ پاسخ لوچو به انتقادات چه خواهد بود؟
هیچ هواداری دوست نداره بد مربی تیمشو بگه ولی قبول کنین بعضی مواقع آدم کلافه میشه وقتی میبینه بازی ای مثل آلاوزو که خیلی راحت میتونستیم ببریم سه امتیازشو مثل آب خوردن از دست دادیم. به امید کسب سه گانه ای دیگر و گرفتن توپ طلای ششم تیم یک نفره و انتخاب انریکه به عنوان بهترین مربی در این فصل. FORCA BARCA


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۲۳:۲۴)
 
hadimoghadam
پاسخ به: انریکه و چالش ترکیب چرخشی؛ پاسخ لوچو به انتقادات چه خواهد بو...
خدارو شکر یک مقاله هم حرف ما منتقدین رو زد.مطمعنا هیچ طرفدار بارسایی بد تیمش رو نمیخواد تیمی که سالهاست با غم و شادی هاش شریک بوده.همه ما هم امیدواریم که انریکه موفق بشه چونکه از همه گذشته انریکه اسطوره همه ماست


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۲۲:۱۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: انریکه و چالش ترکیب چرخشی؛ پاسخ لوچو به انتقادات چه خواهد بود؟
قطعا لوچو بهتر از دیگران به شرایط تیم و بازیکنا واقفه. ما بازیکنا رو هفته ای 1 بازی می بینیم، اما لوچو هر روز تو تمرینات می بینه. قطعا تصمیمی که اون می گیریه خیلی درست تر از چیزیه که ما از دور با دید و آگاهی محدود فکر می کنیم.


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۰ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!